Gå til innhold

Hjerneslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Har hatt vondt i hodet 4 uker i strekk nå. Har også hatt dunkende hodet der jeg føler hele hodet skal eksplodere. I tilegg har jeg hatt balansevansker. Nå nettopp mistet jeg følelsen i halve ansiktet, eller kjennes ut som det sover. Ansiktet er også kokvarmt på den siden jeg mistet følelsen i. Er livredd det skal være hjerneslag. Er bare 17 år gammel men har hatt høy puls (130), hjertebank som gir støt i hodet. Blodtrykket mitt er helt fint tror jeg. Men har også hull i en tann som jeg har gått med i vertfall 2 år, og det er på samme siden som jeg mistet følelsen i ansiktet. Kan det være dette?

Har også ganske helseangst,og tør ikke ringe til legen for føler meg dum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er det, er ikke stiv i nakken eller vondt i hodet akuratt nå, og hjernehinnebetennelse utvikler jo seg bare over noen timer? men tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også ganske helseangst,og tør ikke ringe til legen for føler meg dum..

Som alltid: tenk så utrolig mye dummere det er å potensielt ende med kroniske skader/smerter/plager resten av livet fordi du ikke spurte tidlig nok!

Ring helsetelefonen, om ikke annet. Der kan du være anonym, og du får snakke med personer som du vet har peiling, i stedet for oss idioter på et tilfeldig forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er alvorlige symptomer, og du skal ikke vente med å oppsøke hjelp, ikke til imorgen en gang.

I første rekke tenker jeg at dette er relatert til tandproblemet du beskriver, men det er i så fall også veldig alvorlig hvis du har en infeksjon som gir slike symptomer, og det kan i verste fald udvikle seg til blodforgiftning (sepsis). Symptomene du beskriver KAN komme fra hjernen, men i stedet for å sitte her og spekulere, ber jeg deg oppsøke hjelp NÅ.

Du bør ringe til legevakten med det samme. Ikke vent til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, jeg håber din taushet kommer av at du er på vei til legevakten, og ikke at du er redd for å ringe. Den stoltheden må du bare svelge.

Du har alvorlige symptomer, uansett om de kommer fra hjernen eller en tandinfeksjon eller noe andet. Hvis du ikke har foretatt deg noe, så ring med det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk til alle som har svart igjen! Men vil ikke ringe til legevakten og virke som en hypokonder. Har ringt mye til legevakten før på grunn av ekstraslag og smerter i brystet men de tok meg aldri seriøst, så jeg ringte jo når jeg ble redd. Tilslutt fikk jeg kjeft for å ha ringt så mye.

Legevakten ligger også 2 timer fra her jeg bor.

Har prøvd og forklare dette jeg skrev til dere nå til mamma, men hun blir bare sint å sier det ikke er noe galt med meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, HØR HER:

Hvis du virkelig har mistet følelse i deler av ansiktet, har høy temperatur over det affiserte området, høy puls som banker i hodet og balanseproblemer, så er din mor forferdelig uansvarlig ved å si at alt er i orden. Det du beskriver er forenlig med tilstander som kan føre til meget alvorlige tilstander, og i verste fald død, hvis du har beskrevet det riktig. Man kan alltid håbe at det ikke er farlig, men det virker ikke sandsynlig.

Du SKAL ringe med én gang!!!

Hvis de mener at du bør komme ind - hvilket jeg holder for meget sandsynlig - kan du be dem snakke med moren din, slik at hun forstår alvoret.

Jeg kan stille deg en masse spørsmål for å få et klarere billede, men det er å kaste bort tid, når du kan og bør få en direkte konsultasjon over telefonen.

IKKE vent lenger. Det er bedre å få kjeft av legevakten, end å risikere alvorlig sykdom. Jeg kan ikke se deg, men det du skriver er det ingen tvil om at MÅ undersøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til legevakten nå og forklarte dette her som jeg har skrevet til dere. Det første hanspurte om var om jeg hadde noe tannproblemer. Han sa at det sannsynligvis ikke var noe farlig og det kom fra tannen, og ba meg ta ibux og få tannlege time snarest. Så får håpe han har rett, hehe. Tusentusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!

Du får stole på det. Du har sikkert fått beskrevet dette "riktigere" i en direkte samtale.

For å være lidt mere specifikk, er det lide sandsynlig i din alder med hjerneslag, men hvis du beskrev dette riktig, mener jeg absolutt at det var grund til å undersøke, for det hørtes veldig alvorlig ud. Og da vil jeg heller ta chansen på å skremme deg, end at noe alvorlig skjer. Jeg går ud fra at du da ikke har fuldstendig bortfald av følelse i ansiktet, men at du har lidt nedsatt følelse på grund av infeksjonen - altså at ikke muskulaturen din "henger" på den ene siden. Det er ikke alltid så lett å få et godt overblikk på et nettforum, så jeg får beklage hvis jeg skremte deg. Men jeg fikk deg i hvert fald til å ringe...

Hvis du får feber, bør du ringe igjen.

Og så må du selvfølgelig til tandlegen.

Endret av Giacomo_P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad jeg ble litt skremt og ringte for ellers hadde jeg sikkert sutte oppe i hele natt og vært livredd for hva det kunne være. Ja det er nett som musklene henger på ene siden, eller "sover" på en måte. Men igjen, tusen takk for svar og for at dere fikk meg til og ringe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite kontrollspørsmål:

Kan du bevege den muskulaturen som henger? Nevnte du dette i telefonen?

Jeg vil bare være HELT sikker på at alt er vurdert riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest otrivin

Jeg får sånn noen ganger, og legen min sier det kommer av migrenen.. har vært og sjekket hjernen for sikkerhetsskyld da.

Har forresten hatt hull i en tann så lenge at deler av den har brukket av, men det kjenner jeg aldri noe til så tror ikke det nødvendigvis er det som er ditt problem. Mamma sier hvertfalll man kjenner det hvis det er tannpine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...