Gå til innhold

Tenner


Lucky!

Anbefalte innlegg

Jeg har ei datter på 2. mnd og 3. uker og nå begynner jeg å lure på om det er tenner som er på gang.. hun sikler mye, og stikker henna i munnen(virker nesten desperat etter å få noe i munnen) samtidig som hun virker mer utilpass(småsutring) så lurer jeg på om det er tenner som er i annmarsj eller er det for tidlig?

Koz.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt være tenner, selv om barn flest får sine første tenner litt senere enn i tomåneders-alderen.

Det er imidlertid vanlig at babyer begynner å sikle og stikke hender (og annet) i munnen i lang tid før tennene bryter fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mange barn begynner å klø svært tidlig, men behøver ikke å få tenner før lenge etterpå.

Mine var nesten året før tennene kom, og de hadde klødd i perioder leeenge.

Kjøp dentinox på apoteket for å smøre på, da dette kan dempe kløen og smerten.

Eller du kan kjøpe en bitering med vann i som du legger i kjøleskapet slik at den blir kald mot gommene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammen min var visst bare 3 mnd da han fikk sin første tann. Det er jo fullt mulig. Husker jeg lenge trodde lillepia mi hold på å fa tenner, hun holdt på slik du beskriver det. Men det tok noen måneder før den kom. Hun var vel da ca 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Datteren min begynte slik som du beskriver her når hun var 2 mnd,men det tok lang tid før tanna kom. hun var da nermere 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Datteren min begynte slik som du beskriver her når hun var 2 mnd,men det tok lang tid før tanna kom. hun var da nermere 9 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...