Gå til innhold

Bunad eller annen festdrakt?


Is@bell@

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Kan forresten legge til at Romeriksbunaden for herrer er utrolig stilig! Nesten alle menn er kjekke i den. *sikle, sikle*

Synd jeg ikke er mann på 17. mai icon_biggrin.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blå Nordlandsbunad m/ cape til. Bor i Oslo nå, så det er skjeldent at jeg får brukt capet. Kjøpte det da jeg bodde hjemme i Bodø og hadde behov for noe varmt over skuldrene.

Jeg bruker den bare en gang i året, til 17 mai. Har aldri vært i bryllup før, men jeg kommer nok til å bruke den i de anledningene også.

Jeg elsker bunaden min, oppfordrer alle til å få seg en (hvis man har råd). Det er så greit å ha en bunad på 17 mai, da trenger man ikke å bekymre seg for hva man skal ha på seg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her icon_smile.gif

Har Meldalsbunad som jeg har arvet etter farmoren min. Alt passet perfekt når jeg tok over den, til og med skoene!

Bruker den på 17.mai, i dåp, bryllup osv.

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har Rogalandsbunad, Husflidens, sort og liker den. Ellers er det jo kommet så mange flotte drakter på våre trakter etterhvert at jeg ikke vet om jeg hadde tatt akkurat den samme om igjen.

Hilsen Magdalena, som har hatt en meget travel vår, og følgelig ikke har oppdaget at KG. er blitt ny. Gratulerer, om enn noe sent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hope:

Min svoger har Romeriksbunaden (for herrer, vel å merke icon_biggrin.gif)

Virkelig flott og "elegant" bunad icon_smile.gif

Synes egentlig flere menn burde få seg bunad, jeg. Det er jo innmari stilig og ikke minst; så ser de veldig kjekke ut icon_wink.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vest-oppland bunad jeg...Synes den er veldig fin.. icon_smile.gif Fikk den nettopp til konfirmasjonen min av mamma og pappa...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har gudbrandsdalens festdrakt. Føler meg veldig fin i den, og gleder meg til 17. mai.

Synes ingen er så flotte som oss bunadskledde på denne dagen...uansett hvor mye man har ppyntet seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

On 2002-05-15 13:58, Lise wrote:

Også lurer jeg på en ting ja, foresten.  Vet noen om et sted på nettet hvor det er bilde av mannsdrakta fra Tøndelag?  Husfliden har nemlig ikke det, og jeg jobber med å overtale typen for tida...  

Sambo'n min har den. Skal prøve å scanne et bilde og legge ut. Selv har jeg østfoldbunad.

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hope!

Selv er jeg fra Østlandet, men slekta er fra Skjervøy kommune, nærmere bestemt Arnøya (Akkarvik). Fint der oppe!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke bunad selv, men når jeg har behov for det låner jeg min morsom sin. Det er en Buskerudbunad og den er utrolig flott synes jeg. Veldig enkelt uten for mye broderier og pynt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hitra drakten, fikk den til konfirmasjonen min. Bruker den i jula, dåp, bryllup og 17 mai (for 2gang i år, da jeg har spilt i korps i flere år).

Hilsen Viblie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gurimalla

Jeg har Inntrønder-bunad jeg. Jeg har aldri bodd der selv, men min mor, mine tanter og mine kusiner har den samme og føler derfor at det er denne bunaden jeg skal ha. Jeg har for øvrig sydd bunaden inn, da jeg heldigvis ikke har lagt på meg så mye som noen trodde......12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bunader er det mest usexy som finnes....

Uff... man skjuler former mer enn en burka....

Selvsagt kan man friste til å tro at damer med bunad.... har sine grunner da....

Waco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, eg synes damer i bunad er flotte. Feminine og identitets-bevisste. Og menn i bunad...... eg sei ikkje meir! *smatt*12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har arvet min Telemarks-bunad.

Veldig glad i den.

Ja Waco, så enig så enig - jeg skal jammen slutte å bruke bunaden min siden de stakkars gutta ikke får noen former å sikle på! icon_lol.gif 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har jeg hatt på meg min sorte Buskerudbunad, og den passet i år også:) Fikk den da jeg konfirmerte meg, nå brukes den 17 mai, i konfirmasjoner og bryllup, og i vår familie er det også vanlig å bruke bunad på julaften.

Newt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg på meg min Sykkylvsbunad. Min mor lagde den til meg når jeg var liten, og hun brukte den selv til jeg vokste inn i den ca. når jeg var 12år. Den har altså passet i 15 år, har riktignok blitt sydd litt ut...

Føler meg flott når jeg har bunaden på!

Syns det er viktig at en har tilhørighet fra der bunaden er fra, litt av pointen det vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg bruker min bunad fra Øst-Telemark hvor jeg kun har håndlaget sølv. Og veskespennen og halsringen tilhørte min oldemor.

Selve bunaden fikk jeg av min bestemor til konfirmasjonen men siden da har den blitt lagt ut over brystet, inn i livet og leengden på skjørtet er lagt ned 20 cm. siden jeg var 15 år.

Men fin er den, fikk ny skjorte for et år siden også da min gamle var for kort på ermene.

Og jeg bruker selvsagt det hvite blondetørklet på hodet som hører til. Altfor mange dropper hodeplagget.

Jeg elsker bunaden min.

Milla12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Jeg har Nordholdlandsbunaden, er kjempestolt av den og er absolutt 100% fornøyd med den! Her i Stavanger har nesten alle Rogalandsbunaden, så det er kjekt med noe som ikke alle har...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...