Gå til innhold

Øyeinfeksjon - erfaringer?

KaDust

Anbefalte innlegg

Før jeg spør om det jeg lurer på, skal det nevnes at jeg ikke spør eller er interessert etter tips om avslutning og bytting av medisin.

Okey. I forigårs våknet jeg med venstreøyet helt rødt og småhovent. Tenkte at det sikkert ikke var noe, og at linsa mi sikkert bare hadde irritert litt igår. Videre tenkte jeg at det går sikkert over - over natta. Men på kvelden den dagen så hadde jeg en god del øyerusk - og når jeg tok det ut kom det litt blod med. Panikken slo meg, da vi har flere øyesykdommer i familien som kan gjøre en blind, og broren min er alt blind på ett øye.

Jeg fikk kjæresten til å kjøre meg til legevakta, og hun sa at det var en ganske sjelden infeksjon som jeg hadde fått av bakterier enten gjennom tårekanalen eller via fingrene. Og selvfølgelig må jeg ha hatt hull på hinna på øyet for at det skulle danne infeksjon.

Jeg fikk en øyesalve jeg skulle gå med frem til jeg ble symptomfri, fikk høre at det tok 3-5 dager å bli symptomfri, og at jeg skulle fortsette på salven noen dager etter det også for å få bukt med bakteriene.

Greit nok. Den kvelden rakk jeg bare ta på salva en gang, før jeg la meg. Og den skal taes på 3-4 ganger om dagen. Det jeg lurer på er om noen andre her har hatt en lignende øyeinfeksjon, eller om de har hatt en infeksjon på øyet som trengte salve i det hele tatt? Er det vanlig å bli hoven som faen rundt øyet de første dagene? For jeg er mer hoven nå enn ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solmåne

Hei! Ja, jeg hadde en kraftig betennelse en gang som gjorde at jeg måtte bruke salve på. Men jeg fikk ikke sett om øynene var hovne, mest fordi jeg omtrent var blind de to dagene det var på det verste siden øynene klistra seg sånn sammen :sjenert:

Din betennelse høres iallefall mer alvorlig ut, så jeg er ikke sikker på hva som er normale symptomer der.. men det er noe dritt å få problemer med øynene, og alt skal tas alvorlig da det er et av de viktigste redskapene man har!

Håper det bedrer seg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma1: nei, hele den ytterse hinna var visst borte sa legen. :gjeiper:

Solmåne: Åja, nei da er det ikke så lett å vite. :ler: Jeg ser jo ennå, men jeg ser salvetåkete og er helt hoven rundt øyet. Er bare redd det ikke er normalt å bli mer hoven etter man har starta på medisin, for jeg skal til london i morgen og får dermed ikke hørt med lege før jeg drar.

Takk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...