Gå til innhold

Hvilken seterad?

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Hvilken seterad og sete foretrekker du på fly - og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I midten, ved nødutgangen, i vindusetet.

Jeg tror det er bakerst det visstnok skal være tryggest å sitte ved en nødsituasjon, men av en eller annen grunn liker jeg meg best i midten inne i fly. Og å sitte ved en nødutgang er i hvert fall et must. Ulempen er at man må legge opp bagasjen, men fordelen er større plass og at man kan gå først ut hvis noe skulle skje :P

Skrevet

Bryr meg ikke om seteraden, men liker best å sitte ved vinduet! :-) Da kan jeg se ut på utsikten, har en barnslig glede over hvordan verden ser ut fra oven og hvordan den blir mindre og mindre. Liker at flyet tar av og lander og å se ut når det skjer.

I tillegg er jeg ganske kort i beina og kan sove bra med det ene beinet på enden av armlenet i stolen foran og lent mot veggen.

Liker aller best fly som er halvfulle så jg kan ha en rad for meg selv hvor jeg kan krølle meg sammen og sove!:-)

• Liker 2
Skrevet

Helt bak og ved midtgangen :)

Full kontroll når drikketralla kommer :)

Skrevet

Foretrekker å sitte langt bak, det føles sikrere i tilfelle flyet kræsjer :gjeiper: Og så liker jeg å sitte ved vinduet, så jeg kan se ut.

Skrevet

Vindu er et must. Og ingen unger i umiddelbar nærhet. Sånn bortsett fra det sitter jeg hvor som helst.

• Liker 1
Skrevet

Hvor som helst, bortsett fra i setet foran Rainbow81.

:gjeiper:

Føtter hører til på gulvet, etter min mening.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Kommer an på hvilken vei jeg drar. Skal flyet videre etter at jeg har hoppet av, så foretrekker jeg å sitte i et D-sete. Ellers foretrekker jeg å sitte ved vinduet siden jeg pleier å være langt framme i køen (sitter jeg ikke ved vinduet, så venter jeg med å gå på flyet).

Pleier å velge radene 15, 16 eller 17. :)

Endret av Litia
Skrevet

Reiser endel med jobben så reisebyrået har liggende fast inne i systemet at jeg vil ha sete i fremste halvdel av flyet og sete mot midtgangen. (C eller D i de vanligste flytypene).

Når jeg reiser privat så er jeg alltid kjapp med å sjekke inn hjemmefra slik at jeg får ønsket sete.

Skrevet

Da jeg fløy sist satt jeg for første gang ved nødutgangen på midten, og det var helt nydelig. Har alltid trodd det skulle bli litt stress ettersom man ikke kan ha håndbagasjen på gulvet, og jeg alltid har med meg PSP, iPod, en haug med blader, ++. Men så god benplass a gitt! Og "tidsfordrivet" mitt la jeg bare i lommene foran oss, funka helt fint. Er dessuten relativt trygt hvis det skulle oppstå en nødsituasjon også. Liker forøvrig å sitte i B eller E-setet, med kjæresten inntil vinduet. :)

Skrevet

ved nødutgangen, på grunn av god benplass, eller en av de framste rekkene:P og da helst med vinduet.

Skrevet

Vindu! :hoppe:

:ler:

Forøvrig knekkende likegyldig.

På et lite rutefly nordpå ble jeg en gang bedt om å flytte meg da jeg satt ved nødutgang -flyvertinnen ville gjerne ha en sterk mann der. Ikke den mest beroligende beskjeden jeg har fått før en flytur :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Før var jeg veldig gira på vindusplass, men på lange flyturer har jeg gått over til å like å sitte ved midtgangen. Da kan jeg reise meg når jeg vil og føler meg ikke så inneklemt.

Skrevet

Ligger å sitte ved vingene. Har hørt at det er tryggest, men jeg aner ikke om det er sant.

Midtgang, så jeg kan reise meg når jeg vil. Ved vinduet om jeg ønsker sove uforstyrret :)

Skrevet

Foran eller bak, da får jeg mat og varer fort, også er det kort vei til doen :P

Skrevet

jeg liker meg best ved vinduet, og så prøver jeg å unngå vingene om jeg kan, for jeg liker å se på utsikten når vi letter og lander.

• Liker 1
Skrevet

Merker at det faktisk er knekkende likegyldig for meg hvor i flyet jeg sitter. Benplass har jeg mer enn nok av uansett, og ellers er det jo fordeler og ulemper med alt, så jeg bytter litt sånn etter dagsformen:)

Skrevet

Vindusplass ved nødutgang.

Alng i beina som jeg er så er det gull verdt å få noen ekstra centimeter. På enkelte fly er det endatil ett sete borte ved nødutgangen, slik at man har 1,5 meter frem til neste seterad foran seg. :klemmer:

Skrevet

Vindusplass. Jeg sitter stort sett i ro hele flyturen (sover) så da kan jeg like godt sitte innerst. :sjenert:

En LITEN avsporing: Er det ingen som vet hva bredden på ett sete i ett helt vanlig passasjerfly er og beltelengden?

Skrevet

Aller helst en rad for meg selv, foretrekker ellers vindu, helt foran eller helt bak pga kort vei til toan. Men det viktigste er at det ikke er unger i nærheten. Unger som sitter pent på plassen sin og snakker med normal stemme plager meg ikke det grann, men den sparkingen de fleste av dem holder på med, gjør at jeg synes det bør være separate barneavganger eller i hvert fall barnerader.

Jeg lener også benet på armlenet på setet foran, slik som Rainbow. Så lenge man holder seg innenfor sin tilmålte plass og ikke dulter borti andre, må det da være det samme hvordan man sitter.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...