Gå til innhold

bleier - hvor er det billigst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg nærmer meg termin og tenkte å kjøpe inn 1-2 bleiepakker for å ha klart. Hvilke butikker er billigst på bleiene for de helt minste om dagen?

Og hvilket merke foretrekker du? Skriv gjerne om du har gutt eller jente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg foretrekker Pampers når det gjelder vanlige tapebleier. De er mykere og sitter bedre, Libero er så stive. Av trusebleier foretrekker jeg imidlertid Libero Up&Go, da er det plutselig de som er tynnest og sitter best, mens Pampers EasyUp er tykkere og stivere. Jeg har forøvrig to gutter.

Pampers er så vidt jeg vet billigst på Rema 1000 (Jumboeskene), mens Libero er billigst på Kiwi. Billigbleier, dvs butikkenes egne merker, er etter min erfaring stive og harde og virker ikke behagelige. I følge bleietester har de like god oppsugingsevne som de andre, men jeg synes nå comfort teller like mye så jeg vil heller bruke tynnere og mykere bleier selv om de er dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pepsimaxpower

Jeg kjøper rema1000 sine landlord bleier til 28kr pakka. De er like gode som de som er tre ganger så dyre + at det er ca 44+ bleier i pakka. Har jente men disse passer til beggekjønn. De er bare søte. baby blå og søte bamse motiver. Rekker langt opp bak. Det er den blå pakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper rema1000 sine landlord bleier til 28kr pakka.

Min søster sverger også til disse - og Pampers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de første bleiene foretrekker jeg libero. Antar du skal ha str 1 eller 2 bleier siden du skriver du snart har termin.

De to eldste mine ble veldig sår av pampers, og de har sånn nettinglag som klistret seg fast til den såre rumpa. Ikke noe kjekt. Så her er det bare libero i de minste str. Så går jeg over til pampers fra str 3.

Har ikke funnet landlord i str mindre enn 6 kg. Men vet mange er fornøyd med dem, og bruker dem selv til gutten min.

I de minste str er hvertfall rema veldig billige på libero og pampers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Røyskatt*

Pampers mens de er små, og så first price sine med engang de passer. pampers i det minste merke koster ikke særlig mye uansett hvor du kjøper (kanskje med unntak av Ica og Meny), mens first price er billigst på Kiwi. Husker ikke nøyaktig hvor mye det koster, men det er litt over tjue kroner.

Endret av *Røyskatt*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Jeg liker best Liberobleier etter mye erfaringer fra å ha jobbet i barnehage i mange år :)

Syns Pampers lukter raskere tiss, og så liker jeg ikke måten de blir så geleaktige på. De "svetter" også om de er fulle!

(Vi må bruke pampers-1 på snuppa, for hun har så tynne lår at libero-1 bare lekker! )

Rumpa på pysjen til jenta mi kjennes rett og slett fuktig ut når vi skifter på henne etter natten. Men det er ikke vått, bare kjennes sånn ut.

Jenta er nå 5 uker og ca 4,5 kg. Prøvde libero 1 igjen i går, og de lekker enda ut lårene på henne! :(

Tror kanskje jeg må prøve pampers 2 neste gang jeg skal handle bleier, for jeg føler at pampers 1 har litt for liten sugeevne for henne nå. Skifter veldig ofte sprengfulle bleier bare etter noen timer.

Så mitt råd er at du bare må prøve deg frem :) Lekker det så er det enten fordi bleien er for stor, for liten eller rett og slett har feil passform og da må man bare prøve en annen sort :)

Men bestill deg noen av gratispakkene, så får du tilsendt litt prøver så du kan teste ut på babyen din!

Libero, apotek1, rimi og BAM har gratispakker! Bare google dem, så finner du dem nok ;)

link til undersøkelse om pris på de forskjellige kjedene :)

http://mammanett.no/mamma/familieokonomi/billigste_bleier_aug11

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukt libero i starten på begge mine, de to minste str er billigst på rema.

(Men hvorfor kjøpe på forhånd? Er det ikke greit å bruke de fra gratispakkene, og så kjøpe det man liker best etterpå? ) Butikkene er åpne etter fødsel også. Og de blir ikke utsolgt på de minste bleiene...

Vi gikk nesten rett inn i nest minste str nå siste gang. (Men det kunne vi jo ikke vite.)

Mine tålte ikke pampers da.

Ellers foretrekker vi Coop sine bleier. De er både billige og bra. (Best i test, faktisk.)

Min eldste nektet å bruke libero etter hvert. Han skulle ha coop-bleier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker Pampers når det gjelder vanlige tapebleier. De er mykere og sitter bedre, Libero er så stive. Av trusebleier foretrekker jeg imidlertid Libero Up&Go, da er det plutselig de som er tynnest og sitter best, mens Pampers EasyUp er tykkere og stivere. Jeg har forøvrig to gutter.

Pampers er så vidt jeg vet billigst på Rema 1000 (Jumboeskene), mens Libero er billigst på Kiwi. Billigbleier, dvs butikkenes egne merker, er etter min erfaring stive og harde og virker ikke behagelige. I følge bleietester har de like god oppsugingsevne som de andre, men jeg synes nå comfort teller like mye så jeg vil heller bruke tynnere og mykere bleier selv om de er dyrere.

ENIG!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe inn Libero Unisex Mini 3-6 kg. På Coop Obs er de veldig billig dersom du har medlemskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...