Gå til innhold

Betale behandlingen selv, om det er selvpåført?

altflyter

32 stemmer

1. 1. Bør man betale behandlingen selv, om sykdommen er selvpåført?

• nei
      25
    • ja
      7

Anbefalte innlegg

KOLS kan du få selv om du aldri har tatt i en sigarett.

Man kan få alle lungesykdommer uten å ha røkt.

Jeg kjenner to som har dødd har lungekreft og ingen av dem har noen gang røkt. De ble også svært lite utsatt for passiv røyking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan skal vi bevise at sykdommen kommer av livstilen?

Folk får lungekreft selv om de røyker eller ikke. Folk får hjerteproblemer om de er tynne eller tykke......osv....

Jeg kjenner folk som lever mye sunnere enn meg, men de er mer syke enn meg. Jeg "lever livet", men er aldri syk.

Hva om det ligger i familien å få problemer med hjertet. Kan vi da si at det er fordi du er tykk, fordi du røyker eller ville du blitt syk uansett?

Tror dette er vanskelig å gjennomføre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

hmm,. vi kan jo se for oss hvordan samfunnet hadde blitt.

Vi ville i så fall kunne lagt ned hele rusomsorgen, der er det jo noen milliarder å spare.

Og så ville vi spart penger på å behandle treningsskader, alle sykdommer som skyldes soling, spising av mye rødt kjøtt, overvekt, inaktivitet, røyk, alkohol og for mye sukker. Alle VET jo at dette er skadelig.

Vi kunne jo agså la være å økonomisk støtte familier som har fått en handicappet unge dersom de visste om det på forhånd, de kunne jo tatt abort, så handicapet kan de jo til selv.

Når vi først er inne på det så kan egentlig alle som får en unge betale for den selv. Vi er jo tross alt godt informert om prevansjon her i landet, så om de er så dumme at de ikke greier å bruke det så kan de vel ta konsekvensene selv og ikke belaste helsevesenet med det. 100% selvforskyldt altså.

Helt supert opplegg for meg som er uten barn, frisk og betaler ganske mye skatt av lønna mi :) Mere penger jeg kan kose meg med, narkisene og folk som ikke klarer å tre på en kondom får ta regninga selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med alle som er overvektige og som pådrar seg ulike sykdommer og skader? Har en kjenning som bl.a. har fått diabetes 2 samt belastningsskade i kneledd.

Min svigermor har forøvrig Kols og hun røyker ikke.

Selv har jeg fått en kronisk sykdom som kan utløses av langvarig stress. Selvpåført? Kunne jeg ha gjort noe med stresset?

Hvem kan bevise årsak virkning=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...