Gjest bekymret Skrevet 31. august 2011 #1 Del Skrevet 31. august 2011 Hei Jeg går på vidregående og har det kjempe bra. Beste skolen. Men ble mobba på ungdomsskolen og sliter derfor med litt angst og har veldig dårlig selvbilde. Er spesielt redd for at folk skal mobbe meg igjen. I fjor hadde vi gym på slutten av dagen så jeg slapp å dusje, og hadde alltid på gymtøy da jeg kom på skolen. Og da gikk det kjempe bra. Men nå har vi gym midt på skoledagen og lærerne sier vi må dusje ellers er vi ekle osv. Så jeg er redd noen skal merke at jeg ikke har dusja, spesielt hvis alle de andre jentene skal dusje. Dere skjønner.. Jeg sliter med masse kviser på ryggen, bryst osv og er LIVREDD for å vise det Har prøvd alle produkter men ingenting funker..men vil heller ikke få rykte på meg at jeg uhygenisk.. Har tatt opp problemet med legen for to år siden men hun vet ikke bakgrunnen min og sa at ingen ville bry seg. MEN SÅNN ER DET IKKE!! Hun har sikkert ikke hat det selv eller opplevd mobbing selv så hun vet sikkert ikke hvoordan det er!! Ryggen min ser ut som en helt for jævlig ut og hvis noen serdet kommer det til å gå rykter... Hva skal gjøre?? Vil jo gymme, men dusj greia er problem.. burde jeg spørre om fritak eller no?? Vet ike om legen tar meg seriøst nå heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miki Skrevet 31. august 2011 #2 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har på meg BH, går inn i dusjen å tar vann på håndkle mitt, og vasker meg under armene. Ingen kan tvinge deg til å dusje. Siden det er slutten av dagen kan du vaske ansiktet for å få bort svette og svett sminke. Bytter sokker osv. Ha på deodorant og litt parfyme. Du kan dusje når du kommer hjem i fred og ro 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret Skrevet 31. august 2011 #3 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har på meg BH, går inn i dusjen å tar vann på håndkle mitt, og vasker meg under armene. Ingen kan tvinge deg til å dusje. Siden det er slutten av dagen kan du vaske ansiktet for å få bort svette og svett sminke. Bytter sokker osv. Ha på deodorant og litt parfyme. Du kan dusje når du kommer hjem i fred og ro Problemet er at jeg har sååå mye at folk ser det godt hvis jeg bare har bh. For jeg harhar det på all sider :/ og det er ikke på slutten av dagen, det er problemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #4 Del Skrevet 31. august 2011 Kanskje du kan få tilgang til egen dusj/lærergarderoben? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Swipper Skrevet 31. august 2011 #5 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har ei venninne som ikke kunne dusje sammen med oss andre pga religion. Hun fikk tilgang til "lærer garderoben". Skal nok ikke se bort i fra at du kan få en slik løsning du også. Snakke med lege/lærer eller begge deler og hør hvilke muligheter du har. Ingen som skal gå å grue seg for noe som dette. Håper du får til en løsning :o) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret Skrevet 31. august 2011 #6 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg har ei venninne som ikke kunne dusje sammen med oss andre pga religion. Hun fikk tilgang til "lærer garderoben". Skal nok ikke se bort i fra at du kan få en slik løsning du også. Snakke med lege/lærer eller begge deler og hør hvilke muligheter du har. Ingen som skal gå å grue seg for noe som dette. Håper du får til en løsning :o) Men jeg redd de skal begyne å lure på hvorfor jeg må ha egen dusj.. Har mange muslimer i klassen så religion kan jeg ikke skylde på ialfall. arghh Hvorfor i huleste har de åpen dusj når de vet vi er ungdommer? skønner de ikke at mange sliter med kroppen sin på den tiden?? Lærern får liksom egen dusj, men ikke oss nei.. omg 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solise Skrevet 31. august 2011 #7 Del Skrevet 31. august 2011 Huff, kjenner meg igjen i dusjstyret. Går 1 på vgs nå, og hele ungdomsskolen gikk jentene en og en inn i dusjen, og vi brukte i tillegg lærerdusjen så det skulle gå fortere. Da også om vi hadde menssen. Tror nok ingen kommer til å lure, blir nok mere snakk om det om du ikke dusjer, enn om hvorfor du vil dusje alene:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moscato Skrevet 31. august 2011 #8 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg synes du heller skal ta en prat med helsesøster, og muligens få henvisning til psykolog (av en lege). Det er angsten og selvbildet ditt som er problemet, ikke kvisene. Jeg synes det er bra man har fellesdusj, for det er søren meg ingenting som er negativt med å få et realistisk bilde av hvordan andres kropper ser ut. Det at mange har komplekser er snarere en grunn til å ha fellesdusj, enn en grunn til å ikke ha det. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 31. august 2011 #9 Del Skrevet 31. august 2011 På min gamle vgs hadde vi mange muslimer, så vi hadde egne båser til dusjinga. Men vi måtte uansett skifte sammen... Men du kan jo prøve å snakke med lærern din og forklare problemet. Si at du syns det er veldig ubehagelig om kroppen din synes foran andre jenter. Ellers så er det jo en stor sjanse for at folk er mer voksne og modne på vgs. Der jeg gikk var det folk fra hele byen, så jeg gikk ikke med noen jeg hadde gått med før. Dermed var folk åpne og interesserte i å bli venner, og det var ingen mobbing. Det går nok bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #10 Del Skrevet 31. august 2011 Snakk med gymlæreren din så finner dere nok en løsning. Å avslutte timen tidligere enn de andre kan være ett alternativ. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bekymret Skrevet 31. august 2011 #11 Del Skrevet 31. august 2011 Snakk med gymlæreren din så finner dere nok en løsning. Å avslutte timen tidligere enn de andre kan være ett alternativ. Bra forslag.. men gymlærern er kjempe streng og liker ikke det han kaller "unskyldninger". Jeg er fortapt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekrymret Skrevet 31. august 2011 #12 Del Skrevet 31. august 2011 På min gamle vgs hadde vi mange muslimer, så vi hadde egne båser til dusjinga. Men vi måtte uansett skifte sammen... Men du kan jo prøve å snakke med lærern din og forklare problemet. Si at du syns det er veldig ubehagelig om kroppen din synes foran andre jenter. Ellers så er det jo en stor sjanse for at folk er mer voksne og modne på vgs. Der jeg gikk var det folk fra hele byen, så jeg gikk ikke med noen jeg hadde gått med før. Dermed var folk åpne og interesserte i å bli venner, og det var ingen mobbing. Det går nok bra! Men skolen min har ikke sånn :/ desuten alle muslimene sier de kan vise seg for jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #13 Del Skrevet 31. august 2011 ta gym som privatist? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret Skrevet 31. august 2011 #14 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg synes du heller skal ta en prat med helsesøster, og muligens få henvisning til psykolog (av en lege). Det er angsten og selvbildet ditt som er problemet, ikke kvisene. Jeg synes det er bra man har fellesdusj, for det er søren meg ingenting som er negativt med å få et realistisk bilde av hvordan andres kropper ser ut. Det at mange har komplekser er snarere en grunn til å ha fellesdusj, enn en grunn til å ikke ha det. Dette handler ikke om selvbilde men KVISENE!! Alle syns det er ekkelt. Har vært hos psykolog pågrunnav selvbilde, det hjalp ikke. Men erfaringer jeg gjør i hverdagen hjelper. men kvisene blir jo ikke bedre 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bekymret Skrevet 31. august 2011 #15 Del Skrevet 31. august 2011 ta gym som privatist? Har ikke tid mye å gjøre på skolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #16 Del Skrevet 31. august 2011 Kunne du ha funnet et bilde på nett av acne tilsvarende ditt problem. Så kunne vi ha gitt deg tilbakemelding på om dette er noe som kan skape hvisking og tisking, eller om det er et normalt utbrudd av acne, men at hodet ditt forstørrer problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #17 Del Skrevet 31. august 2011 Har ikke tid mye å gjøre på skolen Du får jo fritimer de timene du egentlig skulle ha hatt gym, de kan du bruke på å lese. Det er virkelig ikke mye arbeid, hvis du tar eksamen til våren har du jo nesten et helt år på deg. Min utelandske venninne som ikke er så stødig i norsk, leste gjennom boka én gang og fikk karakteren 5. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sequin Skrevet 31. august 2011 #18 Del Skrevet 31. august 2011 Har ikke tid mye å gjøre på skolen Å ta gym hos privatist er et helgekurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Survival Skrevet 31. august 2011 #19 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg syns at det er forstyrrende å lese at folk her oppfordrer TS til å ta gym som privatist eller dusje et annet sted. Det er faktisk snakk om lav selvtillit og forverret selvbilde her. At man ikke tør dusje etter gymmen er bare symptomet, og kvisene er ikke selve problemet. Her syns jeg faktisk at du skal ta kontakt med helsesøster på skolen snarest. Helsesøster kan garantert hjelpe deg til å snakke ut om problemet og komme opp med alternative løsninger som kan fungere for deg, som ikke innebærer å måtte ta gym som privatist eller bruke lærergarderoben! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #20 Del Skrevet 31. august 2011 Jeg syns at det er forstyrrende å lese at folk her oppfordrer TS til å ta gym som privatist eller dusje et annet sted. Det er faktisk snakk om lav selvtillit og forverret selvbilde her. At man ikke tør dusje etter gymmen er bare symptomet, og kvisene er ikke selve problemet. Her syns jeg faktisk at du skal ta kontakt med helsesøster på skolen snarest. Helsesøster kan garantert hjelpe deg til å snakke ut om problemet og komme opp med alternative løsninger som kan fungere for deg, som ikke innebærer å måtte ta gym som privatist eller bruke lærergarderoben! JA for selvtillit fikses på 1 2 3! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå