Gå til innhold

Når media ikke kan slanke, forsvarer de extra kilo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I denne Artikkelen står det hvorfor man bør beholde de ekstra kiloene. Så utrolig provoserende, skuffende lesing!

Det står blant annet at "kvinner som har lav BMI før de blir gravide, har 72% større sjanse for å spontanabortere de første månedene i svangerskapet". I følge VANLIG bmi kalkulator på nett så er min BMI 19,5, og jeg er 168 høy, og nei, jeg har ingen ekstra kg. Jeg har muskler, en stram og sterk kropp, absolutt ikke noe skjelett eller noe. Betyr det at JEG skal være redd for at kroppen min ikke greier å bære frem et barn, bare fordi jeg ikke har noe ekstra fett å polstre? Skal jeg samtidig være redd for å omkomme i bilulykke, brekke et bein på å falle, og bli deprimert, fordi jeg ikke har ekstra kg?

Denne artikkelen er sikkert en trøst for de som ikke vil eller greier å slanke seg, de får en bekreftelse på at de er i orden og har det mye bedre enn oss tynne. Denne artikkelen føler jeg blir en STOR hets av de slanke og tynne jentene, ikke alle har anoreksia eller andre spiseforstyrrelser, mange av oss er bare slik!

Skam dere dagbladet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du reagerer sånn?

Artikkelen skriver jo om underærnerte kvinner både i benbrudd og spontanabort-delen, og de andre delene gjelder menn?

Det er vel like viktig å fokusere på ulempene med å være undervektig, som ulempene ved å være overvektig vil jeg tro.

På samme måte som man leser "overvektig" til å bety folk med over "normal vekt"-BMI, så synes jeg du skal tillate deg å lese "undervektig" som folk med under "normal-vektig"-BMI.

Det har ikke du.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne Artikkelen står det hvorfor man bør beholde de ekstra kiloene. Så utrolig provoserende, skuffende lesing!

Det står blant annet at "kvinner som har lav BMI før de blir gravide, har 72% større sjanse for å spontanabortere de første månedene i svangerskapet". I følge VANLIG bmi kalkulator på nett så er min BMI 19,5, og jeg er 168 høy, og nei, jeg har ingen ekstra kg. Jeg har muskler, en stram og sterk kropp, absolutt ikke noe skjelett eller noe. Betyr det at JEG skal være redd for at kroppen min ikke greier å bære frem et barn, bare fordi jeg ikke har noe ekstra fett å polstre? Skal jeg samtidig være redd for å omkomme i bilulykke, brekke et bein på å falle, og bli deprimert, fordi jeg ikke har ekstra kg?

Denne artikkelen er sikkert en trøst for de som ikke vil eller greier å slanke seg, de får en bekreftelse på at de er i orden og har det mye bedre enn oss tynne. Denne artikkelen føler jeg blir en STOR hets av de slanke og tynne jentene, ikke alle har anoreksia eller andre spiseforstyrrelser, mange av oss er bare slik!

Skam dere dagbladet!

Da forstår du hvordan folk med fett på kroppen har det hver dag. "slank deg nå!" "gå ned 40kilo før jul"

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI er en måleenhet som folk burde slutte å bruke! Ja, det er greit for legen å fortelle klienten på 150kg hva BMI`en er på for å få personen til å skjønne alvoret. Men for enkeltpersoner generelt så er BMI feil. Den er rett visst man måler en folkemengde på 250000 og tar gjennomsnittet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne Artikkelen står det hvorfor man bør beholde de ekstra kiloene. Så utrolig provoserende, skuffende lesing!

Det står blant annet at "kvinner som har lav BMI før de blir gravide, har 72% større sjanse for å spontanabortere de første månedene i svangerskapet". I følge VANLIG bmi kalkulator på nett så er min BMI 19,5, og jeg er 168 høy, og nei, jeg har ingen ekstra kg. Jeg har muskler, en stram og sterk kropp, absolutt ikke noe skjelett eller noe. Betyr det at JEG skal være redd for at kroppen min ikke greier å bære frem et barn, bare fordi jeg ikke har noe ekstra fett å polstre? Skal jeg samtidig være redd for å omkomme i bilulykke, brekke et bein på å falle, og bli deprimert, fordi jeg ikke har ekstra kg?

