Gå til innhold

DNB nor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har i lpet av det siste året, og spesielt den siste månden, blitt rett og slett gal av DNBnor. Det første jeg opplevde var da jeg var på ferie, og kortet mitt plutselig ikke fungerte. Så det var bare flaks at jeg kome meg hjem igjen.

For et drøyt uke siden, skulle jeg skjøpe bilett og dnbnor hadde problemer, og dermet blei ikke skjøpet av biletten gjennomført. Men jeg fant fort ut at banken likevle hadde trukket meg. Og etter et par tlf-samtaler så ordnet alt seg.

Dermed så kjøpte jeg bilett på nytt, og alt gikk greit. Jeg skjekket også selvfølgelig banket om alt var blitt registrert slik det skulle. Men nå ser at det kun er gitt opplysninger på vanlige skjøp jeg har gjort. Og summen min, inne på kontoen er blitt registrert som om de ikke har trukket for biletten. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usikker på hva du ønsker å få svar på egentlig. Men det hender jo at banker har dataproblemer, og at kortet sluttet å virke kan jo skje uansett hvilken bank du har. Samboeren min har Nordea og hans har slutta å virke to ganger på tre år. Jeg som har DNB har bare opplevd dette en gang.

Ps: det heter kjøp, ikke skjøp(pleier ikke rette på skrivefeil, men nå måtte jeg bare) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har i lpet av det siste året, og spesielt den siste månden, blitt rett og slett gal av DNBnor. Det første jeg opplevde var da jeg var på ferie, og kortet mitt plutselig ikke fungerte. Så det var bare flaks at jeg kome meg hjem igjen.

For et drøyt uke siden, skulle jeg skjøpe bilett og dnbnor hadde problemer, og dermet blei ikke skjøpet av biletten gjennomført. Men jeg fant fort ut at banken likevle hadde trukket meg. Og etter et par tlf-samtaler så ordnet alt seg.

Det har kun blitt reservert et beløp. Slike reservasjoner blir borte av seg selv etter få dager, men du kan ringe banken og be om å få reservasjonen slettet om du vet at den er feil(skulle reservasjonen likevel vise seg å være reell vil beløpet uansett bli belastet når det endelige kravet kommer til banken).

Dermed så kjøpte jeg bilett på nytt, og alt gikk greit. Jeg skjekket også selvfølgelig banket om alt var blitt registrert slik det skulle. Men nå ser at det kun er gitt opplysninger på vanlige skjøp jeg har gjort. Og summen min, inne på kontoen er blitt registrert som om de ikke har trukket for biletten. :(

Dette er også helt normalt. Det som skjer er at det først blir reservert et beløp. Hvis ikke banken har mottatt kravet innen noen dager faller reservasjonen automatisk bort. Først når banken mottar kravet vil beløpet gå endelig ut. I enkelte tilfeller kan det gå flere uker til beløpet er endelig belastet. Du har selv ansvar for at det da er dekning på konto. Det er stedet du handler hos som sender kravet til banken. Banken kan ikke lastes for at det i enkelte tilfeller tar en god stund før de får dette kravet. Det er slikt som kan skje ved bruk av visakort, og i slike tilfeller kan kontoen bli overtrukket hvis det ikke er dekning når det endelige kravet blir registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok!!! Tusen takk for svar :D

Jeg ringte også banken i dag...og det viste seg at de faktisk hadde problemer igjen. Men også slik du froteller.....at konten min er blitt belases og alt er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...