Gå til innhold

Halsbrann-hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med halsbrann, og får det nesten hver eneste dag. Kommer spesielt i stress-situasjoner. Føler det kommer uansett hva jeg spiser!

Det er selvfølgelig noe som gjør det verre: kaffe, sitrusfrukter, juice osv. Holder meg unna dette. Men jeg får halsbrann uansett hva jeg spiser, og gjerne mange timer etter et måltid.

What to do? :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest NozMonster

titralakk ( det er sånn det sies, men jeg aner ikke åssen det skrives)- hjelper veldig veldig! du får det på apoteket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som hjelper meg (spesielt om natten siden jeg har det stående på nattbordet) er noen håndfuller med mandler. Fant rådet i en kjerringråd-bok og det hjelper om det begynner i helgen, langt fra alt som heter apotek og butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaviscon tyggetabeletter. De er geniale, har alltid med meg ett brett i veska.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovehearts faktisk.

Jeg prøvde alt mulig rart, dyre reseptmedisiner osv, ingenting hjalp mer enn 5 minutter.

2 Lovehearts og det holdt seg borte lenge..... Når det var ekstra ille og jeg vred meg av smerte så tok jeg noen ekstra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest effektive jeg har vært borti er noen toppede teskjeier potetmel rørt ut i kaldt vann. Enten forsvant brystsvede/halsbrann ellers ble den kraftig redusert, for å forsvinne etter andre forsyning.

Dette trigger ikke ny halsbrann, som nyco, natron og diverse medikamenter, som lindrer der og da, men gir deg et verre helvete dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er et kronisk problem bør du gå til legen med det. Det er mulig å få medisiner som reduserer syreproduksjonen på lengre sikt, men jeg tror de er reseptpliktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde få sjekket ut hvorfor du har så mye halsbrann.Gastroskopi er himla ekkelt men de kan finne ut en del ved en slik undersøkelse

det finnes en del respetpliktige medikamenter du kan teste,bla Nexium.

Jeg bruker nexium + pepsiduo. Lovehearts,potetmel i vann,titralac somac control (eller hva de heter) link osv. funket ikke på meg

Noen bruker litt melk som de "varmer " inne i munnen før de svelger.Andre spiser litt banan.

Om du får en diagnose på dette,feks. problemer med lukkemuskel ,vil du kunne få medisiner på resept og i virkelig ille symptomer kan du bli operert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde få sjekket ut hvorfor du har så mye halsbrann.Gastroskopi er himla ekkelt men de kan finne ut en del ved en slik undersøkelse

det finnes en del respetpliktige medikamenter du kan teste,bla Nexium.

Jeg bruker nexium + pepsiduo. Lovehearts,potetmel i vann,titralac somac control (eller hva de heter) link osv. funket ikke på meg

Noen bruker litt melk som de "varmer " inne i munnen før de svelger.Andre spiser litt banan.

Om du får en diagnose på dette,feks. problemer med lukkemuskel ,vil du kunne få medisiner på resept og i virkelig ille symptomer kan du bli operert

Jeg ble tilbudt en slik undersøkelse da jeg var ung, for 8-10 år siden, men da syns jeg det var så forferdelig at jeg ikke klarte å gjennomføre. Den frykten sitter fremdeles i, men jeg burde nok tatt en slik undersøkelse ja, for jeg sliter mye med halsbrann. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tilbudt en slik undersøkelse da jeg var ung, for 8-10 år siden, men da syns jeg det var så forferdelig at jeg ikke klarte å gjennomføre. Den frykten sitter fremdeles i, men jeg burde nok tatt en slik undersøkelse ja, for jeg sliter mye med halsbrann. Huff.

Det er ikke så ille, og det er over på ganske kort tid. Du kan også få beroligende medisin i en veneflon i hånda om du er veldig nervøs. Har selv for høy syreproduksjon, og vet hvor plagsomt det kan være. Du får kjøpt Zantac 75 mg på apoteket, men får du en diagnose kan du få 150 mg reseptfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en ekstrem brekkningsrefleks og grudde meg veldig til undersøkelsen. Jeg fikk beroligende, uten problem og det hjalp. Jeg husker ikke undersøkelsnen i det hele tatt til tross for at de kunne understreke at brekningsrefleksen likevel var veldig aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...