Gå til innhold

Hjemmeværende 2

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har det bra det så bra hjemme og nok å gjøre at jeg ikke føler så veldig for å jobbe ute.

Andre som har det som meg?? :kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Gjest Håpløs
Skrevet

Jeg jobber for å tjene penger ikke for å ha det gøy. Synes ikke de fleste jobber er spesiellt stimulerende eller spennende. Skjønner godt de som velger å være hjemmeværende.

• Liker 1
Skrevet

det er sånne som deg som gjør samfunnet vårt fattigere.

snyltere og ett ønske om å ikke bidra med noe som helst,ønske om enn som skal fø deg!!

kom deg i jobb du iallefal halv stilling så du bidrar med litt

joda self kunne jeg vert hjemme og uførestrygtet meg og hatt ferie hele året..nei dette må samfunnet sette en stopper for slik at vi som har jobbet hele livet får en verdig alderdom.

Skrevet

Greit for meg, så lenge du har penger til det. Og da mener jeg penger du har skaffet andre steder enn fra NAV.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du har penger til dette, uten å snylte på NAV skal ikke jeg si noe på det.

Personlig føler jeg at jeg får så mye verdifull input og erfaring på jobb, denne ville jeg ikke vært foruten :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg synes heller ikke det er så gøy å dra på jobb akkurat, men sånn er livet. Noen ganger må man gjøre ting man ikke har så lyst til.

Skulle jeg bare vært hjemme å slengt, så hadde jeg ikke følt jeg bidro med så mye i samfunnet eller felleskapet. Det er deilig å kunne tjene sine egne penger.

Hvis du har råd til å bare gå hjemme, så skal jeg ikke si så mye på det. Snylter du på NAV, så er jeg imot dette.

Endret av smalls
Skrevet

Jeg har det overhode ikke som deg.

Jeg elsker jobben min. Både fordi jeg føler jeg får brukt det jeg har lært ifm studier, men også det man etterhvert opparbeider seg av livserfaring. Jeg liker arbeidsoppgavene mine, kollegaene mine, sjefen min, de personer jeg kommer i kontakt med ifm jobben....

Jeg liker å være økonomisk uavhengig. Jeg liker å vite at det livet jeg har bygd opp for meg og ungene mine er MIN fortjeneste.

Hva andre gjør er for meg totalt likegyldig så lenge man ikke snylter på NAV fordi man ikke gidder å jobbe. Trygd er for de som har behov for det, ikke for latsabber.

• Liker 2
Skrevet

Jeg trives godt i jobben min (jobber i skobutikk)og jeg har noen dager hvor jeg heller bare vil være å daffe enn å dra på jobb. Men jeg jo må bare dra på jobb. Alle har nok slike dager hvor man ikke vil på jobb, men man må. Jeg liker å kunne tjene mine penger og være økonomisk uavhengig.

Jeg ser det på en uting å være for lenge uten jobb og ikke gjøre noe annet enn å drive dank. Man kan lett falle ut av samfunnet. Har du vært hjemme i et år f.eks og skal på et jobbintervju, så tror jeg ikke akkurat arbeidsgiveren ser det på som noe positivt at du bare har hengt hjemme pga du ikke gadd å jobbe. Er noe helt annet hvis du MÅ være hjemme pga sykdom og andre ting. Driver du bare dank og er en latsabb, så er det kun negativt.

Du må heller ikke jobbe fult. Du kan begynne med en deltids jobb først og se åssen det er. å ikke gjøe noe synes jeg ikke er bra. Det er en ting å drive dank, men hvis man på toppen av det hele snylter på NAV fordi man ikke gidder å jobbe, så er det provoserende! Jeg vil ikke at mine skattepenger skal gå til latsabber.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan får du råd til dette da?

Jeg tror jeg hadde kjedet livet av meg om jeg hadde vært hjemmeværende. Ikke hadde jeg hatt råd til det heller. Tror ikke det er så mange som går på jobb for å ha noe å gjøre på...

Skrevet

Jo noen av pengene jeg lever av kommer fra NAV, men dem får jeg enten jeg jobber eller ikke så det vil jeg ikke kalle snylting. Barnepensjoner fra NAV og faste utbetalinger fra en forsikring gjør at jeg ikke sulter om jeg er hjemme i et par år til.

Skrevet

jeg trives best på jobb. Var hjemme i 14 måneder sammen med ungen min, og holdt på å bli sprø. Så nei, jeg har det ikke som deg, ts

Skrevet

Det perfekte for meg hadde vært å jobbet 3-4 dager i uken 5-6 timer ellers noe sånt.

Elsker ikke å jobbe akkurat, men hadde blitt gal av å kun gå hjemme tror jeg.

Skrevet

Det må da gå an å skaffe seg en jobb man TRIVES MED? det er utallige muligheter i samfunnet vårt, og det er også lagt opp til at voksne mennesker kan skaffe seg utdannelse, eller omskolere seg. Kommer aldri til å bli klok på voksne mennesker som ikke ser noe verdi i lønnet arbeid.

En liten oppfordring på slutten: Finner du ikke mening i jobben din, ta litt ansvar og gjør noe med din egen situasjon. Begynn å studer noe du er interessert i, eller ta noen kurs for å bygge på med mer kompetanse. Å ta litt tak gjør noe med selvrespekten din, vent å se...

• Liker 1
Skrevet

Hva er det du får utav å bare gå hjemme? Hva oppnår du?

Nei jeg hadde blitt gal av å bare gå hjemme uten å verken jobbe eller studere. Var sykemeldt i fjor i noen månder og holdt på å kjede meg i hjel.

Skrevet

Kjenner at jeg blir frustrert av dette. :kjefte:

En kan da ikke bare gå hjemme uten mål og mening så fremst en kan jobbe! Hvordan har du tenkt at du skal forsørge deg selv? Gjennom onkel NAV? Bare glem det!

Skrevet

forsikring? hva skjedde siden du fikk utbetalt det?

Skrevet

Meningen med det voksenliv er jo at man skal være selvstendig og klarer seg selv. Når man er vokwen, så bør man kunne forsørge seg selv hvis man kan og ikke er syk eller noe. Er man frisk og kan jobbe (Virker som du fint kan jobbe, men du gidder ikke) så får man gjøre det å. Å bare drive dank og ikke gjøre noe som helst er fryktelig negatvit i mine øyne.

Hvor lenge har du tenkt til å gå hjemme? Når du møter nye folk, hva sier du til dem når dem spør hva du gjør for noe? "jeg gidder ikke å jobbe jeg" Imponerende.

• Liker 1
Gjest Purple Haze
Skrevet

Selvfølgelig har alle dager da de ikke har lyst til å gå på jobb, men om man f.eks er syk/sykmeldt, finner man fort ut hvor kjedelig det er å være hjemme, og man lengter etter å komme seg på jobb igjen.

Hvordan noen frivillig vil være hjemme og gå på trygd går over min fatteevne. Da må man være både lat og ressurssvak, tenker jeg.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg blir ikke lenger så veldig provosert av snyltere, kjenner jeg. De må selv ta konsekvensene når de blir mindre og mindre ettertraktet i jobbmarkedet til de til slutt ender opp som minstepensjonister.

Endret av Tabris
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ihvertfall følt det som rimelig bortkastet å bruke mange år på en utdannelse for og ende opp hjemme og tørke støv!

Tror alle har godt av å komme seg utenfor husets fire vegger, og få litt annen input enn ungene og nabokjerringene. Men deg om det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...