Denne artikkelen er sikkert en trøst for de som ikke vil eller greier å slanke seg, de får en bekreftelse på at de er i orden og har det mye bedre enn oss tynne. Denne artikkelen føler jeg blir en STOR hets av de slanke og tynne jentene, ikke alle har anoreksia eller andre spiseforstyrrelser, mange av oss er bare slik!

Skam dere dagbladet!

Ble du virkelig såret av en artikkel i Dagbladet? Hvis du har normal BMI skjønner jeg ikke hvorfor du føler deg hetset av at ei avis forteller om farene ved undervekt. Jeg tror du trenger noen ekstra kilo, men da i form av en ryggrad.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som om du faktisk har noen slags problemer med vekt siden du klarer å reagere slik på denne artikkelen. Du er ikke en gang undervektig ifl BMI.

Det er ikke hets, det er to sider av saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solsmil

I denne Artikkelen står det hvorfor man bør beholde de ekstra kiloene. Så utrolig provoserende, skuffende lesing!

Det står blant annet at "kvinner som har lav BMI før de blir gravide, har 72% større sjanse for å spontanabortere de første månedene i svangerskapet". I følge VANLIG bmi kalkulator på nett så er min BMI 19,5, og jeg er 168 høy, og nei, jeg har ingen ekstra kg. Jeg har muskler, en stram og sterk kropp, absolutt ikke noe skjelett eller noe. Betyr det at JEG skal være redd for at kroppen min ikke greier å bære frem et barn, bare fordi jeg ikke har noe ekstra fett å polstre? Skal jeg samtidig være redd for å omkomme i bilulykke, brekke et bein på å falle, og bli deprimert, fordi jeg ikke har ekstra kg?

Denne artikkelen er sikkert en trøst for de som ikke vil eller greier å slanke seg, de får en bekreftelse på at de er i orden og har det mye bedre enn oss tynne. Denne artikkelen føler jeg blir en STOR hets av de slanke og tynne jentene, ikke alle har anoreksia eller andre spiseforstyrrelser, mange av oss er bare slik!

Skam dere dagbladet!

Er det bedre med en hets av overvektige da? Det kan være usunt både å være overvektig, og å være undervektig. Noen overvektige bare er sånn, de også (selv om de fleste sikkert kan slanke seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At overvektige blir påminnet hver bidige dag på tv, aviser, sladreblader og samfunnet generelt at de er feil "laget" ift slik det skal være, det er helt i orden, i alle fall ikke noe å reagere noe særlig på, men når det kommer EN artikkel om at det ikke bare er rosenrødt å være undervektig heller, da blir det bare sååå feil?

Hvis du syntes det var så galt, la vær å lese, legg på deg, eller slutt å ta deg nær av en slik tåpelig sladre-avis artikkel, er ikke verre..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen skjønner hvorfor du reagerer på dette.

Og nå som du reagerer, tenk hvordan store mennesker får ting i fleisen tydelig hver eneste dag? Mens du sitter der og plukker ut sitater som, hvis man legger godviljen til, man kan forandre til hets mot tynne folk?

Nei skjerp deg. Du reagerer ikke på dette så lenge det handler om store folk. Det har jo også vært i avisen at store mennesker har vanskelig for å bli gravide nettopp pga vekt. Reagerte du da?

Det de skriver er jo mer fakta. Det er jo viktig at folk forstår at vår helse kan ha alvorlige konsekvenser. Selv om dagbladet er en til tider jalla-avis så er det sannhet i det.

Skulle likt å se deg reagere så sterkt for noe som omhandlet store mennesker. Men det går vel deg hus forbi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det beviser jo bare at undervektige, som overvektige, har større problemer med å bli gravide? Hva er så provoserende med det? BMI er forresten ikke noe man skal se seg blind på. Det er en ganske lite eksakt pekepinn. Hvis man vil finne ut om man veier for lite eller for mye bør man gå til profesjonelle fagfolk, ikke finne frem den første BMI kalkulatoren man finner på nettet :nocomment:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...