Gå til innhold

Det gidder jeg ikke og det gidder jeg ikke og det.....


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg jobber som kassedame på Rimi. Ønskejobben? Langt derifra!!!! Jeg har utdannelse fra videregående og universitet både i Norge og i utlandet, og duger sikkert til noe bedre enn å sitte bak ei kasse på Rimi og høre på bippinga fra strekkodeleseren dag ut og dag inn. Men arbeidsmarkedet er nå en gang sånn at jeg bare må ta den jobben jeg får. Og håpe på noe bedre seinere. Jeg går på aetat hver fridag og ser gjennom ledige stillinger som jeg kunne tenke meg. Og her en dag satt tre jenter ca på min alder (25) ved den ene dataen. Den ene:"Her er det bare renholdjobber jeg kan få. Det gidder jeg ikke! Jeg får jo penger fra sosialen, så jeg venter til jeg finner den jobben jeg vil ha. Renholdsjobb, det vil jeg ikke ha!" De to andre var skjønt enige.

Hæ?! Hørt sånt? Syns dere det er riktig at noen skal få penger fra sosialen når de ikke gidder å ta de jobbene som er? Ikke rart arbeidsledigheten er stor hvis alle går rundt og ser etter den ene drømmejobben......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig!! Synes man bør ta en "dårlig" jobb i mellomtida mens man venter på en god en. Istedet for å snylte på staten.

Utrolig dårlige holdninger noen har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var arbeidsgiver ville jeg i alle fall ha foretrukket å ansette en som hadde hatt en eller annen "drittjobb" mens de søkte etter andre jobber, enn en som hadde sittet på ræva og fått ledighetstrygd!

De som tar jobber som er under sitt utdannelses nivå, mens de leter etter den rette jobben, viser nemlig noe som er stadig sjeldnere å finne, nemlig arbeidsmoral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...