Gå til innhold

Utredning hos Revmatolog

Gjest LightBulb

Anbefalte innlegg

Noe som har vært på utredning hos revmatolog og vet litt om hva en kan forvente i forhold til hvor lang tid det tar?

Noen forteller at det tar såpass lang tid at man legges inn i noen dager, andre sier det bare tar noen timer. Noen med erfaring? :)

På forhånd takk! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer vel litt an på hvilket utgangspunkt man har for undersøkelsen. Da jeg fikk gjort en sånn undersøkelse tok det vel kanskje et par timer, tror jeg. Da var blodprøver tatt på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på. Jeg har vært på utredning på poliklinikk, da var det en times tid. Fysisk undersøkelse (vær forberedt på å kle av deg ned til undertøyet, det var ikke jeg - ikke spesielt kult å ha på seg trusa med "Sexy bitch" på rumpa den dagen), ultralyd av ledd, en hel masse blodprøver og henvisning til røntgen på sykehus (også gjort unna på en halvtimes tid).

Jeg har også vært på rehabilitering, da var det andre som var der samtidig på utredning - de var lagt inn og var der alt fra noen dager til 2-3 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ventet 1 år på Betanien, enda ikke fått time...

Hun dama der nede sa jeg nesten måtte få sykemelding for å få time før det har gått enda et år-- trodde det var pasientfrister på sånt jeg...

Jeg vil jo ikke sykemelde meg, gjør jo alt for å slippe det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er derfor jeg er så usikker. Jeg skal hovedsakelig utredes for bekhterev og flere jeg vet om med denne sykdommen ble innlagt for utredning, mens noen bare var noen timer. Så er litt usikker på hva jeg skal forberede meg på.

Tror ikke jeg skal ta røntgen da jeg har tatt dette regelmessig de siste 2 årene og det ikke er så lenge siden jeg var sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ventet 1 år på Betanien, enda ikke fått time...

Hun dama der nede sa jeg nesten måtte få sykemelding for å få time før det har gått enda et år-- trodde det var pasientfrister på sånt jeg...

Jeg vil jo ikke sykemelde meg, gjør jo alt for å slippe det..

Det er veldig lang ventetid hos revmatolog, men jeg har rett på "øyeblikkelig" hjelp, som er ca 26uker ventetid, der jeg skal i allefall. vanlig ventetid er 52 uker eller mer.

Jeg får ikke lov til å jobbe før jeg har vært på utredning, så jeg går bare å tripper og venter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare ringe og spørre, da?

Har ringt, men de visste det ikke på poliklinikken heller. At det varierte veldig. Og at det foreløbig sto på min innkallelse "avventer nærmere beskjed" eller noe sånt.

Så tenkte jeg skulle høre litt om erfaringer. Har hørt litt med de jeg kjenner, men de var på utredning på 80-90 tallet og mye kan ha forandret seg siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. skal også til noe slikt.

Var utslag på noen prøver i februar i år, men skal ikke inn før våren til neste år. Har ikke fått noe dato ennå, så har ikke tenkt så mye på det.

Regner med at når en får en fastsatt time følger det med noe informasjon samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var til utredning var jeg først på sophies minde og så på diakonhjemmet

Der møtte jeg en spesialist,det ble undersøkt ledd osv,fikk tatt blodprøver.Jeg husker ikke om de tok

røntgen der eller om jeg var et annet sted (dette er flere år siden)

Var også hos privat spesialist,som tok amnese og blodprøver

Enkelte ting tar lengre tid å utrede enn andre. Ang Bechterews er jeg usikker.

Men ang ventetid er alt usikkert,kommer litt ann på hvor du bor osv.

http://www.frittsykehusvalg.no/start/ Kansje du finner ut noe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...