AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #1 Skrevet 31. august 2011 Vi har ved flere anledninger vært vekkreist en helg, og har dermed hatt nær familie til å stikke innom for å se om alt står til med katt og undulater. Vi har i ettertid fått vite at disse personene faktisk har gått gjennom hele huset, vært innom hvert rom for å se hvordan vi har det. Dette har de innrømmet selv. Det har også kommet fram at de har hatt med seg andre personer inn, personer som egentlig ikke har noe inne i huset og gjøre. Hvordan hadde du reagert viss du fikk vite det? Hadde du sneket deg gjennom et hus dersom det var du som skulle passe dyr (som opphold seg på bad og stue, og ikke i resten av huset!)??
Golde Skrevet 31. august 2011 #2 Skrevet 31. august 2011 Jeg hadde uten skrupler tatt med meg andre personer inn i huset om jeg hadde blitt bedt om å se til dyrene mens dere var borte. Jeg ville ikke engang tenkt på å skaffe barnevakt så barna mine ikke skulle bli med inn, hadde kanskje tatt turen innom dyrene mens jeg gikk tur med en venninne osv. Dette synes jeg dere må forvente når dere gir bort nøklene til huset deres så andre skal kunne gjøre dere en tjeneste. Jeg hadde selvsagt ikke sluppet fremmede inn i huset, men det tar jeg som en selvfølge at ingen ville gjort. Dog kan det hende at jeg hadde falt for fristelsen til å kikke gjennom noen flere rom. Dette hadde jeg derimot hatt skrupler ved å gjøre og hadde nok hatt litt dårlig samvittighet. Likevel skal jeg innrømme at det er noe jeg kunne finne på å gjøre. Det er vel nysgjerrigheten som tar overhånd... Hadde selvsagt ikke kikket i skuffer, skap og andre mer private områder. 9
Wildy Skrevet 31. august 2011 #3 Skrevet 31. august 2011 Kunne nok godt ha noen "på slep" mens jeg fylte i matskåler etc, men aldri i verden om jeg hadde gått gjennom huset for å se\vise fram hvordan det så ut. 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #4 Skrevet 31. august 2011 Hehe, jeg er ofte husvakt, og da går jeg igjennom huset fra topp til tå, inkludert datamaskiner etc. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #5 Skrevet 31. august 2011 Nå tørr ikke jeg å reise vekk mer iallefall! 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #6 Skrevet 31. august 2011 Ja, det har hendt at jeg har snoket gjennom huset til de jeg har passet leiligheten for. Kikket litt i private skuffer og skap. Skammer meg over det, men nyskjerrigheten tok overhånd. 1
Gjest Elfrida Skrevet 31. august 2011 #7 Skrevet 31. august 2011 Vi har ved flere anledninger vært vekkreist en helg, og har dermed hatt nær familie til å stikke innom for å se om alt står til med katt og undulater. Vi har i ettertid fått vite at disse personene faktisk har gått gjennom hele huset, vært innom hvert rom for å se hvordan vi har det. Dette har de innrømmet selv. Det har også kommet fram at de har hatt med seg andre personer inn, personer som egentlig ikke har noe inne i huset og gjøre. Hvordan hadde du reagert viss du fikk vite det? Hadde du sneket deg gjennom et hus dersom det var du som skulle passe dyr (som opphold seg på bad og stue, og ikke i resten av huset!)?? Jeg hadde ikke giddet å gå gjennom huset. For det første er jeg ikke fullt så nysgjerrig, og for det andre vet jeg jo hvordan nær familie har det hjemme. Er dere spesielt hemmelighetsfulle, slik at familien blir ekstra nysgjerrig? 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #8 Skrevet 31. august 2011 TS: Nei, men det ligger jo kanskje diverse ting rundt omkring som kanskje ikke folk burde se, eller vite at vi har.
Golde Skrevet 31. august 2011 #9 Skrevet 31. august 2011 TS: Nei, men det ligger jo kanskje diverse ting rundt omkring som kanskje ikke folk burde se, eller vite at vi har. Hvis du har saker og ting i huset ditt som du ikke ønsker at andre skal se, sier det seg da selv at du må gjemme bort dette før du reiser bort og overlater nøkkelen til huset ditt til en husvakt! 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #10 Skrevet 31. august 2011 Er du redd for at de skal se sexleketøyene dine? De har vel sex de og skulle jeg tro? Dagbøker regner jeg uansett med at du tar med deg? Så selv om du skulle ha noen av typen som kikker i skuffer og skap (DER går ihvertfall grensne for meg personlig), så finner de vel forhåpentligvis ingen råtnende lik eller noe sånn, så jeg ser ikke helt problemet?
