Gå til innhold

Kjærlighetsferie - Mauritsius

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har lyst til å ha en skikkelig romantisk ferie med min kjære.

Har noen vært i Mauritsius med kjæresten sin, og evt har noen erfaringer.

Hva ligger prisen på for 2 uker f.eks?

Takker for svar.

Hilsen

Cathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Må du reise så langt og dyrt, bare for at ferien skal være romantisk?

Romantikken skaper dere jo selv, om man drar til f eks en romantisk gresk øy også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! I forbindelse med at jeg sjekket priser på ferie på Maldivene så jeg også på noen priser for Mauritius. Så ut som det kostet fra 13 000 og oppover pr pers for 2 uker, men man kan sikkert finne noe billigere. Bare flyturen tror jeg kostet rundt 8 000.

Er enig i at det ser superromantisk ut.. og det er Maldivene også, som vi selv vurderer. Folk kan si hva de vil, men sol, varme og vakker natur gjør underverker med romantikken for oss!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var meg som var "anonym" lenger opp.

Engel skriver:

"Folk kan si hva de vil, men sol, varme og vakker natur gjør underverker med romantikken for oss!"

Greit nok det, men man trenger da ikke reise så langt og dyrt som Mauritius for å oppleve det? En gresk øy som f eks Thassos, Naxos eller Santorini har jo det samme, og jeg mener fortsatt at det er paret SELV som skaper romantikken, etter min mening, og erfaring. Folk er litt rare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg og vedkommende som skrev det egentlige inlegget syns det er mer romantisk å reise til Mauritsius eller for min del Maldivene, så må vi da få lov til å synes det! Syns Paris er romantisk også jeg, men det er helt avhengig av hva man er ute etter. Jada, finnes masse romantiske steder, med sol og strender i massevis, men jeg har nå forelsket meg litt i disse øyene da. Og så er turismen til disse stedene bitte litt mer begrenset, noe jeg har sansen for, selv om det har begynt å bli mye turisme her også.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

Annonse

Min kjære og jeg reiste på bryllupsreise til Mauritius i fjor og jeg kan med hånden på hjertet si at det var den beste turen jeg noen gang har hatt. Vi bodde på et hotell (husker ikke navnet akkurat nå) på sørenden av øya, et typisk "honeymoon"-hotell, med fem stjerner. Vi var i 18 dager, og turen kom på i underkant av 40000 kroner for begge to, men det var inkludert honeymoonrabatt, 50% for den ene på hotellet. Det gikk også endel i lommepenger, for selv om M er et billig sted, var prisene på selve hotellet helt ville. Men det er billigere alternativer når det gjelder å bo. En trenger ikke bo på et av de dyreste hotellene!

Vi leide oss bil et par dager og kjørte rundt på øya, og vi storkoste oss. Vi turde ikke våge oss rundt med buss, for de kjørte virkelig som noen griser, men har en større mot går det sikkert fint. Folkene der snakker stort sett både engelsk og fransk, så kommunikasjon var ikke noe problem. Vi sykla også rundt på sydenden, og fikk se stedet på en annen og veldig fin måte.

Øya er opprinnelig en vulkanøy, og det er overraskende grønt og fint der, uten at det regner noe særlig, iallefall ikke ute ved kysten. Regnskyene samler seg ved fjellene inne på øya, men vi opplevde knapt en dråpe, og uansett så var regnskyllene over på mindre enn fem minutter, og da var det sol og blå himmel igjen. Fasinerende for en vestlending som er mest vant med regn i dagesvis når det først setter igang.

Jeg vil gjerne tilbake dit, kanskje som et 10-års jubileum eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Leoanna,

hvilket reisebyrå brukte dere? Når på året var dere der? Vi har tenkt på Mauritius for bryllupsreise i september! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prinsessen,

Beklager at det har tatt litt tid før jeg svarer, så ikke innlegget ditt før nå.

Ble nesten svar skyldig også, for det var mannen min som orga hele reisen (og bestemte hvor vi skulle dra, jeg bare nikka og var enig :ler: ), men etter en kjapp telefon til min kjære fikk jeg oppklart det.

Vi reiste med Wikstrøm reiser. Vi bodde på et hotell som heter Shrandrani. Her ser du det de har om Mauritius, og trykker du på våre hoteller på Mauritius under bildet får du en liste over alle hotellene.

Vi var der de siste to ukene i august. Da er det egentlig vinter der, men de er jo ikke akkurat som norske vintre :ler: . Vi hadde mellom 25-28 grader hver dag, akkurat passe synes jeg. Kveldene er også veldig behagelige.

Som sagt tidligere så bodde vi på et av de aller dyreste hotellene der. Vi hadde allerede spart opp masse penger som vi ville bruke på bryllupsreisen, og dessuten så er vi littebittegranne kresne på hoteller, for vi bor på hoteller ganske ofte begge to i forbindelse med jobb. Vi kjørte forbi det hotellet som heter Le Tropical, og det lå helt vanvittig nydelig til, og så veldig fint ut også.

Se forøvrig http://www.mauritravel.no/hotell_mauritius.htm, der er flere av de samme hotellene, linker til hjemmesidene deres, og et kart over Mauritius.

Er det noe mer du lurer på, PM meg, så skal jeg svare etter beste evne.

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Jamila

Hei Leoanna!

Tusen takk for tips. Det blir Mauritsius på oss!!! Skal kikke på WIkstrøm sidene nå, men tar sikkert kontakt med deg for å finne ut av alt jeg lurer på....

Åååå, dette skal bli så bra! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...