Gå til innhold

Fylling oppi jekslene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva det heter? Går det under fylling som i hull og samme pris eller? Sånn hvit masse som minsker mellomrommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå er ikke jeg helt sikker på hva du mener.

Mener du at du har stort mellomrom mellom tennen som du vil fylle igjen? Det blir jo en vanlig fylling. Prisen kommer an på hvor mye fylling det blir. En flate (en tann har 5 flater) ligger vel på 5-6 hundre og oppover avhendig av hvor komplisert den blir osv.

En hvit fylling er en kompositt fylling (kompositt er matrialt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er fordi jeg får hull der eller noe, men oppå jekslene så pleier jeg å få noe hvite greier (har sett at noen har sølvfarge der), også må jeg bite på et folieark så tannlegen kan se om fyllingen ikke ligger i veien for bittet.

Kjenner jeg har lyst på mer siden jekslene er irriterende dype nå og alt slags frø setter seg fast.

Var ganske dårlig forklart i hovedinnlegget kanskje. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som hull eller erosjons skader. Da går det nok som fylling. Og pris avhenger av hvor mange flater det blir fylling på.

Er forsatt ikke helt sikker på hva du mener.

Han sier vel om du har hull eller ikke?

Borrer du når du får disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig fyllinger som følge av hull eller fraktur. På bilde er det brukt amalgam og det bruker vi storsett ikke lenger.

Det heter bare fylling (noen kaller det også plomber, men det gjør ikke tannlegene)

De fyllingene på bildene er storsett 2-3 flater og de koster vell rundt 950 og oppover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...