Gå til innhold

Farging av brudekjole - haster


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg har veldig lyst til å farge min enkle brudekjole. Noen som vet om noen firma som utfører sånnt???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om noe firma som gjør det. Men jeg har en tante som gjorde det helt selv. Hun hadde en brudekjole i hvit thai-silke, som hun farget lilla. (Og sydde litt om på og laget en passende jakke.)

Det greieste er kanskje å kjøpe litt av samme stoff som er i kjolen, og prøve deg fram med det. Spiler etc burde ikke være noe problem, men da bør du kanskje ikke ta den i vaskemaskinen. Hvis kjolen helst bør renses, så er det kanskje ikke så lurt å farge den i det hele tatt.

Det som kan være et problem er tråden som er brukt til å sy. Hvis det er syntetisk tråd er det ikke sikkert at det vil ta farge. Så plutselig har du en blå kjole med hvite sømmer. Kan se kult ut, men det kommer veldig an på kjolen!

Sømmer og om kjolen kan vaskes eller ikke er et problem, samme om det er et firma som gjør det eller ikke. Plagget er jo det samme. Men du kan kanskje ta kontakt med en systue eller sybutikk i nærheten, og spørre om de kjenner til noen som driver med dette.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei. Jeg farget en brudekjole en gang.Brukte farger jeg kjøpte. Jeg knyttet den stramt og fikk en fin overgang fra lys til mørkere farge. Den ble veldig spesiell og stilig.

Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...