Gå til innhold

Noen som vet hva dette kan være ?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hei !:)

Jeg har i flere uker hatt litt vondt i tåa, men ikke så vondt at det har vært en stor plage. Bare ekstra vondt å komme nær ting osv...

Men så var det for noen dager siden, så begynte det å gjøre vondt bare å gå eller bevege tåa. Samme natt fikk jeg omtrent ikke sove, pga det " dunket" og " brant " på en måte i tåen. Vanskelig å forklare !

Jeg vet ikke hva det kan være, men har tenkt at det kanskje kan være en inngrodd negl? Jeg synes neglen er litt gul, og selve tåen er litt hoven, men synes den ser litt skjev ut. Så har jeg en slags klump på siden ( ikke "kvise-klump") mer hoven, irritert eller jeg vet egentlig ikke.

I dag har jeg gått veldig mye ( hjelper med Ibux og paracett) men nå gjør det vondt igjen. ( har tatt Ibux og paracett) Vet ikke hva det er ? Kan omtrent ikke lee på tåa, og det gjør vondt. Den er så stiv på en måte. Jeg har sitti med foten oppi en bøtte med grønnsåpe i tilfelle det skulle være inngrodd negl med noe slags verk. men er ikke ved neglen jeg har vondt egentlig.

Noen som har opplevd lignende eller vet hva det kan være ? Det er ikke noe alvorlig ? Jeg går ikke til legen i tilfelle det 1 er noe helt ufarlig og at jeg derfor blir oppfattet som en hypokonder pga en vond tå...2 det er noe " alvorlig" og han må sette en bedøvelse for å gjøre noe greier ( sprøyteskrekk) tenkte å vente i 1-2 måneder, har det ikke forandret seg til da så oppsøker jeg lege.

Men hadde vært greit å vite om noen her kanskje vet hva det det kan være ?

Smertene kan nesten ligne på vepsestikk ( hoven, stiv, øm, verk / dunking / " brenning" )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du gått med vond tå i flere uker, synes jeg det er fornuftig å bestille en legetime. Går det over før timen er, kan du jo bare avbestille den. Det er mye som kan forårsake vond tå, og det er enklest for legen å avgjøre hva det skyldes når han har sett den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...