Gå til innhold

Haer kroppen min


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei !

Kostholdet mitt har over lang tid vært ille ( kun karbohydrater omrent) og lite trening. Magen og hoftene er litt store, typ kraftige og litt for mye fett for min ( og alle andre vil jeg tro) sin smak.

Har begynt å trene ( går, jogger, løper) i skogen en til halvannen time hver dag. Problemet er bare det at jeg ser større ut nå? Dette har bare vart i noen få dager, så tviler på at jeg har rukket å verken opp eller ned i vekt sånn sett, men jeg liker ikke det jeg ser.

Jeg har i det hele tatt en veldig dårlig forhold til kroppen min, jeg er lav og kraftig. Ikke sånn " valkete" men kraftig rett og slett. Jeg føler meg ikke komfortabel i noen klær og vet ikke hva jeg skal ha på meg. Jeg er veldig interessert i klær, og drømmer om å gå " sånn og sånn" men jeg kler det ikke. Ikke kler jeg å pakke meg bort i digre klær heller, da ser hofta ti ganger større ut.

Er det noen måte å trene den en del smalere ? Jeg har ganske smal midje, stor rundt hofta og rumpa. Magen er litt fleskete ( særlig når jeg sitter, men går greit nok når jeg står, hvertfall når jeg får trena litt mer) men noen som har tips? Jeg har prøvd hold in undertøy men jeg ser enda større ut. Jeg har så lyst til å bli smalere og strammere. Jeg har vurdert fettsuging men er altså veldig redd for hvordan jeg vil bli møtt der nede. Kanskje de mener jeg er for stor, kanskje jeg er for ung, kanskje det ikke er noe gjøre kanskje ditt og kanskje datt...

Men jeg holder ikke ut kroppen min, jeg tør ikke å gå ute i butikker alene pga jeg er redd folk synes jeg ser feit ut. Jeg tør ikke få meg jobb pga arbeidsgiveren sikkert ikke vil ansette en som ser ut som meg.

HJELP :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

foreslår at du prater med fastlegen din jeg. Nekter å tro at det er så ille som du tror. Og når du sier at du ikke tør å gå i butikker lenger, eller få deg en jobb, så tenker jeg at du lider av alvorlige vrangforestillinger.

Hvis du trener en- til halvannen time hver dag, så er du ikke i dårlig form, og da nekter jeg å tro at du er så særlig tykk heller.

Eller så er du et forumtroll..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke et troll!

Nei, men jeg går til psykolog for sosial angst, har bare ikke fortalt henne ordentlig hva problemet mitt er. Ja, jeg sliter med å gå ut og sånt, føler meg bare dårlig. Men for meg så er kroppen problemet. Før følte jeg meg bedre av å trene, men i det siste føler jeg meg nesten verre på en måte. Er så kraftig, om ikke veldig " fleskete" så kraftig om du skjønner? Kompakt om man kan si det sånn.

Jeg vil ha fettsuging, uansett hva alle andre måtte si og mene, så vet jeg at det hadde hjulpet, og nei, jeg vile ikke finne noe annet å " hate" ved meg selv. Er egentlig fornøyd sånn sett, men kroppen liker jeg ikke. Sist jeg veide meg var jeg normalvektig om man skal følge BMI, men ikke langt i fra litt overvektig og jeg vet ikke jeg. Det eneste jeg vil her i verden er å gå noen kg å starte livet. Det er bare så vanskelig når en av de få nteressene jeg har er å spise...Men jeg har funnet ut at det å gå ute i skogen gjør meg veldig godt der og da i allefall så jeg vil prøve å få en skikk på kostholdet før jeg vurderer fettsuging enda mer. Er bare så vanskelig og det tar sånn tid. Skulle bare ønske jeg en dag kunne slå meg til ro med hvordan jeg ser ut.

Noen som føler det på samme måte ? Tenker på kroppen / utseende hele tiden? Det styrer humøret. Føler jeg meg stygg, blir jeg urolig og lei meg, føler jeg mer ok så er jeg veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du bør ta opp dette med psykologen du går hos!

Hvis det er for vanskelig, hva med å sende h*n en mail eller ta med det du har skrevet her?

Kjenner igjen følelsen veldig godt!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du vil ha et godt forhold til kroppen din må du akseptere den og være snill med den. gi den masse ferske grønnsaker og frukt og ikke spise ting du vet er usunt for deg. men for all del, spis god mat, ordentlige middager og sånt.

jeg har også vært litt kroppsfiksert på grunn av helsa. det gjorde at jeg lærte meg masse om sunt kosthold. hvis kostholdet er problemet burde du kanskje starte med en liten faste , f eks en eller to dager med bare økologisk juice og urtete. psylliumfrø gjør undre for fordøyelsen.

og det er veldig viktig hvis du trener hardt at du får i deg nok næring etterpå, med komplette proteiner. linser og bønner sammen med ris er fantastisk.

og fettsuging er nasty. gjør du noe så guffent som attpåtil gir arr vil du nok slite enda mer senere.

husk at du skal leve i kroppen din hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...