Gjest Sofie Skrevet 26. august 2011 #1 Del Skrevet 26. august 2011 I 13 års alderen fikk jeg et "spensel" i øye på skolen (vevstrammer. To pinner som ligger ved siden av hverandre, med pigger i ytterkant av pinnene. Denne ligger i press for å strekker ut matten i bredden mens en vever) Låsen midt på var ødelagt, så mens jeg vevde fløy låsen av og den ene pinnen traff meg hardt i øyet. Hadde rift i huden så jeg kunne se lys gjennom mens øyet var lukket. Veldig sår på selve øyet og rundt øyet. Så omtrent bare tåke og litt farger, men det var bare en "grøt" av farger. 3 t etterpå ble jeg sendt til vanlig legen (litt trege på skolen) Viste seg at jeg hadde kutt på selve øyet 2mm fra synet. Kunne blidt blind på øyet. Fikk salve til å ha på øyet på natten og dråper jeg skulle ha på hver 2 t på dagen. Måtte gå med lapp på øyet. (så bare tåke uansett) Mener jeg gikk slik med lapp, salve og dråper i 2-3 mnd. Ble aldri fulgt opp skikkelig i sin tid selv om jeg var fryktelig plaget med hodepine så og si vær dag. Var så vidt innom en lege/helsesøster. Og en kort tur innom optiker som ikke fant noe galt da. (er 20 år siden) I 20 års alderen flyttet jeg og gikk til en annen vanlig optiker. Viste seg at jeg hadde skjeve hornhinner og nærsynt. Skjelte på ene øyet.(det som ble skadet) Måtte ha briller. Hodepinen lettet noe etter det. I 35 års alderen (Nå) er jeg mye plaget med øynene. Etter en undersøkelse hos en optiker spesialist fant han ut at jeg ikke samsyn, skjeve hornhinner, nærsynt, øyemigrene, migrene, synsforstyrrelser (flimring) Verking I selve øyeeple tinning hode og ned i kjeven. Lurer litt på om den skaden jeg hadde på øyet være årsak til alt eller noe av disse plagene jeg sliter med i dag. Hva tror dere ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå