2shy Skrevet 9. oktober 2011 #21 Del Skrevet 9. oktober 2011 Og det er jo opp til hver enkelt å bedømme, så da er det ikke lenger snakk om "sanndrømt". Da er det bare å drømme noe, tolke det til hva man vil, også er det en statistisk mulighet for at dette passer på en eller annen måte med senere hendelser. Med andre ord kan ikke drømmer si noe om fremtiden. Nei, det finnes boeker/sider om droemmetydning. Hvis jeg droemmer at jeg spiser et eple, sa bestemmer ikke jeg meg for at det betyr at jeg skal gifte meg, jeg slaar opp betydningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 9. oktober 2011 #22 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Nei, det finnes boeker/sider om droemmetydning. Hvis jeg droemmer at jeg spiser et eple, sa bestemmer ikke jeg meg for at det betyr at jeg skal gifte meg, jeg slaar opp betydningen. Argument from authority Bøker skrevet av hvem? Basert på hvilken forskning? Hvem kan skrive slike bøker? Hvem er bøkene gyldige for? Kan jeg skrive en slik bok? Kan boken min gjelde for dine drømmer? Endret 9. oktober 2011 av Ekerilar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 9. oktober 2011 #23 Del Skrevet 9. oktober 2011 Argument from authority Bøker skrevet av hvem? Basert på hvilken forskning? Hvem kan skrive slike bøker? Hvem er bøkene gyldige for? Kan jeg skrive en slik bok? Kan boken min gjelde for dine drømmer? Jeg har aldri hevdet at dette er vitenskap 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 9. oktober 2011 #24 Del Skrevet 9. oktober 2011 Jeg har aldri hevdet at dette er vitenskap Da må du være enige i at symbolikken er opp til hver enkelt å avgjøre. Om jeg drømmer noe, så kan jeg tolke det til hva jeg vil, og senere se om min drøm eller tolkning av drømmen stemmer med en senere hendelse i virkeligheten. Så det jeg lurer på er hvorfor noen påstår at dette ikke kan være tilfeldigheter. Når 6 milliarder mennesker drømmer noe, hva annet enn tilfeldigheter er det som gjør at noen av disse drømmene senere kan tolkes slik at de passer med fremtidige hendelser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 9. oktober 2011 #25 Del Skrevet 9. oktober 2011 (endret) Da må du være enige i at symbolikken er opp til hver enkelt å avgjøre. Om jeg drømmer noe, så kan jeg tolke det til hva jeg vil, og senere se om min drøm eller tolkning av drømmen stemmer med en senere hendelse i virkeligheten. Så det jeg lurer på er hvorfor noen påstår at dette ikke kan være tilfeldigheter. Når 6 milliarder mennesker drømmer noe, hva annet enn tilfeldigheter er det som gjør at noen av disse drømmene senere kan tolkes slik at de passer med fremtidige hendelser? Nei jeg er ikke enig i det, jeg gaar utfra boker som er skrevet om temaet. Husk ogsaa at det er snakk om at man droemmer noe som skjer i umiddelbar fremtid, ikke 3 mnd etter. Du kan ikke droemme at du spiser et eple, faa en parkeringspot 4 uker senere, og bestemme da at det eplet betod at du skulle faa en bot. Droemmer du at bilen din blir frastjaalet, og 2 dager etter har du innbrudd i bilen, saa har du hatt en sanndroemm. Droemmer du at bilen din blir frastjaalet og du har innbrudd 2 aar etter, saa blir det vel ikke helt i samme gate. Endret 9. oktober 2011 av 2shy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 9. oktober 2011 #26 Del Skrevet 9. oktober 2011 Problemet ditt er at du ikke skiller mellom uavhengige begivenheter. Du kan ikke alltid stole på hjernen din. Hjernen er ikke ufeilbarlig. Hjernen ser alltid etter mønster. Så om noen drømmer at bilen blir stjelt, og dagen etter så blir bilen deres stjelt, så vil hjernen se et mønster! Men kan et slikt tilfelle aldri være uavhengig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 9. oktober 2011 #27 Del Skrevet 9. oktober 2011 Problemet ditt er at du ikke skiller mellom uavhengige begivenheter. Du kan ikke alltid stole på hjernen din. Hjernen er ikke ufeilbarlig. Hjernen ser alltid etter mønster. Så om noen drømmer at bilen blir stjelt, og dagen etter så blir bilen deres stjelt, så vil hjernen se et mønster! Men kan et slikt tilfelle aldri være uavhengig? Saa hvis du dromte i natt at toget mellom Asker og Drammen