Gå til innhold

Nei du er ikke feit, du har bare noen kg for mye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om du har hørt denne leksa før:

"Nei du er ikke feit, du ser bare godt ut...."

Jeg blir så fy forbanna over å høre den samme leksa om igjen gang på gang.... :kjefte: :kjefte: :kjefte:

På grunn at jeg har diabets så går jeg fast til legen hver halvår for å kontorllere både blodsukker osv. I tillegg så er jeg hos øyelege en gang i året... Ikke går jeg på kostreoldempende tabletter eller blodtrykkstablletter..med andre ord både blodtrykket, gjennomsnittsblodsukkeret og kolstrerolet har vært helt bra..

Den siste gangen var viste det seg at blodtrykket var litt for høyt (sånn plutselig), og jeg spurte han om han mente jeg var for feit eller tykk...svaret jeg fikk var at jeg var passe i min alder... hva pokker mens med passe? :kjefte: :kjefte:

Når jeg spør andre..."Nei du er ikke feit, du ser godt ut"...når jeg snakker ved mor så får jeg som svar at

"nei du ser bare godt ut" og "jeg likte deg slik du var får...for da hadde du ikke dette her" også tar hun på egen mage og viser skinnet....

Hadde det ikke vært bedre å sagt det rett ut... "Du er nok alt for feilt, du må bare ta av deg noen kg..."

Jeg blir snart spikgal av dette maset....jeg begriper ikke hvorfor jeg skal bli en hakkekyllling når det gjelder dette temaet...

Jeg mente at så lenge jeg føler meg vel og blodprøver er bra så behøvde jeg ikke å bli bekymre meg...men det ser tydligvis ut at jeg må bekymre meg for mer nå når folk sier dette....jeg blir så dritlei dette maset om dette.....jeg vet at det finnes folk som er enda mer feitere enn det jeg er...

Hvorfor kan ikke folk passe på seg selv i stedenfor å blande seg opp i mine ting....

Hva ville du gjort dersom du var meg???

Jeg har et forslag, men det er å gå litt for langt å gå til det skrittet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg spør andre..."

........(snip)....

Hvorfor kan ikke folk passe på seg selv i stedenfor å blande seg opp i mine ting....

Hvorfor spør du andre hvis du ikke vil at de skal blande deg opp i dine ting?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i din situasjon, så jeg forstår frustrasjonen din. Samtidig som jeg har forståelse for det du føler, lurer jeg likevel på om du er helt ærlig med deg selv når du sier at du føler deg bra som du er, og at det er andre som plager deg med maset sitt ang. din vekt? Jeg gikk lenge rundt og var overvektig, prøvde å få meg selv til å tro at "det er jo innsiden som teller, så lenge jeg er fornøyd med meg selv, har det ikke noe å si hva andre mener". Dersom du blir påvirket av andres kommentarer, kan det ikke stemme at du er fornøyd med deg selv, da hadde du nemlig ikke brydd deg :)

Bli trygg på deg selv først og fremst. Ikke pga. utseendet, men for alle dine gode egenskaper, som ikke kan vurderes på en overfladisk måte. Dersom du da trives med deg selv, har du klart det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at jeg får det servert om jeg vil eller ikke...

også er det at jeg begynner å bli lei av alt mas rundt dette temaet også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at jeg får det servert om jeg vil eller ikke...

også er det at jeg begynner å bli lei av alt mas rundt dette temaet også....

Så gå ned i vekt da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ikke spør andre om de mener du er feit

2. Bestem deg for om du vil la andres kommentarer plage deg eller ikke

3. Gå ned i vekt hvis du selv mener det er behov for det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ikke ønsker å høre svaret, så ikke still spørsmålet. Hva vil du at folk skal svare når du spør de om de synes du er feit?? Mener ikke å være frekk og skjønner at det er sårende å høre, men du må nok slutte å spørre spørsmålet, for ut i fra ditt innlegg høres det ut som folk ikke sier det til deg uten at du først spørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se godt ut mener jeg ikke er negativt ladet.... Kanskje det er bare du som tror du er feit? Å se godt ut, mener jeg, i mine ører, blir som å se bra ut!

Jeg var utrolig tynn for noen år siden, bmi på 15. Ikke anoreksi, men jeg hadde en fysisk sykdom som ga utslag i vekttap. Nå har jeg endelig gått opp til en normal bmi på 21, og alle sier at jeg ser "godt ut". Noe jeg tar som et kompliment!! Har aldri tenkt tanken at folk mener at jeg nå er tjukk..

Ang blodtrykk så trenger en ikke være tjukk for å få høyt blodtrykk. Overtrykket stiger faktisk med årene... Og når legen sier at det er innenfor verdien av din alder, så stemmer nok det. Høres ut som om du "leter" etter at noen skal kalle deg feit...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...