MaxUflax Skrevet 27. august 2011 #1 Del Skrevet 27. august 2011 Hei. Er det noen her inne som har erfaring rundt magesår? For ca 2 uker siden fikk jeg påvist 2 blødene magesår, jeg fikk Somac 40mg og blødningen stoppet. Det jeg nå lurer på er; Hva kan jeg drikke og spise? Har googlet mye men finner ikke det jeg leter etter. Jeg drikker ikke alkohol. Jeg drikker ikke kaffe og holder meg unna syrlige drikker som juice fks. Unngår også stekt mat og sterk mat, men unner meg mat med smak i. Kan man unne seg et glass brus en gang i blant eller en enrgi drikk? Ikke hver dag men en i uken liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solstråla88 Skrevet 27. august 2011 #2 Del Skrevet 27. august 2011 Ingen problem med et glass brus en gang i ny og ned så vdt jeg vet, pappa hadde det for noen år siden, og han drakk stort sett bare farris. Men veldig forsiktig med sterk mat. Taco er ikke lurt feks. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 27. august 2011 #3 Del Skrevet 27. august 2011 du bør unngå: løk stekt mat sterk mat alle former for alkohol fet mat enkelte typer grønnsaker tomater, kål ol kaffe i store mengder eller sterk cola er visstnok iiiikke bra! Mandler og banan skal visst være positivt pga at det nøytraliserer, mener det var pga mye magnesium, kalium, kalk. små måltider er veldig viktig! ofte, men lite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaxUflax Skrevet 27. august 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 27. august 2011 Takker så mye for svar Alle andre erfaringer er også veldig velkommen her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topplue Skrevet 28. august 2011 #5 Del Skrevet 28. august 2011 Melk og meieriprodukter skal man visst også holde seg unna. Selvom det lindrer litt med en gang er det noe med bakterier (?) som gjør magesåret verre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå