Mohair Skrevet 29. juli 2013 #3901 Skrevet 29. juli 2013 Jeg tror det hadde gått helt fint om lillemann skulle begynt i barnehage nå, men synes det er veldig deilig at han ikke skal! Gartulerer som nygift, Haley!
ViljaH Skrevet 29. juli 2013 #3902 Skrevet 29. juli 2013 Vi har 100 % plass. Du kan jo bare glede deg til neste år, Ara, vi skal fra august av ut med over 5000 i mnd i bhg! Full plass gir mer fleksibilitet + mindre sjanse for å faktisk få plass om man søker redusert. Knerten her har nå lært seg å gå! Det begynte for en uke siden, han var vel 12,5 mnd. Han har gått 3-5 skritt en god stund, men nå stabber han rundt uendelig med skritt, stopper, svinger og gode greier Han sier ikke mange ord enda, så jeg går nok og venter litt på at det skal løsne. 1
Stinelin Skrevet 29. juli 2013 #3903 Skrevet 29. juli 2013 Gratulerer, Haley! Håper feiringen var vellykket og at dagen ble fantastisk! ************************ Nå har barnehage-nervene satt inn for alvor hos meg! Men jeg vet at det kommer til å gå bra og at det er meg dette er aller verst for! Skal jammen meg bli litt godt å få L i bhg slik at jeg har tid til å sette meg ned litt mer i løpet av en dag. Gravid med 1åring er jammen tyngre enn jeg trodde Men jeg kommer jo sikkert til å savne han noe forferdelig. Hvor store plasser har dere? Vi har 100% men jeg kunne nok heller tenkt meg å ha han litt færre dager etterhvert. Vi får se. Det er jo dyrt uansett... Blir først litt billigere om man går helt ned til 60 eller 50%... *tenke* L har blitt skikkelig brun i dette flotte været. Er så utrolig søtt med de brune, lubbene beina og armene Han går ikke helt selv enda men språket utvikler seg i rekordfart! Han hermer etter alt vi sier og babbler i vei som en foss. Lik mamma`n sin, gitt. Håper dere andre har hatt litt godt sommervær også. Virkelig deilig!! Vi har full plass, men ser det an hvor mye han blir der. Jeg har startet permisjon/ferie nå, og har god tid til tilvenning så lenge lillebror holder seg inne, og vi satser på flere korte dager i uka i starten. Etterhvert har vi håpet å kunne trappe ned plassen til 50% for å få halv kontantstøtte, men nå vet jeg sannelig ikke lengre. Jeg er helt utslitt om dagen, uten å gjøre annet enn å sørge for mat og søvn for meg og småen + husarbeid. Er fullstendig uten energi og har vondt overalt, og jeg vet jo at det vil bli nye utfordringer når magen forsvinner og den lille krever sitt. Da tenker jeg det blir godt å kunne ha barnehageplassen til storebror. Jeg grugleder meg til barnehagestarten. Var i barnehagen og lekte i helga, og skal være flink til å besøke dem frem mot start for å være best mulig forberedt i tilfelle lillebror kommer tidligere enn forventet.
Pasjonsblomst Skrevet 30. juli 2013 #3904 Skrevet 30. juli 2013 Oj, nå er du langt på vei Stinelin! Helt naturlig at energien ikke er på plass lenger, det er krevende å være mamma til noen både på utsiden og innsiden. **** Fløtepusen har 100 % plass i barnehagen, og vi begge skal jobbe fullt. Begge jobber fleksi og har mulighet til å levere litt senere/hente litt tidligere, og så har vi en bestemor like ved som skal hente henne tidligere flere dager, særlig i starten. Ikke veldig engstelig kjenner jeg, tror det blir riktig så bra. Kjøpte meg "ny vogn" i går, til sovevogn i barnehagen. Gammel Emmaljunga vogn til 500 kr på FINN.
Gjest Unknown Skrevet 30. juli 2013 #3905 Skrevet 30. juli 2013 T skal begynne i 80% stilling og mannen ha permisjon i et år. Og siden jeg skal studere de fleste dagene så får vi god mulighet for fleksible dager, det kjenner jeg er deilig T har også endelig begynt å gå, i en alder av 14 mnd Men han er utrolig stødig og gikk ikke lenge fra å gå ett steg her og der til å nå stabbe av sted i stor fart! Brukte god tid på å lære seg å stå og holde balansen I dag har jeg shoppet til barnehagestart. Herlighet hvor mye klær som skal til (eller som jeg vil de skal ha....)!
ara Skrevet 30. juli 2013 #3906 Skrevet 30. juli 2013 Jeg er for øyeblikket arbeidsledig så har heldigvis god tid til innkjøringen i barnehagen Jeg følte før at de er alt for små til å begynne når de bare er 14-15 måneder, men som nevnt tidligere så tror jeg L har godt av det! Han trenger å sosialiseres mer enn han gjør, og han kjeder seg litt her hjemme. Elsker at det skjer ting rundt han. Håper han kommer til å trives like godt som jeg tror Vi har også kjøpt vogn til barnehagebruk. Kjøpte ny på Jollyroom.no. Kostet bare 1300,- Basson. Helt grei å sove i. Også da har vi den til nestemann begynner i barnehagen også.
ViljaH Skrevet 3. august 2013 #3907 Skrevet 3. august 2013 Jeg har en Simo sportsvogn jeg skal ha i bhg, men synes setet er så hardt, lite fyll oppå sponplaten. Har jo et saueskinn som hjelper, men finnes det noe tynn madrass man kan legge oppå f.eks? Noen gode forslag her?
evileve Skrevet 3. august 2013 #3908 Skrevet 3. august 2013 De to første dagene gikk jo kjempebra, hu leker og koser seg masse Ble sendt avgårde fire timer igår, da spiste de to ganger, sov og lekte Var verre for meg enn for henne hehe.. Hun synes det var helt ålreit å være i bhg, skravla, lekte og kosa seg. Jeg og to andre fra barselgruppa spiste lunsj og skravla mens vi venta på foreldresamtaler før henting 1
ara Skrevet 3. august 2013 #3909 Skrevet 3. august 2013 Jeg har en Simo sportsvogn jeg skal ha i bhg, men synes setet er så hardt, lite fyll oppå sponplaten. Har jo et saueskinn som hjelper, men finnes det noe tynn madrass man kan legge oppå f.eks? Noen gode forslag her? Vi bruker bare lammeskinn i vogna. Deilig og mykt
ara Skrevet 3. august 2013 #3910 Skrevet 3. august 2013 Så gøy at barnehagestarten gikk bra, evileve!! Ingenting er bedre enn det.
ViljaH Skrevet 3. august 2013 #3911 Skrevet 3. august 2013 Vi bruker bare lammeskinn i vogna. Deilig og mykt Jeg synes som sagt det fortsatt er hardt å ligge på med lammeskinn. Tenkte noe mer i tillegg.
ara Skrevet 3. august 2013 #3912 Skrevet 3. august 2013 Jeg synes som sagt det fortsatt er hardt å ligge på med lammeskinn. Tenkte noe mer i tillegg. Åja. Tenkte du evt ville ha madrass istedenfor skinn jeg- at skinn var for varmt eller noe
ViljaH Skrevet 3. august 2013 #3913 Skrevet 3. august 2013 Åja. Tenkte du evt ville ha madrass istedenfor skinn jeg- at skinn var for varmt eller noe Ah, I see Nei, skinn er topp, bruker det året rundt. Synes selv det er godt å ligge på ullteppe ute i hagen når det er varmt.
*Joyce* Skrevet 3. august 2013 Forfatter #3914 Skrevet 3. august 2013 Hansen&Dysvik og lignende sengeutstyrsbutikker har pleid å ha tynne skumgummimadrasser i metervare, som du kan klippe til rett fasong. Alternativt finnes det vel også noen rene madrassbutikker, tror ihvertfall det skal være en her i Oslo, der burde det også være mulig å få tak i denslags. Ellers er den tynneste babymadrassen fra Ikea 5 cm tykk, men det blir vel gjerne litt i tykkeste laget?
ara Skrevet 3. august 2013 #3915 Skrevet 3. august 2013 Ah, I see Nei, skinn er topp, bruker det året rundt. Synes selv det er godt å ligge på ullteppe ute i hagen når det er varmt. Samme her! Tanta til mannen fjerna skinnet fra vogna til L her en dag når jeg var ute et ærend. Hun mente det var alt for varmt med skinn på sommeren. Ble litt oppgitt da altså. På de varmeste dagene ligger han jo kun i bleia oppå skinnet og har helt perfekt temperatur på kroppen når han våkner etter en dupp. Men smak og behag Jeg sverger til skinn. Lurer på om jeg skal ta meg en runde i byen og kikke etter sånn tynn madrass å i vogna. Må jo bli enda mer komfortabelt da
Schadenfreude Skrevet 4. august 2013 #3916 Skrevet 4. august 2013 Men skal ikke disse små ha ganske faste madrasser da? Det var beskjeden jeg fikk da vi kjøpte. Jeg er litt usikker på hva vi putter i vogna nå den første tiden. Lammeskinn er for varmt for Småen, det måtte jeg fjerne allerede på vårparten. Har en tynn fotpose, den funker kanskje nå på sommeren? Han sover stort sett inne på dagen hjemme, så her har han ligget uten noe over seg. Han er så herlig om dagen! Det kommer stadig nye (forsøk) på ord, han prøver seg på noen skritt og skjønner stadig mer av det vi sier. Det er kjempesnodig, for der hvor jeg hele veien har pratet med ham og sagt hva vi skal gjøre osv, viser han nå at han skjønner det.
evileve Skrevet 5. august 2013 #3917 Skrevet 5. august 2013 Mini er så søt når hu prøver å si navnet til storesøster, Da el la, Nella osv, storesøster heter Daniella Vann, hei, ha det og stadig nye ord som sniker seg inn Var litt kjipere å gå fra henne idag. Nye barn på tilvenning og masse ukjente voksne. Men hadde roa seg kjapt og kosa seg masse, lyste opp da vi henta etter soving og mat
ara Skrevet 5. august 2013 #3918 Skrevet 5. august 2013 Så søtt! Og så fint navn storesøster har, evileve! *** Første dag i barnehagen gikk kjempefint her. L tok seg fort til rette Jeg var der sammen med han helt til de hadde spist lunsj. Da la jeg han i vogna og reiste hjem en tur. Bor 3 minutter unna. De ringte meg når poden var våken og da jeg kom inn døra enset han meg ikke engang Fortsetter det sånn så blir dette en lek.. Men tipper lille mammadalt kommer til å komme med gjeipen når jeg skal gå fra han på "ordentlig" for noen timer.
Nektarin Skrevet 5. august 2013 #3919 Skrevet 5. august 2013 Første dag i barnehage er overstått her også, men vi var der mye kortere enn dere, Ara! Vi var der i en times tid og bare snakket og lekte litt. I morra skal vi være i 2-3 timer, og først på onsdag skal jeg gå noe sted. Torsdag er første dagen han skal sove i barnehagen. E har endelig tatt sine første skritt også, det er en ukes tid siden nå. Han har ikke hastverk med å gå, og tar ikke mer enn 3 skritt om ganga. Vi var på besøk hos min mor i dag, og han prøvde for første gang å klatre i trapp. Den koden knakk han jammen på første forsøk
ara Skrevet 6. august 2013 #3920 Skrevet 6. august 2013 Like greit med rolig og fin innkjøring da, Nektarin! Jeg tipper de foreslo at jeg bare kunne reise hjem fordi L tok seg så til rette. Det har han gjort i dag også, så nå var det en av de ansatte som la han. Jeg fikk reise hjem igjen og hvis jeg ikke hører noe fra dem så kunne jeg komme og hente han i 2-halv 3 tiden Så.. what to do? Blir helt rar av å ha henda fri i noen timer
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå