Gå til innhold

Dere som er steforeldre til skolebarn..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes det er flott når de som følger opp barnet i hverdagen er med på foreldremøter og skole-hjem samtaler. Det er mye viktig informasjon som er greit at alle involverte informeres om. Det er også fint for skolen å møte barnas omsorgspersoner i hverdagen.

Det er også et viktig signal til barna, at skole er viktig for dere alle. Jeg synes for den delen så er det også flott når alle som bor med barna kommer på forestillinger, avslutnigner og slikt, dersom det er plass til det på skolen. Barna slipper da "savne noen", selv om definitivt at mor og far er viktigst.

Sett dere selv til side litt, og tenk på hva som er det beste for barnet.

Jeg forstår at det kan være vanskelig. Sikkert mange som har blitt skikkelig såret. Både menn og kvinner som har blitt grovt sveket av sin partner. Ikke lett med så mange følelser involvert, og det er jo også viktig at ikke det skaper dårlig stemning. Dersom det er så mye "grums" at du og far/ev. steforelder ikke kan la være å diskutere høylytt når dere er uenige om ting i disse situasjonene, så er det kanskje best å holde det adskilt, men håper at dere klarer å være så voksne for deres barn, at dere kan sette det til side for en liten stund. Det er jo tross alt ikke dere som dette handler om....

På en måte så kan en jo også se på det som at du, eller i alle fall barnet ditt, er heldig fordi fars nye tilkommende bryr seg så mye om barnet og ønsker å delta aktivt i hans/hennes liv. Det tror jeg alle tjener på. Selv om jeg er 100 prosent enig i at det er deg og barnefaren som skal ta alle beslutninger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da min datter hadde en stefar kunne det hende han ble med på foreldremøter for å hilse på de andre foreldrene og høre litt om hva som skjedde på skolen.

Utviklingssamtaler dro jeg alltid på alene og ønsket ikke å ha stefar med på dette.

Skrevet

Har har det vært uaktuelt at jeg skulle være med eller at min samboer skulle være med meg. Barna har to foreldre og kun de to bør stille opp. Jeg hadde kun blitt med dersom begge foreldrene hadde spurt meg. For meg er det helt uaktuelt å ta med samboer.

Skrevet

Har har alt av foreldremøter og kontaktsamtler falt på meg, far synes ikke det er så greit å bruke tid på det. Om hans nye samboer hadde troppet opp på foreldremøte og rakt opp hånden som " forelder til....." hadde jeg reagert, ja. For hun er ikke forelder, hun er fars samboer. På samme måte som min samboer er akkurat det; min samboer. Han har en omsorgsrolle i forhold til mine barn, ja ( noe han gjør veldig bra), men han er ikke forelder.

Men... velg dine slag med omhu.;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...