Capricorn Skrevet 31. august 2011 #11 Skrevet 31. august 2011 Så frekt! Nei, jeg går kun i de rommene jeg trenger for å passe dyra. Hva har jeg i resten av huset å gjøre? Noen folk er rett og slett veldig rare! 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #12 Skrevet 31. august 2011 Unnskyld meg, men det skal da virkelig IKKE være nødvendig å begynne å gjemme vekk ting i sitt eget hjem???? Man tar det da som et selvfølge at andre respekterer at de ikke er i sitt eget hjem, og dermed ikke sniker og snoker rundt der de ikke skal oppholde seg. 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #13 Skrevet 31. august 2011 Unnskyld meg, men det skal da virkelig IKKE være nødvendig å begynne å gjemme vekk ting i sitt eget hjem???? Man tar det da som et selvfølge at andre respekterer at de ikke er i sitt eget hjem, og dermed ikke sniker og snoker rundt der de ikke skal oppholde seg. ENIG!! Herregud, det må da finnes grenser for frekkhet? Er det ingenting som heter privatliv lengre? Eller er det ikke normalt å stole på folk? Det finnes da virkelig en grense mellom privatliv og det offentlige. Du går ikke inn på soverommet til naboen for å se, gjør du vel? Er det blitt slik at man må begynne å låse dører i sitt eget hjem, fordi folk sin nysgjerrighet tar overhånd? TS skriver også at dette var nær familie, så da regner jeg at de har sett huset før, og dermed burde de ikke ha noen grunn til å snike gjennom husets rom. Eller? 2
Golde Skrevet 31. august 2011 #14 Skrevet 31. august 2011 Unnskyld meg, men det skal da virkelig IKKE være nødvendig å begynne å gjemme vekk ting i sitt eget hjem???? Man tar det da som et selvfølge at andre respekterer at de ikke er i sitt eget hjem, og dermed ikke sniker og snoker rundt der de ikke skal oppholde seg. ENIG!! Herregud, det må da finnes grenser for frekkhet? Er det ingenting som heter privatliv lengre? Eller er det ikke normalt å stole på folk? Det finnes da virkelig en grense mellom privatliv og det offentlige. Ja, man kan forvente at folk ikke snoker rundt i private ting, men dersom man har noe liggende som det er veldig viktig at ingen får se, er det da ikke verre enn å låse denne tingen inn i et skap eller noe. Så slipper man den bekymringen. Det hadde i hvert fall jeg gjort om jeg hadde overlatt husnøklene mine til andre. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #15 Skrevet 31. august 2011 Hadde ikkje latt de fått passe huset fleire ganger, om eg absolutt var nødt til å la de få gjøre det igjen hadde eg låst dørene til alle rom som de ikkje hadde hatt noe med å oppholde seg i mens de passa dyra. Sett opp skjulte kameraer neste gang de må passe hus (om dere ikkje finner noen andre då ), så finner dere ihvertfall ut om de går og snoker i skuffer og skap og det som evt befinner seg i skuffene og skapene. Syns det faktisk er eit overtramp, eit stort brudd på tillit og veldig respektløst ovenfor dere. Det er rett og slett FREKT! Og siden det er familie er det faktisk enda verre. Om de er så jækla nysgjerrige så kan de vel heller spørre om å få ein liten omvisning ein gang, istede for å snike seg rundt mens dere er ute av byen. Håper slike som Golde virkelig blir tatt og får høre det så ørene flagrer! *mvh, you know who * 2
Jannu Skrevet 31. august 2011 #16 Skrevet 31. august 2011 Jeg har aldri sniki i andre sine saker, men jeg det har vel hendt jeg har hatt med meg andre innom eller at jeg har vært med andre når de skulle passe hus. Om noen hadde gjort det her så får de nå bare det, er ikke mye spennende å se allikevel. 1
