Gå til innhold

Er jeg deprimert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet liksom ikke hvordan jeg egentlig har det. Jeg har mine gode og dårlige dager. Men selv i de gode dagene, har jeg en baktanke om at livet ikke er så kult lengre. Alt skal alltid være så komplisert.

I dag var dagen veldig bra til å begynne med. Men rundt 5-6 tiden på ettermiddagen/kvelden ble jeg så trist. Kjæresten min skulle dra hjem og det ville ikke jeg. Hva skulle jeg gjøre nå da? Kjede meg, nok en gang. Men så bestemte jeg meg for å gjøre noe som ville få meg glad og det gjorde jeg. Det hjalp. Men nå... nå sitter jeg her og føler meg tom. Jeg syns ikke det er så greit å leve lenger. Tenker veldig mye på hvordan det ville vært å ikke leve mer. Hvor ville jeg vært da? Et bedre sted? Jeg får ofte vondt inni meg.

Jeg føler at jeg ikke har noen venner. Det har jeg ikke heller. Eller, jeg har venner som jeg fester med i ny og ne. Eller snakker med på facebook. Men jeg har ikke venner jeg føler jeg kan snakke med. Stole på. Kjæresten min er den eneste... men så vil jeg ikke mase på han heller. Han sier at det ordner seg når jeg forteller at ting går så dårlig. Og ja, det ordner seg sikkert, men når da? Det har liksom alltid vært et eller annet dritt i over 1 år nå. Jeg syns livet var mye bedre før året 2010 kom.

Kjæresten min er den eneste som betyr alt for meg. (Bortsett fra hunden min da. Og ikke minst familien, men de kan jeg heller ikke snakke med om slike ting.)

Jeg er redd for å miste typen min. Redd for å bli såret. Jeg stoler på han, men får likevel en vond magefølelse noen ganger. Jeg leter etter jobb, men får aldri jobb. Har tatt meg et fri år. Neste høst skal jeg begynne på høyskole.

Men... kan noen fortelle meg om symptomene ved depresjon? Jeg tror ikke jeg har det, men jeg tror heller ikke at det IKKE ligger noe bak der. Det må være noe, for det er vel ikke sånn det skal være? -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Depresjon kan være så mangt, jeg vil ikke si om du er eller ikke er, men det ville kanskje ikke vært så dumt å snakke med legen din, kanskje få litt hjelp, ikke at det trenger å være noe farlig med det. Men, om du går å har slike tanker er det lett att du kommer inn i en "negativ spiral", man begynner å føle at noe annet ville vært bedre, at man ikke har venner, belastning på kjæreste, som du skriver...

Snu tankemønsteret, test deg selv på de områder du føler du ikke mestrer så godt.

Vær sosial, se det som ER positivt i livet ditt NÅ! Og hold fast på det.

Jeg er ingen ekspert på dette, men har selv vært veldig deprimert, og har andre alvorlige psyk. lidelser.. så jeg mener det når jeg sier få hjelp, FØR det bikker over og kanskje er for sent...

Og fokuser på det som ER BRA!!

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til Mental Helse, 116 123. Telefonen er døgnåpen. Du kan også bruke internettsiden http://www.sidetmedord.no/ hvor du treffer mennesker som du kan prate med og få råd av. Her inne kan man ikke vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene som blir gitt.

Lykke til.

Kosemose, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...