Spiralis Skrevet 2. september 2011 #22 Skrevet 2. september 2011 Gir beng. Å sitte ved midtgangen framme gjør at du kommer oftere tidsnok til møter, men ved vinduet lengre bak har du en bedre unskyldning for å komme sent til det kjedelige møtet. Ved vinduet får du se ut, men ved midtgangen er det enkelt om du må på do m.m. Det viktigste er å ha noen aviser og/eller en god bok.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #23 Skrevet 2. september 2011 Vindusplass, langt frem, ikke nødutgang (vil ha håndbagasjen under setet). Og så skulle jeg ønske det gikk an å ha en egen seksjon i flyet for de som ikke legger ned setet. Så slipper jeg å sitte krampaktig å prøve å holde noen cm til setet foran tilfelle det plutselig deiser ned uten forvarsel. Det med folks føtter på armlenet hørtes ikke noe ok ut, men det har jeg aldri opplevd. Ikke skjønner jeg at det kan være fysisk mulig heller. På de flysetene jeg har vært borti (og det er mange), har det vært langt unna mulig å strekke bena helt ut. Sitter dere med kneet bøyd helt oppi nesa, eller? Greit at jeg er langbent og dere som får til dette er sikkert kortbent. Men jeg klarer ikke engang å se det for meg. Det er litt som når de sier at ved en nødsituasjon skal man legge hodet mellom knærne. Det er jo fysisk umulig i de fleste flyseter. Og de sier at det ikke er bra å sitte med bena i kors på fly. Men det er jo uansett ikke plass! Jeg er forøvrig ingen sjiraff heller, er 1,75 høy. Som regel er knærme helt inni setet foran, i beste fall er det kanskje 5 cm å gå på.
Rosalie Skrevet 2. september 2011 #24 Skrevet 2. september 2011 Ved naudutgong grunna beinplassen og helst ved midtgongen.
Rainbow Skrevet 2. september 2011 #25 Skrevet 2. september 2011 Hvor som helst, bortsett fra i setet foran Rainbow81. :gjeiper: Føtter hører til på gulvet, etter min mening. Hehehe! Har ikke på meg sko når jeg gjør det, og er helt helt bakerst på armlenet, så den som sitter der får ikke pressa armen sin så langt bak som der jeg har foten! :-) (Da hadde nemlig armen blitt skvist av veggen)
Rainbow Skrevet 2. september 2011 #26 Skrevet 2. september 2011 Vindusplass, langt frem, ikke nødutgang (vil ha håndbagasjen under setet). Og så skulle jeg ønske det gikk an å ha en egen seksjon i flyet for de som ikke legger ned setet. Så slipper jeg å sitte krampaktig å prøve å holde noen cm til setet foran tilfelle det plutselig deiser ned uten forvarsel. Det med folks føtter på armlenet hørtes ikke noe ok ut, men det har jeg aldri opplevd. Ikke skjønner jeg at det kan være fysisk mulig heller. På de flysetene jeg har vært borti (og det er mange), har det vært langt unna mulig å strekke bena helt ut. Sitter dere med kneet bøyd helt oppi nesa, eller? Greit at jeg er langbent og dere som får til dette er sikkert kortbent. Men jeg klarer ikke engang å se det for meg. Det er litt som når de sier at ved en nødsituasjon skal man legge hodet mellom knærne. Det er jo fysisk umulig i de fleste flyseter. Og de sier at det ikke er bra å sitte med bena i kors på fly. Men det er jo uansett ikke plass! Jeg er forøvrig ingen sjiraff heller, er 1,75 høy. Som regel er knærme helt inni setet foran, i beste fall er det kanskje 5 cm å gå på. Hehe, det går så fint så. Klarer både å sitte med beina i kors, strekke dem helt ut under setet foran og å sette foten på enden av armelenet foran. Da er kneet omtrent ved vinduet mitt. Er 164 cm og har korte bein. Så jeg syns egentlig alltid at jeg har ganske så god plass på fly!
