Gå til innhold

Herpes!

tøydokka

Anbefalte innlegg

Da var det visst min tur å ha skikkelig uflaks :grine: Og jeg banner som en nordlending inni meg.. Og har selvsagt mange spørsmål.. Hadde sex med min ex her for en uke siden. To dager etter kom sårene. Han fikk sitt første utbrudd for to år siden etter at vi hadde hatt sex, og vi antok således at det var jeg som smittet han, selv om jeg aldri hadde hatt noen utbrudd. Så jeg har liksom trodd at jeg har vært smittet allerede, men ikke fått utbrudd.. Fortsatte derfor å ha sex uten kondom med han, siden vi trodde begge bar smitten. Nå har det vært slutt et halvt års- tid, men som sagt heiv vi oss rundt igjen her for en uke siden, og så fikk jeg plutselig utbrudd etter dette, og vet ikke hva jeg skal tro. Er det mulig at jeg har gått med denne smitten i kroppen så lenge uten å ha utbrudd, også plutselig får jeg det etter å ha sex med han igjen??

I begynnelsen var jeg nesten litt optimistisk, for jeg kunne bare se 2-3 blemmer/sår, og jeg hadde lite reduksjon i almenntilstand. Men så kom det flere blemmer og flere sår, og sykhetsfølelsen tiltok. Å, det er så vondt, og føler ikke at jeg holder ut lengre. Jeg har nå hatt det i 4-5 dager, og den smerten jeg har er rett og slett helt for jævlig. Hatt feber, smerter i kroppen og influensasymptomer og følt meg som en stiv gammel krøpling.. men det verste er følelsen av at hele underlivet står i brann.. Det kjennes virkelig ut som om det aldri kan bli normalt igjen der nede! Jeg griner i timevis hver dag, for dette er bare så forbanna vondt og trist. Og det verste er at det er en sykdom man sitter igjen med for resten av livet..

Føler meg helt ødelagt og har problemer med å gå og sitte ordentlig.

Å gå på do er et rent helvete og jeg holder på å besvime. Det har medført at jeg de siste dagene har holdt meg hele dagene, for smerten når jeg tisser er bare ikke til å holde ut :grine:

Hvor lenge kan jeg forvente at det fortsetter å komme nye blemmer? Kan jeg forvente at det blir enda verre enn dette? Virker som om influensasymptomene har gått tilbake nå..

Hos legen fikk jeg beskjed om at der var en måneds ventetid, og da er forhåpentligvis helvete over forlengst. Har kjøpt antix og smører på den, selv om det står den ikke skal brukes på slimhinner. Den inneholder iallfall virkestoffet aciclovir, som skal funke på all slags herpes- varianter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det e rikke noe godt! Har det selv! :kjefte: Skjønner akkurat hvordan du har det. Det er sååå vondt!!

Jeg gikk til gynekolog jeg da. Der fikk jeg beskjed om at er man heldig får man bare ett utbrudd gjennom hele livet. Men utbruddene kan også komme hvis man stresser osv. Fikk tabletter på blå resept faktisk.

Jeg har kun hatt ett utbrudd for ca 1 år siden. Jeg hadde vært sammen med min nåværende kjæreste i ca 1 år da jeg fikk utbruddet. Vet ikke om det var fra han eller ikke. Ikke noe vi får gjort noe med nå, desverre. Herpes er noe dritt!

Men om jeg skulle bli singel og ville finne meg en ny partner. Fy, jeg gruer meg til å fortelle om det =/

Jeg har på en måte følt meg litt skitten etter jeg fikk vite at jeg hadde det jeg da. Aner ikke hvorfor. hehe.. Men vi må vel bare lære oss å leve med det, uansett hvor mange utbrudd det blir. Det er jo vår egen feil at vi ikke har brukt kondom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært singel en stund nå, og er vel egentlig der at jeg føler meg klar for å ha kjæreste igjen. Og dette må jo bare være verdens dårligste sjekketriks, ha ha :legrine: Håper jeg er blandt de heldige som kun blir pint denne ene gangen.. Nå blir det uansett en lengre periode med sølibat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...