Gå til innhold

Angst eller mer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vanskelig å skrive dette innlegget.

Jeg har slitt en del med angst de siste årene, og har jo derfor lært meg at dette med å føle man ikke får puste, "vondt i hjertet" og så videre, er typiske symptomer på angst. Har slitt med generell helseangst, men også dødsangst. Så jeg har lært meg pusteteknikker for å komme meg lettere gjennom angstanfallene. Dette har hjulpet meg mye, selv om jeg fortsatt får anfall som setter meg helt ut av spill. Men da puster jeg meg gjennom dem.

Nå har jeg gått i flere dager med et trykk i brystet. Akkurat som om noen ligger og presser på brystkassen min. Prøver å ta dype åndedrag med både munnen åpen og lukket, og klarer dette. Skuldrene og nakken er også vond, men har vært hos noen som masserte opp. Det hjalp, men ikke på trykket i brystet. Er ung, tidlig 30årene, men veier for mye og har pga annen sykdom de siste månedene vært mye stillesitting. Føler meg plutselig innimellom kraftløs og uvel. Lurer på om det kan være blodtrykket? Pga som tidligere nevnt annen sykdom har jeg vært hos legen flere ganger i det siste og derfor skjemmes jeg for å gå dit. Redd for å bli sett på som hypokonder. Men jeg kjenner at dette tar på, å gå og ha det slik. Har vært sjekket for om jeg mangler noen vitaminer eller mineraler, alt ok der. Har også blitt sjekket for diabetes, men heller ikke her var det noen ting. Dette var på en sjekk i april/mai.

Blodtrykket har legen av en eller annen grunn ikke sjekket, men det kan jo gjøres lett. Hva med nyrefunksjon og eller hjertefunksjon, kan dette sjekkes enkelt om er som det skal? Er hjerteproblemer og nyreproblemer i nær slekt, derfor jeg spør. Har ikke ville spørre de som har disse problemene om mine symptomer, for de blir så hysteriske, og jeg trenger ikke noen som gjør meg enda mer redd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm... Trykk i brystet kan vel være angstsymptom, men jeg har aldri hatt det symptomet selv. Det sitter i magen hos meg, som en klo.

Kanskje du burde gå til legen for å være sikker? Det er jo sikkert ingenting, men du blir ikke roligere av å gå rundt og bekymre deg... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du føler at legen ser på deg som hypokonder: BYTT lege! Det tar på å ha en lege som ikke tar en alvorlig, og du har all rett til å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...