Gå til innhold

Mynonas vei til rutene...


Mynona

Anbefalte innlegg

Da er det min tur til å opprette treningsdagbok. Lager denne i håp om at jeg får litt press på meg til å følge opp, for nå er motivasjonen lav og latskapen høy.

Bakgrunn:

Jeg sluttet å røyke i 2010, med det resultat at jeg la på meg 7 kg på 3 mnd. Skrekkslagen meldte jeg meg inn på treningssenter samme dag som jeg veide meg. Har alltid vært slank, og kunnet spise hva jeg vil, så det var et sjokk å gå opp så fort. Dette måtte jeg stoppe. Trente styrke i 5-6 mnd før jeg begynte på tredemølla. Begynte sakte med sikkert med hurtig gange, og oppover til jogging og hurtig gange omhverandre.

I mai sa det stopp. Knærne mine ville ikke mer. Jeg fikk diagnose runners knee med slimposebetennelse. Gikk til fysio for å få massert opp de stive musklene, og tøyd de lenger. Fra mai har jeg ikke trent noe. Fra 1 aug har jeg hatt en treningsprogram som jeg utfører på kvelden som går kun på de musklene rundt knær og lår for å styrke dette. Fikk beskjed om å begynne sakte men sikkert med jogging igjen - i skogen og på myke underlag.

Har jogget 1 gang i uken de siste 5 ukene - tatt en kortisonsprøyte og har fortsatt slimposebetennelse. Jogger kort, men vil gjerne jogge lenger.

Har to mål:

1. Jogge hele veien på en runde her jeg bor. Den er i underkant av 1 mil. Jeg vil klare å jogge hele veien. Ikke gå noenting.

2. Få svake ruter på magen!

Men det er jeg aller best på: UTSETTE! Og nest best på: UNNSKYLDNINGER!

Hadde planer om å trene mandag, tirsdag, onsdag denne uken. Foreløpig ingenting. Excuses excuses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, også vil jeg delta på Sentrumsløpet.

Hadde tenkt å ta en kveldstur med joggeskoene i dag, men himlen har åpnet seg og det regner elefanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake fra Berlin. Har selvfølgelig ikke trent noe der, men jeg har gått veldig mye! Med resultat at jeg har fått utrolig vondt i knærne. Dropper trening i dag. Lar knærne hvile i dag, så tar jeg meg en joggetur i skogen i morgen. Men har nok forbrent litt på gåingen. Skulle hatt på skrittteller.

Har spist utrolig mye mat, og ingen av rettene var noe hjelp til å nå noen ruter akkurat. Kjempe godt med 12-retters på Michelin-restaurant :)

Til uka er det skjerpings med både kosthold og trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig :)

Jeg kan ikke sykle.. hehe.. jeg kunne det, men jeg har seriøst glemt det, selv om det sies at man ikke glemmer hvordan man sykler.

Jeg har ikke noe lyst til å sykle på ergometersykkel heller. Synes det er kjedelig. Og jeg må nesten gjøre noe jeg synes er gøy, og som jeg mestrer. Hvertfall siden jeg egentlig ikke er så glad i å trene. Fysioterapauten sier jeg skal bli bra igjen da.

De starter opp Zumba på treningssenteret mitt i løpet av høsten da, så det skal jeg få med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Ok. Zumba er moro :) Jeg syntes det var litt vanskelig i starten, men rytmisk og kjekt :) Lykke til med treningen da, gleder meg til å sniklese!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 års feiring i dag, men masse kaker. Jeg tok små stykker, og i kveld blir det nøtter og banan til kos i stedenfor tortillachipsen jeg kjøpte i går.

Hadde tenkt meg ut å jogge i dag, men det styrtregner, og jeg er snørrete, så jeg tar ikke sjansen på å jogge ute i regnet og blir klissvåt. Har ikke tid til å bli syk.

Uff, nok en unnskyldning. Er flink på de.

Men i morgen er det på trening. Jeg MÅ. Har ikke noe valg. Det finnes ingen unnskyldinger. Jeg må være streng nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet fra jobb! Spist to knekkebrød, for jeg var så sulten at magen skrek. Sitter å utsetter treningen...

Nå går jeg å skifter - håper jeg klarer å komme meg ut døra og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YESS!! JEG VANT OVER SOFAN!!!

Pisken hjalp Raggsokk.

40 minutter styrke og jogget den korte runden hjem, 2 km (16 minutter). Eller bytte mellom jogg og powerwalk. Får ikke lov å jogge så lenge om gangen av fysio, så da får jeg bare adlyde han.

Glad jeg ikke tok den lange, for jeg kjenner jeg er litt mør i låra etter styrketreningen, så hadde nok ikke orket noe særlig mer heller i dag.

Har endelig fått surra meg til å veie meg på den avanserte vekta de har der. I'm a numbersperson, så jeg trenger litt tall for å motivere meg.

Status i dag:

Vekt 55,1 kg (har jaggu gått opp 2 kg siden 15.aug)

Fett %: 22,5

Vann %: 57,1

Basalforbrenning: 1294 kcal

Metabolsk alder: 14 år (!)

Vic fett: 1

Benmasse: 2,2 kg

Muskler 40,6 kg

Kroppen min er 14 år!! Herlig!! Halvparten av min egen alder. Damen sa at det betydde at jeg er i god form.. Men disse maskinene er jo ikke helt pålitelige da. Men morsomt å ha noen tall å forholde seg til så man kan sammenligne igjen om en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FYYYY Mynona... Skulker til og med treningsdagboka.

Forrige uke trente jeg på mandag, og gikk tur i skogen på onsdag. Resten av uken ble det dårlig gitt.

Har egentlig innført mandag om fast treningsdag, men i dag har jeg hatt dundrene hodepine. Får ta det igjen på onsdag. Mensen på gang også, så det blir desverre en god del godis.. Men klarer ikke la vær akkurat de 3 første dagene. Sånn er det bare...

Håper treningsgløden kommer for fullt. Jeg var jo så flink før kneskaden. Var inne i en rutine og begynte å se forskjell også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, jeg klarte det. Slapp uke forrige uke. Har vært generelt sliten og trøtt også.

I nå har jeg jogget 2,83km på 25 min. Dvs jogget og gått. Skikkelig tett i brystet nå.. Orket ikke løpe mer. Mye oppover også. Men det var deilig å jogge ute i regnet og mørket egentlig.

Har ikke hatt vondt i knærne siden vi var i Berlin. Kjente ingenting nå heller. Så jeg håper dette går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får jeg til en andre økt denne uka og.. Føler motivasjonen er litt på gli.

Nå har jeg tatt på meg treningstøyet, skal opp til mor&far og spise middag, så får jeg de til å kjøre meg til en venninne etterpå (spare tid), også skal jeg jogge hjem fra henne i kveld. Kunne ha gått/jogget til hun og, men skla prøve å legge meg tidlig i kveld, så da sparer jeg fort 30 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1,9km på 14 min i dag.

Det var kortere enn jeg har innbilt meg hjem fra venninnen...

Strakk en muskel i leggen da.. så er spent på hvordan den føles i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig i gang.. 2 ganger på en uke :)

Også har jeg planer om en joggings på lørdag eller søndag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest NozMonster

bare 55 kg!? siden du er så streng med denne treningen, så tenkte jeg du veide 15 kg mere altså :ler: men du er jo virkelig slank da?

har du tenkt på svømming pga knærne dine da? det er jo så digg å svømme! man slipper jo å bli svett og anpusten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare 55 kg!? siden du er så streng med denne treningen, så tenkte jeg du veide 15 kg mere altså :ler: men du er jo virkelig slank da?

har du tenkt på svømming pga knærne dine da? det er jo så digg å svømme! man slipper jo å bli svett og anpusten :fnise:

Ja, jeg har faktisk gått opp etter jeg begynte å trene. Har fått litt mer rompe :)

Men jeg slanker meg ikke da. Jeg er bare i dårlig form. Har nesten ikke trent noe hele livet, men røyka siden jeg var 17 og spist masse sjokolade. Så når jeg sluttet å røyke for 1 år og 4 mnd siden skulle jeg starte et bedre liv, med bedre kost og trening.. Så innsiden av kroppen skulle ha det bra og!! Må være snill med skroget vetu, så funker det kanskje når jeg blir gammel og..

Kolesterolet mitt var litt høyt for 1 år siden, men det har gått ned en del allerede :)

Også må man ha noen mål for å klare å motivere seg til å trene.. Hvertfall jeg.

Edit: har tenkt til å svømme masse når jeg er i Karibien!! Der er vannet så salt at man får masse gratis oppdrift også :gjeiper:

Men det er dødsdyrt å svømme i bassengene her jeg bor hvis man ikke er livredder eller noe sånt..

Endret av Mynona-83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...