Gå til innhold

Jeg ble banket opp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Aner ikke om dette er rett forum å dele dette på, men jeg prøver da.

For et par dager siden var jeg og en kompis ute å jogget. Da får vi øye på en utenlandsk mann som regelrett banker opp kona, og hun er bevisstløs.

Aner ikke hva jeg tenker med, men føler at jeg bare MÅ hjelpe henne. Så vi går bort. Da retter han sinnet sitt på oss, eller mer ordrett meg. Kompisen min LØPER av gårde, liten pingle-gutt det gitt. Så der er jeg da, alene med denne gale mannen, og han slår, sparker osv helt til ambulansen kommer. Nå er jeg rett og slett forslått, et par fine kjøttsår, flere enorme blåmerker, og det gjør vondt i hele kroppen.

Jeg har anmeldt han.

På en side skjønner jeg ikke hvorfor jeg måtte blande meg inn, men kona hans var bevisstløs. Så på en annen side tenker at det gjorde ikke noe, "jeg kunne godt ta litt" for at hun skulle slippe. Han kunne jo rett og slett drept henne. Så jeg prøver å si til meg selv at jeg gjorde en god gjerning, men samtidig har jeg vondt i hele kroppen.

Hva burde jeg gjøre videre med denne saken?

Noen som har noen gode råd til meg hvordan jeg skal komme over denne lettskremtheten osv som jeg nå har fått?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes det flott at du hjalp denne kvinnen, kjipt at du fikk pryl, men fint at dy turde å blande seg, slik at hun ikke ble slått ihjel. Det kan være at hun er i live i dag pga deg :)

slike utlendinger som han der, burde de bare sendt ut av landet. de fortjener ikke å være her, å de fortjener i hvertfall i fengsel i dette landet.

• Liker 6
Skrevet

jeg synes det flott at du hjalp denne kvinnen, kjipt at du fikk pryl, men fint at dy turde å blande seg, slik at hun ikke ble slått ihjel. Det kan være at hun er i live i dag pga deg :)

slike utlendinger som han der, burde de bare sendt ut av landet. de fortjener ikke å være her, å de fortjener i hvertfall i fengsel i dette landet.

Takk, godt å høre nå som det verker i hele kroppen, hehe.

Faktisk enig med det siste. Politiet sa at det kom veldig ann på om kona kom til å anmelde han, for da var saken mye sterkere. Og helt ærlig tror jeg nok at hun ikke kommer til å gjøre det. Ufattelig kjedelig!

Skrevet

Forferdelig det som skjedde med deg TS. Mannen får nok straffen skal du se( med eller uten anmeldelse fra kona)

Skrevet

Jeg mener at du gjorde det riktige. Jeg synes du skal tenke på hva du hadde følt nå hvis du hadde valgt å lukke øynene for det du så.

Ingen gode råd, dessverre. Du får nøye deg med en klem :):klem:

Skrevet

Jeg mener at du gjorde det riktige. Jeg synes du skal tenke på hva du hadde følt nå hvis du hadde valgt å lukke øynene for det du så.

Ingen gode råd, dessverre. Du får nøye deg med en klem :):klem:

Takk for klem :)

Jeg vet med meg selv at jeg trolig hadde hatt det verre hvis jeg bare lukket øynene for det som skjedde.

En annen ting er at jeg er ufattelig skuffet over kompisen min. Lar meg, ei lita jente, bli igjen med denne mannen. Jeg sa til han at jeg ikke orket å prate med han på ei stund, fordi jeg er sint.

Man klarer ikke alltid å tenke klart i sånne situasjoner, og hans reaksjon var rett og slett å løpe. Jeg har fått blomster, mat osv på døra. Men jeg klarer ikke å ha noe med han å gjøre akkurat nå.

Han er vel den som kunne skjønt helt hva jeg prater om, men jeg er så ufattelig skuffet.

Skrevet

Med en gang trodde jeg du var gutt, men når jeg så du var jente ble jeg sjokkert over denne såkalte "kompisen" din.

Fint å hjelpe til sånn, synd du ikke hadde like mye å svare med. Skulle gitt mannen skikkelig juling, for det fortjener han. Om saken blir henlagt begynner jeg å lure på hvorfor vi har politi...

• Liker 4
Skrevet

Jeg er stolt av deg! Skikkelig helt! :klemmer:

Nå er det ikke sikkert han får sin fortjente straff, men det er påtalemyndighetene sin jobb og det må du ikke gruble for mye på.

Kommentaren om at overgriperen er "utenlandsk" er helt malplasert her! :kjefte:

• Liker 1
Skrevet

Jeg trodde også du var mann et øyeblikk, siden den kompisen din stakk av, pingle!! Du er en heltinne, og du kan ha reddet noens liv, selv om du er sår og støl selv akkurat nå. Han får sin straff, på din anmeldelse.

:hug:

• Liker 1
Skrevet

Kona vil nok ikke anmelde det. Konebanking er ganske normalt hos utlendinger.

• Liker 1
Skrevet

Kona vil nok ikke anmelde det. Konebanking er ganske normalt hos utlendinger.

Svensker? :murvegg:

• Liker 5
Skrevet

Det kan hende han slipper straff hvis han sier at du provoserte han først. Han kan f.eks si at du har sagt noe du ikke har sagt eller at du har gjort noe du ikke har gjort.

Etter straffeloven 1902 § 250 kan straff bortfalle dersom ærekrenkelsen er fremkalt av den fornærmede selv ved utilbørlig atferd. Det samme gjelder dersom ærekrenkelsen er gjengjeldt ved en legems- eller ærekrenkelse. Bestemmelsen oppstiller en straffritaksgrunn. Dersom vilkårene er oppfylt, kan retten etter eget skjønn la det pådratte straffansvar falle bort.

Håper det går bra med deg. Jeg synes uansett det var bra at du anmeldte.

Neste gang synes jeg du burde ringe politiet istedet for å blande deg inn. Slike menn kan være livsfarlige.

• Liker 1
Skrevet

TS, du er en idiot. En irrasjonell idiot. Det fins hundrevis av konebankere og drapsmenn i Norge, men du er selv ansvarlig for ditt liv. Du kunne ha blitt pleietrengende resten av livet, hvordan tror du at foreldrene dine hadde likt det? Jeg syns du opptrådde uetisk, denne kona er en dum kjerring som ikke forlater mannen sin, og du er ikke noen helt i mine øyne for å risikere din og dine pårørendes helse for et stk idiotisk dame. Skulle du gjort noe, skulle du ringt politiet.

• Liker 2
Skrevet

TS, du er en idiot. En irrasjonell idiot. Det fins hundrevis av konebankere og drapsmenn i Norge, men du er selv ansvarlig for ditt liv. Du kunne ha blitt pleietrengende resten av livet, hvordan tror du at foreldrene dine hadde likt det? Jeg syns du opptrådde uetisk, denne kona er en dum kjerring som ikke forlater mannen sin, og du er ikke noen helt i mine øyne for å risikere din og dine pårørendes helse for et stk idiotisk dame. Skulle du gjort noe, skulle du ringt politiet.

:rope:

Skrevet

Svensker? :murvegg:

Ja, og dansker, finlendere, islendinger... You name it.

:sarkasme:

Skrevet

Så godt at vi har mennesker som tenker sånn! Virkelig noen som tar vare på idealene vi arvet fra våre forfedre "Ikke bland deg- overse alt som ikke gjelder deg selv-de kan skylde seg selv osv..." ? Virkelig oppmuntrende å se at det finnes ennå slike mennesker i Norge etter 22/7!

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du var utrolig tøff som turte å gå i mellom, og enda tøffere siden du er dame selv. Ikke vet jeg om jeg hadde turt å gått mellom noe sånt selv, men jeg ville absolutt på et eller annet vis brydd meg og prøvd å gjøre noe.

Det kan jo hende at fordi du blandet deg så blir han dømt for vold, hadde ikke du eller noen andre turt å blande seg så er det heller ikke sikkert konen ville anmeldt han og han ville derfor mest sannsynlig fortsatt og gjøre det der.

Sånn jeg forstår det så var han av utenlandsk opprinnelse som i afrika, irak, afghanistan, eller i det hele tatt de med sånn kultur som synes det er greit å banke konene sine, er det første jeg tenker ihvertfall (du får rette på meg om det er feil).

Men det jeg skulle fram til, for den sinte gjest som kaller TS en idiot lengre oppe her. At det som sagt er vanlig i slike kulturer og det er ikke bare bare for en kone å gå fra mannen, hun risikerer og bli drept om det er av de ekstreme kulturene. Det vet vi jo egentlig ikke noe om her, men det er for enkelt å si at hun er dum som er sammen med en som misshandler henne. Det ligger mye mer bak enn at hun velger å bli værende hos en som banker.

Skrevet

Så godt at vi har mennesker som tenker sånn! Virkelig noen som tar vare på idealene vi arvet fra våre forfedre "Ikke bland deg- overse alt som ikke gjelder deg selv-de kan skylde seg selv osv..." ? Virkelig oppmuntrende å se at det finnes ennå slike mennesker i Norge etter 22/7!

Unnskyld men etter 22/7 skulle man tro at folk fikk opp øya for hvor psycho andre kan være og beskyttet seg selv bedre, og ikke at de ble mer naiv.(Noe som dessverre ser ut som er blitt tilfellet istendenfor...)

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du var utrolig tøff som turte å gå i mellom, og enda tøffere siden du er dame selv.

Hun var utrolig dum. Hun kunne dødd. 112 er numret man bruker til sånt.

• Liker 1
Skrevet

At det som sagt er vanlig i slike kulturer og det er ikke bare bare for en kone å gå fra mannen, hun risikerer og bli drept om det er av de ekstreme kulturene. Det vet vi jo egentlig ikke noe om her, men det er for enkelt å si at hun er dum som er sammen med en som misshandler henne. Det ligger mye mer bak enn at hun velger å bli værende hos en som banker.

Slik er det i norske familier med vold også. Det er farlig å forlate han. I tillegg kan hun sette barnas liv og helse i fare hvis hun forlater han, og særlig hvis han i tillegg blir anmeldt. Slike familieproblemer er komplekse. Jeg sier ikke at man ikke skal hjelpe, men man bør gå frem på riktig måte. Slike saker er vanskelige selv for fagpersoner som jobber med det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...