Gjest ms_kwang Skrevet 31. august 2011 #17 Skrevet 31. august 2011 husker når jeg var yngre, altså 7-8 år gammel, så var det ofte at besteforeldrene mine spurte meg om jeg kunne vanne blomstene, de ukene de var borte, men siste dagen før de kom hjem, så hadde de gitt beskjed om jeg kunne være så snill å lukke opp soveroms vinduet før de kom hjem. de hadde en leilighet i øverste etasje, å soverommet hadde ikke balkong eller noe, så innbrudd var de ikke redd for. det var bare fordi det var sommer, å sykt varmt, å de ville ikke bruke hele kvelden på å lufte ut varmen men så gikk jeg da inn på rommet, å på senga fant jeg noen blader å noe annet jeg helst ikke ville finne som 7-8 åring jeg åpna opp vinduet, kom hjem, var skikkelig flau over det jeg hadde sett, husker mamma spurte meg va det var for noe..jeg svarte " mormor & morfar har pappa blad!" xD men er flere gang hvor jeg var sjekka til dyr. 2 tilfeller som ikke var sæææærlig koselig 1. en kompis hadde spurt meg om å mate tarantellen mens han var borte, jeg kom inn i leiligheten, ooooog tarantellen hadde forsvunnet fra terariet. da var det FULL leting etter det. og baderoms & soveroms døra sto på gløtt, fant den helsikes edderkoppen under senga, og jeg HATER edderkopper, hadde IKKE NOE lyst å ta han opp å legge han tilbake å mate han 2. Ei venninne hadde 2 deguser, MEN hun hadde ikke stål bur med glass men bare ett vanlig kanin / marsvin bur. så når jeg kom dit så hadde degusene gnegd seg ut ifra buret, skit og lort lå over hele leiligheten, å det var IKKE kult å finne & fange dem, den ene bet meg, så måtte ta stivkrampe etter jeg hadde finni dem begge. Jeg måtte hente inn sol stol kassen ute, for å legge buret oppi der, tok av lokket såklart. så det var 2 tilfeller hvor jeg IKKE hadde lyst å søke i hjemmet til noen, men såklart fortalte det til de to vennene mine hva som hadde skjedd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #18 Skrevet 31. august 2011 Da jeg vannet planter og passet huset til huseieren vår for noen vintre siden, så jeg meg rundt i huset. Det er et nydeig gammelt hus, så jeg var nysgjerrig. Men jeg ville ALDRI kikket i skuffer og skap - det er for privat, og jeg hadde reagert om noen hadde gjort dette mot meg. Ville heller ikke hatt med folk rundt i huset, kanskje innom for å "utføre oppdraget" (da folk jeg stoler på, gode venner eller nær familie), men ikke på omvisning nei. Om noen passet hus/dyr/planter for oss, ville jeg nok også regnet med at de tok en kikkerunde, og synes det er ok. Men jeg regner med de ikke graver i skuffer og skap, og kommer heller ikke til å fjerne ting fra slike steder for at de ikke skal bli sett. Da får de heller ta den belastningen det er å få innblikk i privatlivet mitt 1
Gjest Doh Skrevet 31. august 2011 #19 Skrevet 31. august 2011 Kunne aldri gått gjennom huset til noen. Skjønner ikke hva som får folk til å gå gjennom andres personlige ting. Neste gang dere skal bort hadde jeg låst alle dørene og gjemt nøklene. Da burde de skjønne at dere ikke syns det er greit 1
Ibanez Skrevet 31. august 2011 #20 Skrevet 31. august 2011 (endret) Det får da være måte på. Jeg har noen ganger passet på hus/ dyr og det kunne ikke falle meg inn å snike i andres skuffer og skap. Heller ikke andre rom som ikke trengs tilsyn til. Når de har bedt meg om å passe huset så er det fordi de stoler på meg og tar det nok som et selvfølge at jeg ikke sniker. Over til noe annet; jeg bodde i en kjellerleilighet hos et eldre par som jeg visste hadde vært nede og sneket rundt. Tok mannen på fersk gjerning og de fikk høre det. Han ble flau. Når jeg reiste bort over lengre tid tok jeg et glass med brus som hadde en rar farge rett bak døren slik at den ble veltet når noen åpnet døren. Den fargen har jeg ikke sett i Norske butikker så det hadde nok vært vanskelig å komme seg uoppdaget unna. Flyttet derfra fort. Du kan jo kjøpe en sånn liten sensor alarm som du fester på døren (som lager en forferdelig lyd) for en hundrings på chlas olson. Den kan du f.eks sette på en dør der du VET at de ikke skal inn i. Skal love deg at de kvepper og forstår tegningen Det skulle ikke vært nødvendig mener jeg, man burde stole på de man slipper inn i huset. Edit: utfyllende tekst Endret 31. august 2011 av Ibanez
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå