Gå til innhold

Vanlig å gulpe slik...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært syk siden torsdags kveld. Usikker på om det er noe jeg har spist eller om det har vært omgangssyke. Kastet i hvert fall ganske heftig opp torsdags kveld, og var opp ganske hyppig i løpet av natten til fredag. Kastet vel opp til sammen 5-6 ganger. Hadde ikke diare, men hadde en del luft i magen. Nå er det altså søndag, og jeg er ikke kvalm lenger (kun dersom det lukter intenst av noe, eller jeg tenker på det siste jeg spiste før jeg ble syk).

Det som er er at det jeg spiser nå føler jeg ikke blir fordøyd. Føler at det ligger i halsen min og presser opp. Dere vet den følelsen rett før man raper, at det kommer opp luft i halsen? Det føles sånn, men i stedet for luft kommer det gulp... Deilig. I dag f.eks sov jeg ganske lenge, og våknet opp til middag. Da spiste jeg en potet og to små kjøttkaker. Følte det lå og presset opp i halsen. Var ute en tur i frisk luft (var på kino), og når jeg kom hjem var det gått ca 3 timer siden jeg hadde spist. Og når jeg kom hjem var det så langt opp i halsen at jeg nærmest gulpet opp alt jeg hadde spist. Litt seinere spiste jeg litt ris (type stekt ris med grønnsaker) for å få i meg mat. Nå ligger det og presser i halsen igjen og det føles som om jeg skal gulpe det opp når som helst. Er dette normalt?? Pleier aldri å ha sure oppstøt eller gulp eller noe slikt. Nå føler jeg at jeg ikke kan spise noe i det hele tatt...

Forøvrig følte det slik i dag morres også. Føltes som om det presset gulp i halsen, men det var ingenting der, kun slim.

Ekkelt, og ubehagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest otrivin

sure oppstøt elns?

jeg spyr så og si hver dag, og jeg har det konstant :P men du kan kjøpe noe som heter novaluzid på apoteket reseptfritt. det skal legge lokk på all syre og "nøytralisere" det sure. mener de ikke er så dyre så du kan jo prøve :) ellers foreslår jeg å drikke melk eller vann eller å spise tørre kjeks/brød eller sånn. for syregreien pleier å være litt bedrøvet etter spykuler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...