AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #21 Skrevet 27. august 2011 Så godt at vi har mennesker som tenker sånn! Virkelig noen som tar vare på idealene vi arvet fra våre forfedre "Ikke bland deg- overse alt som ikke gjelder deg selv-de kan skylde seg selv osv..." ? Virkelig oppmuntrende å se at det finnes ennå slike mennesker i Norge etter 22/7! Hva i svarteste! Snakk om å være egoistiske. Det er da vel naturlig tankegang for de fleste mennesker å bry seg om andre, særlig de som har det vondt. TS. Jeg synes det var flott gjort at du gjorde hva du kunne for å hjelpe denne dame. Du fikk riktignok bank selv, og fortjener en stor klem. Kameraten din er ikke mye til kamerat. Tenk å forlate deg, og forsåvidt denne dama, midt i en slik situasjon. Fint at du evaluerer vennskapet.
Mann 42 Skrevet 27. august 2011 #22 Skrevet 27. august 2011 Aner ikke om dette er rett forum å dele dette på, men jeg prøver da. For et par dager siden var jeg og en kompis ute å jogget. Da får vi øye på en utenlandsk mann som regelrett banker opp kona, og hun er bevisstløs. Aner ikke hva jeg tenker med, men føler at jeg bare MÅ hjelpe henne. Så vi går bort. Da retter han sinnet sitt på oss, eller mer ordrett meg. Kompisen min LØPER av gårde, liten pingle-gutt det gitt. Så der er jeg da, alene med denne gale mannen, og han slår, sparker osv helt til ambulansen kommer. Nå er jeg rett og slett forslått, et par fine kjøttsår, flere enorme blåmerker, og det gjør vondt i hele kroppen. Jeg har anmeldt han. På en side skjønner jeg ikke hvorfor jeg måtte blande meg inn, men kona hans var bevisstløs. Så på en annen side tenker at det gjorde ikke noe, "jeg kunne godt ta litt" for at hun skulle slippe. Han kunne jo rett og slett drept henne. Så jeg prøver å si til meg selv at jeg gjorde en god gjerning, men samtidig har jeg vondt i hele kroppen. Hva burde jeg gjøre videre med denne saken? Noen som har noen gode råd til meg hvordan jeg skal komme over denne lettskremtheten osv som jeg nå har fått? Jøss, det var dramatisk. Hvilken avis ble det referert i? Jeg vil lese historien og se hva som skjedde videre med gjerningsmannen, og hva politiet syns. Sikkert en interessant historie. Her jeg bor, er det sjelden så spennende ting i avisene. Politiet opplyser jo om det hvis en eller annen fyllik har spydd i sentrum og havnet i fyllearresten, men det er liksom ikke noe spennende.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2011 #23 Skrevet 27. august 2011 Jøss, det var dramatisk. Hvilken avis ble det referert i? Jeg vil lese historien og se hva som skjedde videre med gjerningsmannen, og hva politiet syns. Sikkert en interessant historie. Her jeg bor, er det sjelden så spennende ting i avisene. Politiet opplyser jo om det hvis en eller annen fyllik har spydd i sentrum og havnet i fyllearresten, men det er liksom ikke noe spennende. Avisene skriver sjelden om slike episoder. Det er veldig mange voldsepisoder som ikke kommer frem i media. Særlig hvis gerningspersonene har utenlandsk opprinnelse eller hvis det er vold i nære relasjoner.
Mann 42 Skrevet 27. august 2011 #24 Skrevet 27. august 2011 Avisene skriver sjelden om slike episoder. Det er veldig mange voldsepisoder som ikke kommer frem i media. Særlig hvis gerningspersonene har utenlandsk opprinnelse eller hvis det er vold i nære relasjoner. Sier du det? Jeg leser ofte om sånne episoder. Politiet opplyser rutinemessig om dem til avisene. Jeg er temmelig sikker på at denne episoden må stå referert et eller annet sted. Utenlandsk kvinne som ble slått bevisstløs, og en norsk jogger som ble angrepet og skadet da hun forsøkte å gå imellom. Utsatt for vedvarende angrep fra mannen, helt til ambulanse kom til stedet? Å, joda, denne burde være nevnt i en eller annen avis de seneste dagene.
Gjest Gjest Skrevet 27. august 2011 #25 Skrevet 27. august 2011 Sier du det? Jeg leser ofte om sånne episoder. Politiet opplyser rutinemessig om dem til avisene. Jeg er temmelig sikker på at denne episoden må stå referert et eller annet sted. Utenlandsk kvinne som ble slått bevisstløs, og en norsk jogger som ble angrepet og skadet da hun forsøkte å gå imellom. Utsatt for vedvarende angrep fra mannen, helt til ambulanse kom til stedet? Å, joda, denne burde være nevnt i en eller annen avis de seneste dagene. Noen episoder blir nevnt i avisene. Men de fleste slike saker kommer aldri i media. Jeg kjenner dessverre til en del slike saker. Det er ikke riktig at politiet rutinemessig opplyser om slike episoder til avisene. Og hvis offeret selv kontakter avisen er det stor sannsynlighet for at avisen ikke ønsker å skrive om det. 1
Mann 42 Skrevet 27. august 2011 #26 Skrevet 27. august 2011 Noen episoder blir nevnt i avisene. Men de fleste slike saker kommer aldri i media. Jeg kjenner dessverre til en del slike saker. Det er ikke riktig at politiet rutinemessig opplyser om slike episoder til avisene. Og hvis offeret selv kontakter avisen er det stor sannsynlighet for at avisen ikke ønsker å skrive om det. So you say, so you say... Historien blir sikkert mye bedre slik.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2011 #27 Skrevet 27. august 2011 Jeg synes også at det er spesielt at en voldsepisode så kraftig som dette ikke er nevnt noe sted, hvis det virkelig ikke er det?
anonyme-krim Skrevet 27. august 2011 Forfatter #28 Skrevet 27. august 2011 Det var nevnt i en liten notis i min lokalavis, men kommer ikke til å linke til dette. Synes ikke det har noe med det jeg spør om/lufter tanker om. Jeg har null interesse av at dette skal komme i media, sånn er det med den saken. Og kompisen min ringte politiet når vi gikk mot dem, så vi gjorde det "riktige" der. Ikke kunne jeg forutse at jeg skulle bli slått ned. Takk for støttende ord ellers! TS
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå