WTForum Skrevet 26. august 2011 #1 Del Skrevet 26. august 2011 jeg gikk 3året på videregående skole i fjor, og hun ene som var litt eldre enn alle andre i klassen, var gravid.. hun snuste i tilleg, og eg har lurt litt på om snusing kan skade barnet, for det hender jo at man selger den snus-saften liksom... litt greit å vite svaret på det, siden jeg snuser selv liksom, så er det greit å vite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #2 Del Skrevet 26. august 2011 Tviler på at det har noe å si at du svelger snus-saft, men nikotinen kommer jo i blodet, og blodet blir jo pumpet til barnet, så snusing kan skade barnet, ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WTForum Skrevet 26. august 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 26. august 2011 Tviler på at det har noe å si at du svelger snus-saft, men nikotinen kommer jo i blodet, og blodet blir jo pumpet til barnet, så snusing kan skade barnet, ja. Ja, okei.. det var det eg funderte litt på Kjekt å vite :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2011 #4 Del Skrevet 26. august 2011 Hva med nikotinfri snus da? Der er nikotinen borte, er den dermed ikke skadelig for barnet? (dette er ikke for å dra videre på det med "snussaft", bare lurer sånn helt generelt..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paprica Skrevet 26. august 2011 #5 Del Skrevet 26. august 2011 Hmm. Ville vel ikke tenkt at det var BRA iallfall, men kanskje ikke kjempefarlig heller? Uansett - hvis man klarer å la være er det best! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WTForum Skrevet 26. august 2011 Forfatter #6 Del Skrevet 26. august 2011 Hva med nikotinfri snus da? Der er nikotinen borte, er den dermed ikke skadelig for barnet? (dette er ikke for å dra videre på det med "snussaft", bare lurer sånn helt generelt..) Nikotinfri snus er ikke bra. de bruker noen andre stoffer i dette som gjør at tannkjøttet etser. søk på onico på google. De bruker dette stoffet, slik at man skal bli avhengig av det også liksom. så om man ikke skal ha nikotinen, så ville eg gitt meg med hele snusingen om du skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #7 Del Skrevet 30. august 2011 Nikotinfri snus er ikke bra. de bruker noen andre stoffer i dette som gjør at tannkjøttet etser. søk på onico på google. De bruker dette stoffet, slik at man skal bli avhengig av det også liksom. så om man ikke skal ha nikotinen, så ville eg gitt meg med hele snusingen om du skjønner. Ja, jeg ser den Men, er det skadelig for barnet om man er gravid og snuser nikotinfritt i ny og ne? (F.eks maks 2 stk om dagen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #8 Del Skrevet 30. august 2011 har netopp lest om dette, da jeg har en veninnge osm nekter å slutte å snuse og som er gravid. Det er samme bivirkningene som røyk, bare litt mindre sjangse for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2011 #9 Del Skrevet 30. august 2011 har netopp lest om dette, da jeg har en veninnge osm nekter å slutte å snuse og som er gravid. Det er samme bivirkningene som røyk, bare litt mindre sjangse for dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WTForum Skrevet 31. august 2011 Forfatter #10 Del Skrevet 31. august 2011 har netopp lest om dette, da jeg har en veninnge osm nekter å slutte å snuse og som er gravid. Det er samme bivirkningene som røyk, bare litt mindre sjangse for dem. Stakkars unge.. tenkt da når ungen vokser opp, så spør ungen om hun brukte noe nikotin under graviditeten, siden det e farlig. Så svarer hun ja, og at hun ikke gadd å slutte for snusen var viktigere enn ungen... Jeg er avhengig av snus selv, men med en gang eg finner ut at eg er gravid, så kommer jeg til å slutte.. Hvertfall nå som jeg er sikker på at snusen skader barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2011 #11 Del Skrevet 31. august 2011 har netopp lest om dette, da jeg har en veninnge osm nekter å slutte å snuse og som er gravid. Det er samme bivirkningene som røyk, bare litt mindre sjangse for dem. Men hun nektet å slutte med vanlig snus? Jeg lurer på om nikotinfritt er skadelig for barnet. Tenker å ha det som et alternativ i en overgangsperiode.. Hvis snus-suget kommer er det kanskje bedre å ta en nikotinfri enn en med nikotin? Håper jo selvfølgelig å klare å unngå alt, men hvis det blir skikkelig krise er jeg redd jeg vil ty til litt nikotinfritt, til det verste nikotinsuget er ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giacomo_P Skrevet 31. august 2011 #12 Del Skrevet 31. august 2011 Snus under svangerskab er ikke ufarlig. Det er cirkulerende nikotin i blodet som er farlig for fosteret, og snus gir på ingen måde lavere konsentrasjoner end røking. Det vil være risiko for spontanabort, dødfødsel, ektopisk svangerskab (graviditet udenfor livmoren), løsnet morkake, for tidlig fødsel og lav fødselsvekt. Dette har vært forsket på ved Karolinska Institutet i Stockholm. 1: Wikström AK, Cnattingius S, Stephansson O. Maternal use of Swedish snuff (snus) and risk of stillbirth. Epidemiology. 2010 Nov;21(6):772-8. PubMed PMID: 20805750. En oppsummering av undersøkelsen findes her: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20805750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå