Gå til innhold

Dere som er steforeldre til skolebarn..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er dere med på foreldremøter og elevsamtaler på skolen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke vært aktuelt foreløpig, nei. Men da jeg selv gikk på skolen pleide da ikke mamma og pappa å gå begge to selv om de var sammen. Er jo helt unødvendig.

Uansett, min stedatter har både mor og far rimelig nærme, og hun bor like mye hos hver av dem. Foreldremøter tar de seg av, og verken jeg eller stefaren hennes deltar på det (vi hadde nok gjort det om verken mor eller far hadde hatt mulighet, men det har foreløpig ikke skjedd).

Skrevet

Hvofor skal steforeldre være med på foreldremøter og elevsamtaler i grunnen?

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg er ikke med. Synes dette er noe mor og far skal ta seg av. Vi har ingene annhver hel bare. Her i gården er det moren som tar seg av skolearbeidet.

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Eks-mannen min og eg går saman på slike møte.

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at stemor i "mitt" tilfelle er med på dette (selv om både jeg og far møter). Det føles ikke komfortabelt for min del, men jeg er inneforstått med at jeg ikke bestemmer. Litt interessant å se om jeg er helt på jordet som syns dette er rart.

TS

Skrevet

Nei, jeg er ikke med på foreldresamtaler.

• Liker 1
Skrevet

Nå er ikke stebarna mine i skolealder enda, men regner ikke med at jeg skal være med på slike ting. Hvis hverken mor eller far kan, så ja, da stiller jeg gjerne opp, men ellers ser jeg ikke noen grunn til at jeg skulle være med?!

• Liker 1
Gjest grønnfi
Skrevet

Jeg og x tar det sammen. Men om stemor er engasjert i ungene burde jo det bare være et + tenker jeg.

Selvsagt kommer det an hvordan samarbeidet fungerer mellom foreldrene, og om ungene er gamle nok til å komme med innvendinger.

Skrevet

Grunnen til at jeg spør er at stemor i "mitt" tilfelle er med på dette (selv om både jeg og far møter). Det føles ikke komfortabelt for min del, men jeg er inneforstått med at jeg ikke bestemmer. Litt interessant å se om jeg er helt på jordet som syns dette er rart.

TS

Hvorfor er du ikke komfortabel med det? Er jo fint at hun bryr seg om barna?

• Liker 1
Skrevet

ikke jeg heller, trenger ikke akkurat 4 foreldre på et foreldremøte. vi får bare to ved fødsel til å ta seg av slike ting. hadde blitt veldig merkelig for meg å bli med på det når begge forelderene har muligheten!

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er du ikke komfortabel med det? Er jo fint at hun bryr seg om barna?

At hun bryr seg om barna er en ting, at hun rekker opp hånda når xxxx sine foreldre blir ropt opp er en annen. Jeg har aldri sagt noe om at hun er med, men det føles rett og slett respektløst når det foregår på denne måten.

TS

Skrevet

Er egentlig litt glad for at jeg slipper det... :sjenert: Kunne gjerne blitt med, men synes det er heeeeelt ok å slippe også! ;)

• Liker 3
Skrevet

At hun bryr seg om barna er en ting, at hun rekker opp hånda når xxxx sine foreldre blir ropt opp er en annen. Jeg har aldri sagt noe om at hun er med, men det føles rett og slett respektløst når det foregår på denne måten.

TS

Ja, det forstår jeg. Enten jeg hadde vært med på foreldremøte for stebarna mine eller tantebarna mine (ikke at det er aktuelt, men kan sammenlignes?) så ville jeg ikke rekt opp handa. Jeg er jo ikke mora til barna! Blir helt feil, særlig ovenfor deg! Men om det er lurt å konfrontere henne med det er jeg jammen ikke sikker på...kinky situasjon... :sukk:

Skrevet

Her er stefar med, og han stiller også når ingen av foreldrene kan. Jeg har ikke hørt noe om at far misliker dette, han har derimot sagt at han setter pris på at stefar kan stille når vi foreldre ikke kan.

• Liker 1
Skrevet

Her hjemme har vi det sånn at alltid en møter opp,har barna 50 50. da er det natulig att jeg elle pappaen møter opp sammen med mor.

Barna trenger og se at vi er der.

Skrevet

Det er kanskje forskjell på om det er "nye" steforeldre, eller steforeldre som har vært en del av livet til barnet i mange år?

Skrevet

TS

Du kan nekte stemor å komme på foreldresamtaler om du vil. Du trenger berre å kreve at skulen set opp ei samtale med deg og en med far.

Skrevet

Nei, jeg er ikke med på foreldresamtaler eller foreldremøter, men jeg kunne fint gått på foreldremøte dersom jeg ble spurt av foreldrene om det. Elevsamtaler regner jeg med at de ville flyttet på til en eller begge kunne gått.

edit: vi har forresten barna 50/50 og jeg har vært en del av livet deres så lenge de kan huske

Skrevet

Jeg er ikke med på dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...