Gå til innhold

Hadde sex, glemt p-pille

AaaaK

Anbefalte innlegg

Hadde sex på torsdag/fredag (husker ikke helt). Glemte p-pillen i går (tar den sånn på natta før jeg legger med, så jeg bomma med en time, altså 9 timer ca fra da jeg vanligvis tar den). Hvor krise er dette? Har hørt at spermen kan leve en god del dager inni deg nemlig... Pleier å være veldig flink :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde sex på torsdag/fredag (husker ikke helt). Glemte p-pillen i går (tar den sånn på natta før jeg legger med, så jeg bomma med en time, altså 9 timer ca fra da jeg vanligvis tar den). Hvor krise er dette? Har hørt at spermen kan leve en god del dager inni deg nemlig... Pleier å være veldig flink :(

Les pakningsvedlegget til ditt merke, evt slå opp på felleskatalogen.no dersom du ikke har det. De fleste trefasepiller er regnet som sikre dersom man tar dem med maks 36 timers mellomrom, og da er du innenfor. Men går du på monofase-piller har disse bare et par timers slingringsmonn, og da bør du i så fall bruke tileggsprevensjon ut brettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har gått på p-piller ei stund, så gjør det ingenting med mindre det er noen spesielle piller jeg ikke har erfaring med. Tenk at man har ei hel pillefri uke under menstruasjonen, og man er fortsatt trygg da med p-piller som har like mye av alt i hver pille.

Kan hende det er annerledes med p-piller som har forskjellig mengde stoffer i seg, så det er lurt å sjekke hvilken type piller du bruker.

Jeg bruker feks Loette, og da er jeg trygg selv om jeg skulle glemme pillen en dag. Det eneste som skjer om jeg ikke tar piller hver dag er at jeg får blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...