AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #1 Del Skrevet 28. august 2011 Venter på svar fra blodtesten. Men mye tyder på at jeg muligens har diabetes. Ofte trøtt, vannlating osv. Er det noen som lever med diabetes og kan fortelle meg noe om dette? Er det mye styr å måle blodsukkeret? Må man ha en helt annen livsstil? Kan jeg ikke spise det jeg har lyst på? Hva med alkohol? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #2 Del Skrevet 28. august 2011 Venter på svar fra blodtesten. Men mye tyder på at jeg muligens har diabetes. Ofte trøtt, vannlating osv. Er det noen som lever med diabetes og kan fortelle meg noe om dette? Er det mye styr å måle blodsukkeret? Må man ha en helt annen livsstil? Kan jeg ikke spise det jeg har lyst på? Hva med alkohol? Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tiril Skrevet 28. august 2011 #3 Del Skrevet 28. august 2011 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest epla Skrevet 28. august 2011 #4 Del Skrevet 28. august 2011 Type 1 eller 2? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2011 #5 Del Skrevet 28. august 2011 Begge typene. Uviss hva jeg har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr.Omg Skrevet 28. august 2011 #6 Del Skrevet 28. august 2011 Er det noen som lever med diabetes og kan fortelle meg noe om dette? Jeg har diabetes type 1 og har hatt det i over 10 år. I begynnelsen var det mye slit med å holde blodsukkeret i orden, men det var litt fordi jeg var i begynnelsen av puberteten. Nå er det helt ok, selv om jeg blir litt lei noen ganger. Det er jo ikke alt jeg kan gjøre, det forteller jeg om lenger ned Er det mye styr å måle blodsukkeret? Nei, men de nye apparatene tar det under 30sek å ta fram apparatet, måle blodsukkeret og legge den ned igjen. Det samme er det med å sette insulin. Det er bedre å måle en gang for mye enn en gang for lite Må man ha en helt annen livsstil? Jeg lever stort sett som jeg vil. Hvis jeg skal ut og reise, så må jeg planlegge litt mer. Skal jeg til varmt sted må jeg ha kjøleskap på hotelrommet, og jeg må ha noen til å holde insulinet kjølig, for det blir ødelagt ved temperaturer over 25grader. Pga diabetesen liker jeg ikke å reise til kjempevarme steder, men nå jobbes det jo så mye med å finne en kur for diabetes (og det er på gooood vei til å finne en) så forhåpentligvis så kan jeg reise til India eller et annet vaaarmt sted Kan jeg ikke spise det jeg har lyst på? Jeg spiser det jeg har lyst på. Men jeg drikker ikke sukkerholdig saft/brus, fordi det er vanskelig å justere blodsukkeret når man inntar så mye sukker på en gang. Spiser heller heller ikke så mye godis, men det gjør jo ikke noe Hva med alkohol? Jeg drikker alkohol, men ikke så mye at jeg blir dritings. Alkohol påvirker blodsukkeret, og det kan være farlig å drikke for mye. Og du kan ikke ha begge typene diabetes. Enten så har du type 1 eller så har du type 2. Hvor gammel er du? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå