Gå til innhold

Hvor mye har du på konto til vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har et litt annet system her i hus, vi har regnet ut en ca snittpris i mnd på bensin, strøm, etc, og lagt på litt på den summen igjen som går inn på felles regningskonto. I tillegg har vi fast trekk inn på felles matkonto. Så tar vi halvparten av det som er igjen på regningskontoen (siden vi har lagt på litt) og setter på bryllupskontoen. Da står vi trygt når vinteren kommer, vi får spart til bryllupet og vi har veldig faste, stabile utgifter. Jeg som student sitter igjen med ca 1500 kr i mnd, min samboer som jobber fullt sitter igjen med endel mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS sier hun tjener 13 000 i måneden, og hennes 20 000 må da være totalsum oppspart, ikke hva hun har til overs hver måned. Du snakker altså om noe annet? Og har hvor mye utbetalt i måneden? Blir litt forvirret her nå :sjenert:

Ja, de 20.000 er et resultat av rester av lønna mi på 13.000 gjennom flere måneder (og litt feriepenger). Hvis noen skjønner:)

Det jeg mener er totalsummen dere har på brukskontoen deres etter at faste avgifter er betalt. Dere som har en matkonto må da regne med de også, siden jeg ikke ser på det som en fast avgift.. Så om dere pleier å ha 45.000 på brukskonto, uavhengig av lønn, så er svaret 45.000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av min lønn som kommer inn hver mnd (altså IKKE inkl sparekontoer, fond osv) har jeg igjen ca 7000,- når alle trekk er gjort. Dette skal gå til mat og "div". Maten er ca 2000 i mnd så føler jeg har det godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om det jeg har TIL OVERS ETTER REGNINGER OG UTGIFTER ER BETALT ja :) Utbetalt mellom 23 - 30.000 :)

Du behøver ikke rope :) Jeg bare spør, fordi det da ser ut til at du snakker om noe annet enn TS, hvis du sitter igjen med nevnte sum pr måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som har flere tusen igjen etter alle regninger er betalt osv, er søren meg heldige!

Jeg var som regel igjen 500-1000kr når alt er betalt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Etter at husleie, gjeldsavdrag, faste regninger, faste trekk til sparekonto og evt BSU er betalt, hvor mye sitter du igjen med da?

Og bor du alene eller med samboer?

Får penger hver 14. dag og setter inn det meste på regningskontoen.

Har alltid 1000kr på kontoen, men det er takket være mannen min som tjener en del mer enn hva jeg får. Ellers hadde jeg ikke hatt noenting igjen på kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke rope :) Jeg bare spør, fordi det da ser ut til at du snakker om noe annet enn TS, hvis du sitter igjen med nevnte sum pr måned.

Ropet ikke, bare fremhevet ettersom jeg synes det var litt rart at det ikke ble forstått når jeg hadde skrevet det så tydelig :P Men da er det sikkert jeg som har missforstått ts da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de 20.000 er et resultat av rester av lønna mi på 13.000 gjennom flere måneder (og litt feriepenger). Hvis noen skjønner:)

Det jeg mener er totalsummen dere har på brukskontoen deres etter at faste avgifter er betalt. Dere som har en matkonto må da regne med de også, siden jeg ikke ser på det som en fast avgift.. Så om dere pleier å ha 45.000 på brukskonto, uavhengig av lønn, så er svaret 45.000.

Overfører som regel til div. sparekontoer hvor det er høyere rente. Ser ikke vitsen med å ha høye summer på brukskonto :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ropet ikke, bare fremhevet ettersom jeg synes det var litt rart at det ikke ble forstått når jeg hadde skrevet det så tydelig :P Men da er det sikkert jeg som har missforstått ts da.

Store bokstaver er roping :)

Ja, jeg tror vi begge misforstod TS, men hun har nå oppklart hva hun mente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest boblebrus

Jeg har ikke lån/stipend fra lånekassen dette semesteret, så jeg jobber litt ekstra på deltidsjobben og da avhenger lønnen av hvor mange vakter jeg kan få hver måned. Men sånn generelt regner jeg med å sitte igjen med ca. 2000 hver måned etter at husleie, tv og mobil er betalt. Da går resten til mat, månedskort og sånne ting. Når jeg får stipend/lån pleier jeg å sitte igjen med ca. 6000, og da har jeg også anledning til å sette av litt til sparing på BSU o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri mye penger på brukskontoen min. Når jeg får lønn så betaler jeg husleie og fører over til felles matkonto som jeg deler med samboeren min, og eventuelle andre regninger jeg måtte ha. Deretter overfører jeg det meste av det som er igjen på sparekontoen. Har sjelden over 1000 kr på brukskonto med mindre det er noe spesielt, synes det er greit å gjøre det slik for da er det vanskeligere for meg å inpulsshoppe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en ganske gjennomsnittlig lønn det vel? :)

Nja, vet ikke hva gjennomsnittet ligger på, men vil tro du tjener litt over det :)

:rope::briller: :briller: :briller:

:ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når alt har blitt betalt av regninger og jeg har lagt igjen en del penger til sparing sitter jeg jammen meg ikke med mye igjen. Sparer en god del tusen hver måned, så hadde jeg ikke gjort dette hadde jeg hatt mer å rutte med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

På et slikt spørsmål vil det nødvendigvis bli ganske store variasjoner i svarene. Dtet ettersom de ulike KG-medlemmer er i ulke ulike kategorier mht. alder, utdannelse og bosituasjon :)

Selv har jeg, når regningskonto og sparekonto(er) har fått det de skal ha, litt over 10.000,- igjen som "lommepenger" per mnd.

Disse dekker diesel, klær, sko, mat & drikke, forbruksartikler, kattemat, vetrinærbesøk (ved behov), legebesøk og medisiner (selv om medisiner, kontaktlinser og optiker også er kalkulert inn som del av regningskontoen... :rolleyes: )

- har det fryktelig travelt med å få betalt ned huslånet mitt, så der "guffer jeg på" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et slikt spørsmål vil det nødvendigvis bli ganske store variasjoner i svarene. Dtet ettersom de ulike KG-medlemmer er i ulke ulike kategorier mht. alder, utdannelse og bosituasjon :)

Selv har jeg, når regningskonto og sparekonto(er) har fått det de skal ha, litt over 10.000,- igjen som "lommepenger" per mnd.

Disse dekker diesel, klær, sko, mat & drikke, forbruksartikler, kattemat, vetrinærbesøk (ved behov), legebesøk og medisiner (selv om medisiner, kontaktlinser og optiker også er kalkulert inn som del av regningskontoen... :rolleyes: )

- har det fryktelig travelt med å få betalt ned huslånet mitt, så der "guffer jeg på" :fnise:

Og tydeligvis veldig forskjellig hva vi legger i hva "lommepengene" skal dekke. Ting som drivstoff, klær osv ligger allerede trukket fra feks beløpet jeg sitter igjen med pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Og tydeligvis veldig forskjellig hva vi legger i hva "lommepengene" skal dekke. Ting som drivstoff, klær osv ligger allerede trukket fra feks beløpet jeg sitter igjen med pr mnd.

:Nikke:

Vi blir iallefall litt klokere på hvor ulike vi alle er, - på hver vår like måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...