eksploderte, og dagen etter leser du i nyhetene at dette skjedde, sa ville du ikke tenkt at du var sanndromt i dette tilfellet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 10. oktober 2011 #28 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Saa hvis du dromte i natt at toget mellom Asker og Drammen eksploderte, og dagen etter leser du i nyhetene at dette skjedde, sa ville du ikke tenkt at du var sanndromt i dette tilfellet? Hjernen er ikke et pålitelig instrument. Dersom 6 milliarder mennesker drømmer om tilfeldige hendelser hvert eneste døgn. Er det usannsynlig at noen av disse drømmer noe veldig spesielt som senere skjer i virkeligheten? Hvordan skiller du mellom "sanndrømt" og tilfeldig? Det er problemet ditt. Du klarer ikke å skille mellom uavhengig og avhengig. Dersom hjernen din ser et mønster, så roper den "fant det" med en gang. Hjernen er forutsigbar på den måten. Det behøver ikke nødvendigvis å være et mønster selv om hjernen tror det. Endret 10. oktober 2011 av Ekerilar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 10. oktober 2011 #29 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hjernen er ikke et pålitelig instrument. Dersom 6 milliarder mennesker drømmer om tilfeldige hendelser hvert eneste døgn. Er det usannsynlig at noen av disse drømmer noe veldig spesielt som senere skjer i virkeligheten? Hvordan skiller du mellom "sanndrømt" og tilfeldig? Det er problemet ditt. Du klarer ikke å skille mellom uavhengig og avhengig. Dersom hjernen din ser et mønster, så roper den "fant det" med en gang. Hjernen er forutsigbar på den måten. Det behøver ikke nødvendigvis å være et mønster selv om hjernen tror det. Droemmer kan absolutt vaere helt dagligdagse ting, men noen ganger droemmer man veldig konkrete ting. Droemmer du at en bombe gaar av paa et tog paa Asker stasjon, og du dagen etter leser om det i avisen, kaller du da dette en dagligdags hendelse og tilfeldig? Dette skjedde saaklart ikke fordi du droemte om det, men du kan ha hatt en forutanelse. Det er faktisk mange mennesker som opplever dette. Du maa gjerne kalle det tilfeldig. Hadde derimot en bombe gaatt av paa et tog i Stockholm 3 mnd etter drommen, saa blir det annerledes. Forstaar du ikke forskjellen? Slutt og fortell meg at jeg har et problem selv om du ikke klarer aa se ting fra min side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweetpea25 Skrevet 10. oktober 2011 #30 Del Skrevet 10. oktober 2011 Verre med meg .. i natt drømte jeg at frisøren sa til meg "Ja, du er gravid, er du ikke?" ... og er IKKE gravid, jeg har voksne barn og er ferdig med babyer for lengst. Lurer på hva DET betyr? At du skal bli bestemor? :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #31 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jøss. Fikk endelig svar i tråden ser jeg. Kan fortelle at jeg fortsetter å drømme om at jeg er gravid, men jeg er fortsatt ikke det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2011 #32 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jøss. Fikk endelig svar i tråden ser jeg. Kan fortelle at jeg fortsetter å drømme om at jeg er gravid, men jeg er fortsatt ikke det TS fra August Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 10. oktober 2011 #33 Del Skrevet 10. oktober 2011 Jøss. Fikk endelig svar i tråden ser jeg. Kan fortelle at jeg fortsetter å drømme om at jeg er gravid, men jeg er fortsatt ikke det Kanskje du har et ubevisst onske om aa bli gravid, eller saa har det en mer symbolsk betydning som f.eks at du maa vaere forsiktig saa du ikke blir gravid om du ikke onsker, det kan symbolisere en del av deg selv eller livet ditt som er i utvikling. Nye ideer, retninger eller maal du kanskje har faatt eller er paa vei til aa faa, at noe nytt er i ferd med aa skje. Kanskje har du vaert gravid en gang tidligere og mistet, ogsaa droemmer du om graviditet som en form for bearbeidelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekerilar Skrevet 10. oktober 2011 #34 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) Droemmer du at en bombe gaar av paa et tog paa Asker stasjon, og du dagen etter leser om det i avisen, kaller du da dette en dagligdags hendelse og tilfeldig? Dette skjedde saaklart ikke fordi du droemte om det, men du kan ha hatt en forutanelse. Det er faktisk mange mennesker som opplever dette. Du maa gjerne kalle det tilfeldig. Hadde derimot en bombe gaatt av paa et tog i Stockholm 3 mnd etter drommen, saa blir det annerledes. Forstaar du ikke forskjellen? Det er ikke det jeg diskuterer. Jeg prøver å vite hvordan du skiller mellom at noen tilfeldigvis drømte at bomben gikk av dagen før det skjedde, og hvordan noen kan ha en forutanelse. Det du kaller en forutanelse kaller jeg en unnskyldning for å få oppmerksomhet. La oss si at 6 milliarder mennesker drømmer hvert døgn. Av disse så drømmer kanskje 0,05% at en bombe går av et eller annet sted. Samtidig er det kanskje 10 bombeeksplosjoner i døgnet. Dersom noen av disse matcher, hvordan skiller du mellom de som har "forutanelse" og de som bare drømte tilfeldig? Dersom du drømmer om en bombeeksplosjon natta før det skjer, er det umulig at dette var tilfeldig? Så lenge det skjer innen 24 timer, så kan vi utelukke at det var tilfeldighet? Er det det du mener? Så lenge vi ikke har noe alternativ så får vi kalle det tilfeldig. Endret 10. oktober 2011 av Ekerilar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 10. oktober 2011 #35 Del Skrevet 10. oktober 2011 Dette er feil. Hvordan kan drømmer fortelle om noe som ennå ikke er skjedd? Ved at drømmene er brutalt ærlige. Det er mange ting i verden vi vet mest sannsynlig vil skje, men som vi ikke ønsker å innrømme. F.eks. at en egentlig har lyst på barn, men er redd for å ta inn over seg. Det en ikek kan drømme om er neste ukes lotto-tall f.eks. Ser du forkskjellen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 10. oktober 2011 #36 Del Skrevet 10. oktober 2011 Verre med meg .. i natt drømte jeg at frisøren sa til meg "Ja, du er gravid, er du ikke?" ... og er IKKE gravid, jeg har voksne barn og er ferdig med babyer for lengst. Lurer på hva DET betyr? Du går svanger med en ny frisyre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
La Papesse Skrevet 10. oktober 2011 #37 Del Skrevet 10. oktober 2011 Hjernen er ikke et pålitelig instrument. Dersom 6 milliarder mennesker drømmer om tilfeldige hendelser hvert eneste døgn. Er det usannsynlig at noen av disse drømmer noe veldig spesielt som senere skjer i virkeligheten? Hvordan skiller du mellom "sanndrømt" og tilfeldig? Det er problemet ditt. Du klarer ikke å skille mellom uavhengig og avhengig. Dersom hjernen din ser et mønster, så roper den "fant det" med en gang. Hjernen er forutsigbar på den måten. Det behøver ikke nødvendigvis å være et mønster selv om hjernen tror det. Oi... Det var vel å ta litt i?? :gjeiper: Forresten, hvor mye av hjernens kapasitet er det vi egentlig bruker, og hvorfor bruker vi ikke alt ?? Jeg bare spørr. Kan det hende at vi ikke har vitenskaplige svar på alle spørsmål her i verden?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 10. oktober 2011 #38 Del Skrevet 10. oktober 2011 Oi... Det var vel å ta litt i?? :gjeiper: Forresten, hvor mye av hjernens kapasitet er det vi egentlig bruker, og hvorfor bruker vi ikke alt ?? Jeg bare spørr. Kan det hende at vi ikke har vitenskaplige svar på alle spørsmål her i verden?? Vi bruker alt, bare ikke samtidig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tobben70 Skrevet 10. oktober 2011 #39 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ved at drømmene er brutalt ærlige. Det er mange ting i verden vi vet mest sannsynlig vil skje, men som vi ikke ønsker å innrømme. F.eks. at en egentlig har lyst på barn, men er redd for å ta inn over seg. Det en ikek kan drømme om er neste ukes lotto-tall f.eks. Ser du forkskjellen? Men man blir ikke sanndrømt av å drømme en ting som det er store sjanser for at skal skje, og så skjer det. Hvis man drømmer noe som går i oppfyllelse, er det helt tilfeldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jytte Skrevet 10. oktober 2011 #40 Del Skrevet 10. oktober 2011 Du går svanger med en ny frisyre! Åh takk - virkelig beroligende. Da begynner jeg å se på stilige frisyrer istedet for slankekurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå