Gå til innhold

Hvor mye har du på konto til vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rundt 2000 kr, som går til mat i all hovedsak. Det er etter at jeg satt 10-12000 kr inn til sparing og i tillegg betalt faste utgifter (som er lave og ikke så mange).

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6000kr, som skal fordeles på meg og samboeren. vi lever på stipend og studielån. det funker kjempefint, selv om det kan høres knapt ut for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mye penger på brukskontoen, men det er fordi jeg overfører til diverse sparekontoer når jeg synes jeg har for mye der. Liker ikke å ha 30-40 000 tilgjengelig på kortet om jeg skal på byen, f eks, i tilfelle kortet skulle bli stjålet og misbrukt. Er student med fullt studielån og stipend, lave boutgifter (2100 pr pers +strøm), samboer med full jobb, har også varierende inntekt selv (sommerjobb og noen oppdrag, hittil i år ca 50 000 brutto, i fjor ca 130 000 brutto). Sparer alt jeg tjener og litt til, dog kanskje ikke hver måned. Synes jeg lever godt, og sparepengene kommer godt med den dagen studielånet skal betales - eller ved boligkjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker samboerens lønn til faste utgifter, tannlege, frisør o.l, og min lønn til mat, bensin og diverse (fest, shopping, kino). Vi har da mellom 8000-9000 igjen etter de faste utgiftene er betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer er studenter, vi sitter igjen med 1000 kr hver etter at alle utgifter er betalt :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lever på lånekassen, så det blir vel ikke så mye igjen når husleie på ca. 4000 er betalt. Da har jeg ca. 2500 kr å bruke på mat, bensin, klær og kos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student uten lån/stipend. Tjener vel 3-5000 i måneden og har ingen faste utgifter. Derfor bruker jeg disse pengene som jeg vil, mesteparten går til klær:)

Når jeg flytter ut vil nok lån/stipend dekke husleie og muligens mat, så kommer også da til å ha opptil 5000 i mnd som "lommepenger".

Føler jeg har god råd jeg, har råd til alt jeg har lyst på :) Sparer en del hver måneden, så sparekontoen vokser stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...