Gå til innhold

Legetime i arbeidstiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter mye om og men har jeg endelig fått booket inn en legetime til noe veldig viktig, problemet er at det som var ledig var i arbeidstiden min? Har en veldig liten stilling og jeg må da altså gå en time før tiden for å rekke legetimen. Sjefen min var veldig lite behjelpelig og ble rett og slett sur og sier at hun ikke kan hjelpe meg og at jeg må finne noen som kan jobbe for meg ellers kan jeg ikke gå til legen. Er dette riktig av henne? Eller tar jeg helt feil når jeg mener at jeg strengt talt har rett til å dra til legen når jeg faktisk må det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har en liten prosenstilling, er jeg enig med sjefen i at du burde prøve å legge den utenom arbeidstiden. Men generelt mener jeg rett til fri til legetime er noe de fleste har (i og med at legekontorer sjelden har kveldsåpent hadde noe annet blitt vanskelig...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vanskelig å få en legetime etter ett på formiddagen, i hvert fall på kort varsel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt så har man krav på fri uten betalt for å gå til legen, men når man har en deltidstilling så bør man prøve å få timen når man har fri. Men jeg skjønner her at det er et problem og det kan det jo fort bli hvis det er lange ventetider, bla hos spesialister.

Har du fortalt sjefen din at det er vanskelig å få time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel neppe lovfestet rett til legetime i arbeidstiden, men dette er gjerne regulert i tariffavtalen. Men det er vel blitt sedvane at man får fri uten lønn for å gå til lege/tannlege/spesialist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...