AnonymBruker Skrevet 2. september 2011 #27 Skrevet 2. september 2011 Hehehe! Har ikke på meg sko når jeg gjør det, og er helt helt bakerst på armlenet, så den som sitter der får ikke pressa armen sin så langt bak som der jeg har foten! :-) (Da hadde nemlig armen blitt skvist av veggen) Si meg, er du slangemenneske? Jeg prøvde nå å sette bena opp på skrivebordet når det står i ca samme avstand som flysetet gjør til stolen. Det var jo klin umulig. Og dette er noe du gjør for å ha det komfortabelt?
Casall Skrevet 2. september 2011 #28 Skrevet 2. september 2011 Ved midtgangen, bak et sted. Hvor i flyet spiller ikke så står rolle, men jeg MÅ sitte ved midtgangen ellers får jeg angst, er så trangt og fælt.
Rainbow Skrevet 2. september 2011 #29 Skrevet 2. september 2011 Si meg, er du slangemenneske? Jeg prøvde nå å sette bena opp på skrivebordet når det står i ca samme avstand som flysetet gjør til stolen. Det var jo klin umulig. Og dette er noe du gjør for å ha det komfortabelt? Haha! Morsomt at jeg setter igang eksperimentering! Er ikke noe slangemenneske, nei, men det går så fint så! Viktig å få med at det er snakk om foten som er nærmest vinduet, ikke den andre. Er egentlig ikke spesielt myk heller, men dette er svært så behaglig. Spesielt for å få sove på langdistanse.
Gjest Hikken Skrevet 2. september 2011 #30 Skrevet 2. september 2011 Haha! Morsomt at jeg setter igang eksperimentering! Er ikke noe slangemenneske, nei, men det går så fint så! Viktig å få med at det er snakk om foten som er nærmest vinduet, ikke den andre. Er egentlig ikke spesielt myk heller, men dette er svært så behaglig. Spesielt for å få sove på langdistanse. Tror jaggu jeg skal prøve det på neste flytur. Jeg er bare 2 cm mindre en deg, så det burde jo gå fint
spinnwild Skrevet 2. september 2011 #31 Skrevet 2. september 2011 Flyr jeg alene (uten typen) så bryr jeg meg lite, men vindu er å foretrekke. Reiser vi som par så blir det nødutgangplass, siden han er over 2m, og ikke har plass til føttene ellers
Maria M Skrevet 2. september 2011 #32 Skrevet 2. september 2011 Liker å sitte helt forran ved mitdgangen. Da kan jeg raskere komme meg ut av flyet
Anglofil Skrevet 2. september 2011 #33 Skrevet 2. september 2011 Helst ikke ved nødutgangen, jeg vil gjerne ha håndbagasjen tilgjengelig, og under take-off og landing. Ellers foretrekker jeg vindusplass, men utover det har jeg ingen preferanser. Mvh Yvonne
Gjest MorAase Skrevet 2. september 2011 #34 Skrevet 2. september 2011 (endret) Hvilken seterad og sete foretrekker du på fly - og hvorfor? Enten rett fremfor, eller tre rader bak en bruddsone. Sjelden ved nødutgang da det sjelden er fri sikt ut der. Noen maskiner gjerne på første rad, andre ikke. I fly med motor på vingene fremfor midten av flyet, elelr helt bak om det er en turbopropp. Aldri ved siden av en propell. Samme med hekkmonterte motorer, aldri rett ved siden av dem, men gjerne slik at en kan se inn i motoren. Er det toppvingede fly så er det med nødutgang ikke så viktig. Da er det som regel morsomst å sitte rett ved hjulene. På store fly er det greit å sitte i alle fall tre rader fra toalett og galley. Av seter en ikke vil sitte i så er det midtseter og halvseter. Klappsete er bra om det er i cockpit. Edit: Til alle som sitter over vingen fordi det er så trygt, det er der drivstoffet er... I nesten alle krasj overlever de fleste selve krasjet. De fleste som dør etter ett slik krasj brenner ihjel. De sitter nesten alltid fra vingen og bakover. Endret 2. september 2011 av MorAase
Gjest BettyBoop28 Skrevet 2. september 2011 #35 Skrevet 2. september 2011 Hvilken seterad og sete foretrekker du på fly - og hvorfor? ved vinduet helst unna vingen så jeg får utsikt ut vinduet og gjerne ved nødutgangen slik at jeg får god benplass. likte ikke nødutgangen før for likte å ha veska under setet foran slik at jeg fikk tak i ting, men om jeg tar ut de tingene jeg trenger slik som lesestoff ut av veska og legger det oppi luka over så går det egentlig greit har jeg funnet ut.
Dragonfly84 Skrevet 2. september 2011 #36 Skrevet 2. september 2011 Jeg liker å sitte ved midtgangen, for det er lettere hvis jeg må på do, og hvis jeg skal ha noe ned fra bagasjehylla. Og helst langt frem, for der bråker det mindre. 1
Gjest Cuntzilla Skrevet 2. september 2011 #37 Skrevet 2. september 2011 (endret) Jeg har alltid vindusplass, liker å sitte og digge utsikten, selv når jeg bare ser skyer. Får litt klaus av å sitte i midtgangen og glo på innsiden av et flyskrog hele turen. Nå flyr jeg mest innenlands på dagtid, er det lengre nattflyvning så er det mindre viktig at jeg sitter ved vindu men desto mer viktig at jeg sitter ved nødutgang. Er høy og får krampe på lange flyturer hvis jeg ikke har beinplass, på jumobjeter er det jo også så mye å gå på ved nødutgangene at man ikke trenger skvise seg forbi de ved siden av når man skal på do eller bare reise seg og strekke litt på beina. Så de er helt bankers, selv om noen flyselskaper er så kjipe at de tar seg ekstra betalt for det. Om jeg sitter foran eller bak i flyet er ikke så farlig, men tar gjerne de fremste radene sånn at jeg kommer meg raskt og smertefritt av og på. Eneste jeg holder meg unna er de på midten, siden jeg jo ser ut vinduet store deler av turen så gidder jeg ikke glo på vingen. Endret 2. september 2011 av Cuntzilla
Audrina Skrevet 2. september 2011 #38 Skrevet 2. september 2011 Flyr ca. en gang i måneden tur/rtur samme ruten og sitter 99% av gangene på akkurat samme plass. Bakerst ved vinduet, på høyre side av flyet. Kun to ganger i sommer (høysesong) har jeg hatt noen ved siden av meg, ellers sitter jeg som regel alene her året rundt. Deilig Om noen sitter ved siden av meg pleier jeg å spørre om å få sitte ytterst, da jeg er så redd for å havne tissetrengt innenfor noen som sover hele veien Hvorfor jeg liker meg på denne plassen har forøvrig ingen verdens ting å gjøre med trygghet, mat eller toalett, bare liker meg der.
Dace Skrevet 2. september 2011 #39 Skrevet 2. september 2011 Prøver alltid å få vindusplass fordi jeg er glad i utsikten. Dersom jeg vet på forhånd hvilken flytype som skal brukes så hender det at jeg sjekker http://www.seatguru.com/ for å finne ut om enkelte seter er bedre enn andre o.l.
Audrina Skrevet 2. september 2011 #40 Skrevet 2. september 2011 Haha! Morsomt at jeg setter igang eksperimentering! Er ikke noe slangemenneske, nei, men det går så fint så! Viktig å få med at det er snakk om foten som er nærmest vinduet, ikke den andre. Er egentlig ikke spesielt myk heller, men dette er svært så behaglig. Spesielt for å få sove på langdistanse. Jeg gjør akkurat det samme som deg Er 167 cm og funker flott for meg også! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå