Mohair Skrevet 14. november 2012 #2721 Del Skrevet 14. november 2012 Stinelin: så fint at du fikk pratet litt og avtalt noe mer!. Scaden: Tror det er forskjell på grøten. Noen typer som bare skal blandes med vann, mens andre kan blandes med MME. Nå har jeg kjøpt Nestle sin grøt og den skal blandes med vann bare. Lillemann tuller stadig mer med legging.. Er først trøtt, blir plutselig kjempevåken etter amming og så blir han trøtt og sur igjen etter en times tid med sprell og skråling. Blir mye grining dessverre. Det eneste som får han til å slutte er hvis jeg holder ham eller tar han med ut av soverommet.. Prøvde å la han grine mens jeg lå ved siden av og trøstet, men det bare eskalerte og jeg kunne ikke la han vræle sånn. Nå bysset jeg han tilslutt i søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 14. november 2012 #2722 Del Skrevet 14. november 2012 Joyce: takk for tips, skal prøve den oppskrifta Stinelin: så godt at du får samtaletilbud! Det er gull verdt å snakke med noen som faktisk kan hjelpe med sortering av tankene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. november 2012 Forfatter #2723 Del Skrevet 14. november 2012 Stinelin: For det første - så flott at du fikk tilbud om samtaler! For det andre - jeg hadde også en klump i det ene brystet etter ammeslutt med Turnerose, og med brystkreft i familien her også ble jeg skikkelig redd... Men den var ufarlig og gikk bort av seg selv etter noen måneder. Schaden: Deler bare linken her, jeg, den tråden her er vel ikke av de mest trafikkerte her på KG... Mohair: Så kjipt med vanskelig legging. Håper det går seg til igjen snart! --- Det tok sin tid, men nå sover begge jentene og jeg NYTER å ha fanget mitt for meg selv. Skikkelig luksus, det der! Bare det å få svart på mail, skrevet ønske- og gavelister og hengt på forum uten å vri meg skakk, altså... Undervurdert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 14. november 2012 #2724 Del Skrevet 14. november 2012 Det flink-pike syndromet kan dere bare stappe ned i do først som sist. Min mor er et alvorlig tilfelle, så jeg har utviklet aversjon i ung alder Ta dere selv på alvor og stå for den avgjørelsen dere tok - det ble for mye for meg, så jeg tok tak i det og fikk til en forandring. Når forandringen begynner å virke, så ikke underminer hvor ille det var. Her har bæsjinga helt endret seg. Før 2-3 ganger om dagen, nå ingenting siden søndag. Før det torsdag. Og masse veldig sur promp. Gir han malt og svisker, uten resultat. Jeg vet babyer kan gå to uker uten, men er veldig usikker nå som han plutselig har endret. Vurderer å ta et febermål... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 15. november 2012 #2725 Del Skrevet 15. november 2012 Så bra at du får orden på ting, Stinelin Kjedelig med trøblete legging, Mohair! Håper det snur snart! ------- Jeg skal ha barseltreff hos meg i morgen. Litt usikker på hva jeg skal servere...Vi har vært enige om å gjøre det enkelt. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 15. november 2012 #2726 Del Skrevet 15. november 2012 detsoteliv.no Franske kanelboller. Mmmmm.... Men det tar litt tid.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 15. november 2012 #2727 Del Skrevet 15. november 2012 Jeg hadde sikkert gått for påsmurte brødskiver med godt pålegg til barseltreffet. Jeg leter etter oppbevaringslommer til å henge ved stelleplassen på badet. Vet jeg har sett slike på IKEA før, men nå ser jeg det hverken på nett eller i katalogen. Mener den jeg har sett er i denne serien, samme stoff. Noen som vet hvor jeg finner slike? Vil gjerne ha mange lommer med litt størrelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 15. november 2012 Forfatter #2728 Del Skrevet 15. november 2012 Jeg leter etter oppbevaringslommer til å henge ved stelleplassen på badet. Vet jeg har sett slike på IKEA før, men nå ser jeg det hverken på nett eller i katalogen. Mener den jeg har sett er i denne serien, samme stoff. Noen som vet hvor jeg finner slike? Vil gjerne ha mange lommer med litt størrelse. Denne? (Vi har en i gangen, sjekket hva den het. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 15. november 2012 #2729 Del Skrevet 15. november 2012 Nja, mener jeg har sett en bredere, med flere lommer? Men ja, den kan fungere! Takk Og takk for at du beroliget meg mtp kulen i puppen! den har faktisk blitt mindre bare siden i går. Litt kreftangst kan man si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 15. november 2012 Forfatter #2730 Del Skrevet 15. november 2012 Nja, mener jeg har sett en bredere, med flere lommer? Men ja, den kan fungere! Takk Og takk for at du beroliget meg mtp kulen i puppen! den har faktisk blitt mindre bare siden i går. Litt kreftangst kan man si... Ah, tror de hadde en sånn for noen år siden, ja... Vi har en slik til småplukket, ikke vakker, men funksjonell. Så bra du ble beroliget! Kreft er noe av det mest skremmende jeg kan tenke meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 16. november 2012 #2731 Del Skrevet 16. november 2012 Småen har nå bikket 7kg, fordelt på 67 cm. Har heldigvis roet ned den sinnsyke groingen sin.. Men helsesøster var det fremdeles like like fornuftig i. Hun mente vi snart kunne begynne med to grøtmåltider om dagen, pluss ett måltid med mos, noe jeg syns det høres litt mye ut. Han er jo foreløpig strålende fornøyd med bare MM på dagtid, og eneste grunnen til at han får litt mat på kveldstid er jo i håp om at det skal hjelpe på lakenskrekken. Jeg tror vi er inne på noe nå, forresten. Prøver å vende ham til at kveldstid er sovetid, ved at han faktisk får sove på armen den tiden det tar til vi skal legge oss. Så får vi ta neste steg om noen dager, når kroppen hans har blitt omprogrammert til kveld=sove. Godt mulig vi gjør oss selv en bjørnetjeneste, men fra å nekte å sove mellom siste dagsluren i fire-fem-tiden og holde det gående, stadig mer grinete, til nærmere ett, sover han i hvertfall to-tre timer på armen og så innimellom to-tre timer videre i senga si, HVIS jeg klarer å legge ham nedi der til rett tid i søvnsyklusen. Vi får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 16. november 2012 #2732 Del Skrevet 16. november 2012 Det er mange som ikke merker særlig bedring i søvn ved å bare introdusere kveldsgrøt, det skjer ikke noen endring før det blir flere måltider. Babyen trenger muligens å bruke dagen til å spise seg opp til natten. Så bare kveldsgrøt blir ikke nok til å senke nattefreden. Noe å tenke på. Du kan jo fortsatt gi MM hele dagen også, gi det først, og så pluss på med grøt (eller mos eller annet) etterpå, så du ganske snart er oppe i 4 måltider på dagen. Din avgjørelse, men jeg tror jeg hadde testet noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 16. november 2012 #2733 Del Skrevet 16. november 2012 Vi har det sånn som Vilja sier nå. Spesielt når ettermiddagen kommer, så putter vi i han alt mulig for å mette han godt til natta Altså: frukt, middag og grøt til kvelds. Vi har fått bedre kvelder og netter også Jeg skal ikke si at maten har alt å si, for en eller annen gang måtte det vel bli bedre uansett, men jeg kan jo late ovenfor meg selv at jeg har gjort noe riktig Dere tøybleiedamer: Hva bruker dere på natta, og hvorfor? Jeg sitter her med et lass tøybleier i alle mulige fine farger, men ho jeg kjøpte av brukte papirbeier på natta, så ho mente de jeg har ikke kommer til å holde. Så tips, takk! Og til annet jeg kan trenge også, som jeg ikke har tenkt på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 17. november 2012 #2734 Del Skrevet 17. november 2012 Schaden: hva sier magefølelsen din da, tror du at mer mat vil være løsningen? Hvis det, så gi mer mat Unknown: vi bruker formsydde med ekstra innlegg på natta nå. Vi må ha 4-5 innlegg for å ha nok over natta. Lommebleier og alt i ett bleier fungerer ikke som nattbleie for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. november 2012 #2735 Del Skrevet 17. november 2012 Da jeg prøvde å øke matmengden på kvelden her om dagen, siden helsesøster sa at han ville si i fra når han var mett, så prøvde småen å gjenskape en scene fra Eksorsisten. Han var så vennlig å gjøre det i to omganger også, sånn at jeg først måtte dusje, og så ungen etterpå. Det er ikke de helt store matmengdene han får nå på kvelden, og jeg tror ikke han skal få mer med det første (vi var oppe i en halv grøtporsjon, men gikk ned igjen til en tredjedels porsjon etter ropingen på elgen). På dagtid virker han jo mer enn tilfreds med pupp, for han sover godt da og gir ingen tegn til å være sulten. Magefølelsen min sier vel egentlig at vi har tillagt ungen dårlige vaner. Når han våkner opp så klarer han ikke å sovne av seg selv, men må ha puppen i munn. Derfor blir det gjerne oppvåkninger for hver søvnsyklus på natta (cirka hver time). Det må jeg få plukket av ham på et vis. Det er godt mulig at vi må slutte med samsovingen, for når vi legger ham i egen seng så kan han jo ligge der i to-tre timer før han våkner og er sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 17. november 2012 #2736 Del Skrevet 17. november 2012 Magefølelsen min sier vel egentlig at vi har tillagt ungen dårlige vaner. Når han våkner opp så klarer han ikke å sovne av seg selv, men må ha puppen i munn. Derfor blir det gjerne oppvåkninger for hver søvnsyklus på natta (cirka hver time). Det må jeg få plukket av ham på et vis. Det er godt mulig at vi må slutte med samsovingen, for når vi legger ham i egen seng så kan han jo ligge der i to-tre timer før han våkner og er sulten. Hvor gammel er han, Schaden? Vi slet veldig med natta med M også (verre enn sånn det har vært med T) når ho var 3-7 mnd ca. På det verste (ca 5-6mnd) så var vi også våken hver time for amming på natta. Jeg hadde jo lite melk til henne, så det kan ha vært grunnen i begynnelsen, men når ho ble stor nok for mat, så spiste ho så pass godt på dagen at når ho fortsatt våknet like ofte på natta, så var det rett og slett fordi det var blitt en (u)vane. Vi fikk beskjed av helsesøster om å bestemme oss for passelige sove/mat-tider på natta, og så gi vann de andre gangene. Så vi hadde pupping hver 3. time og så ga mannen vann de andre gangene ho våknet. Det tok oss 3 netter før ho bare våknet når vi "ville". Det ble litt rart formulert ser jeg, men det kan jo bare være en vane med dere også? Visst dere får orden på sovinga, så kan dere jo samsove igjen etterpå. Håper det snart blir orden for dere også, jeg husker så alt for godt hvor slitsomt det var, og gjør alt jeg kan for at ting ikke skal bli sånn igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. november 2012 #2737 Del Skrevet 17. november 2012 Han er rett over 4mnd, så vann på natta er vel litt tidlig ennå. Men han trenger foreløpig puppen for å sovne, så vet ikke om det hadde nyttet noe uansett. I dag har småen plutselig blitt skikkelig kålorm! Han har oppdaget at han kan spenne hele kroppen og bende seg bakover. Helt umulig å holde fast på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 18. november 2012 #2738 Del Skrevet 18. november 2012 Da jeg prøvde å øke matmengden på kvelden her om dagen, siden helsesøster sa at han ville si i fra når han var mett, så prøvde småen å gjenskape en scene fra Eksorsisten. Han var så vennlig å gjøre det i to omganger også, sånn at jeg først måtte dusje, og så ungen etterpå. Hadde en sånn forrige uke vi også. Mulig at jeg lagde bedriten middag. Alt kom ihvertfall opp igjen, og så var jeg så lur å gi grøt seinere på kvelden. Vi har forresten hatt en super hyttetur i helga. Alle har sovet godt og sovnet lett! Utsatte kveldsrutinen sånn at vi starter med grøt sju istedet for kvart på seks. Og lillemann har spist frokost, liten lunsj, middag og kveldsmat, så han har sovet natta gjennom med bare to kjappe måltider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. november 2012 #2739 Del Skrevet 20. november 2012 Banan er visst tingen! Småen gnafset i seg en hel halv () banan i går, og det var kjempestas! Hvor raskt økte dere egentlig på med mat når dere begynte? Egentlig hadde jeg tenkt å bare gi et kveldsmåltid noen uker til, men vet liksom ikke om småen nå forventer mer. Vurderer å innføre et lite fruktmåltid på formiddagen, rett og slett for variasjonens del. Det er ikke store porsjonene han spiser foreløpig altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 20. november 2012 #2740 Del Skrevet 20. november 2012 Vi begynte med grøt til kvelds når Frøken Fryd ble 4 måneder, og nå har vi begynt med et grøtmåltid rundt frokost/lunsj-tider, alt ettersom hvordan det passer inn. Kunne sikkert begynt med det for 1 uke eller 2 siden, men vi tar det ganske med ro foreløpig. Og så får hun smake litt på frukt/grønt i løpet av dagen, men hun er fremdeles ingen storspiser og det tar litt tid å bli vant med nye smaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå