Gjest Line Skrevet 31. august 2011 #1 Del Skrevet 31. august 2011 Hei! Jeg har fått tilbud om å male hendene mine med hennapaste som brukes under Eid (uttales id, feiring av slutten på Ramadan (fastemåneden til muslimene)), den muslimske venninnen min kaller det Mehndi. Men jeg er litt skeptisk da jeg har hørt mye om folk som tar "midlertidige hennatatoveringer" i Syden og reagerer kraftig på det... Men så er jeg ikke sikker på om det er akkurat det samme, er det det? Det som gjør meg enda litt mer betenkt er at hennaen (fargestoffet) lages av en plantesort, og jeg er allergisk mot bjørk (pollen), timotei og burot. Kan dette gjøre så jeg reagerer? Hvis noen vil lese, står følgende på Wikipedia: "Henna is known to be dangerous to people with glucose-6-phosphate dehydrogenase deficiency (G6PD deficiency), which is more common in males than females. Infants and children of particular ethnic groups are especially vulnerable. Though user accounts cite few other negative effects of natural henna paste, save for occasional allergic reactions, pre-mixed henna body art pastes may have ingredients added to darken stain, or to alter stain color. The health risks involved in pre-mixed paste can be significant. The United States Food and Drug Administration (FDA) does consider these risks to be adulterants and therefore illegal for use on skin. Some pastes have been noted to include: silver nitrate, carmine, pyrogallol, disperse orange dye, and chromium. These have been found to cause allergic reactions, chronic inflammatory reactions, or late-onset allergic reactions to hairdressing products and textile dyes." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå