Schadenfreude Skrevet 22. september 2012 #2261 Skrevet 22. september 2012 Stinelin: trist å høre at melka nesten er borte Jeg ser jo hvor mye innsats jeg må legge i det for å beholde min, og antagelig er jeg nok for sta for mitt eget beste.. Men jeg har ikke en gård å passe på i tillegg, bare en pus som sover hele dagen. Tvilsomme biler vet jeg alt om! Dvs, vi har hatt kronisk uflaks med bilene våre, har hatt problemer som andre knapt har hørt om. Heldigvis har vi NAF-medlemsskap, og det har vi hatt bruk for mer enn en gang.. Bilen vi anskaffet nå til småttens ankomst har derimot foreløpig oppført seg. *bank i bordet* Nektarin: småen drar seg langsomt mot 3 måneder, ja. Jeg tenkte jeg skulle prøve å skyve på leggetiden hans fremover nå. I går fikk han flaska si en halvtime før "normalt", og da sovnet han faktisk litt tidligere også. Og ikke bare det, men han sov utrolig nok natta rundt i natt! Han slokna litt over ti, og da jeg hørte han veive med armene under dyna i halv seks-tiden, syns jeg det var like greit å vekke han litt for å gi ham mat (og få tømt pupper som var mer enn overfulle!) Forrige natta sov han også tungt og lenge. Lurer på om det kan ha noe med det å gjøre at det har vært kaldt ute? Vi har vinduet på gløtt og ikke varme på på soverommet, så det var henholdsvis 16 og 17 grader der de siste nettene. Sammenlignet med de fleste dager ellers, har han igrunn sovet mye mer de siste døgnene. Nesten så jeg blir litt bekymret, men han spiser godt og er glad og fornøyd ellers. Kanskje det rett og slett er produksjonen som har tatt seg opp såpass at han får mer mat og dermed sover bedre?
Gjest Alabama Skrevet 22. september 2012 #2262 Skrevet 22. september 2012 Tror ikke du skal bekymre deg for at han sover for mye, men heller bare nyte det! Vi prøvde å legge lillemann en halvtime senere, men da endte vi bare opp med å måtte leke i senga en halvtime før han synes det var greit å spise. :gjeiper:
Schadenfreude Skrevet 22. september 2012 #2263 Skrevet 22. september 2012 Man har vel litt lett for å bekymre seg når noe er utenom normalen... jeg er mest bekymret for at han sover så mye at han ikke får nok mat. Han tømmer jo puppene hver gang og det tar tid før de henger med ved økedøgn.. Men isåfall burde han vel vært grinete? Passende nok ser jeg på program om amming på tlc
Schadenfreude Skrevet 23. september 2012 #2264 Skrevet 23. september 2012 Duverden! Enda en hel natt! Trodde først at småen faktisk sovna halv ni, for han sov steintungt på fanget mitt til nærmere ti, til tross for ulike flytt. Men våknet selvsagt da jeg la ham i senga .. men gjør jo lite når han sov fra elleve til ni, med kun en halvtimes matpause kl seks :D
Gjest Unknown Skrevet 23. september 2012 #2265 Skrevet 23. september 2012 Å, så misunnelig jeg kjenner at jeg er i dag! Her har natten vært sånn: halv 8 kveld og T sovner etter litt sutring, mat kl9, mat kl11 for så å være våken til nesten 1, mat 2 ganger uten at jeg husker hva klokka var, morgen 6.30....heldigvis var han fornøyd med å ligge i sengen til storesøster våknet kl7 Føles urettferdig at mannen som var ute har fått mer søvn enn meg. Like før jeg gikk og vekte han kl8, bare på trass
Nektarin Skrevet 23. september 2012 #2266 Skrevet 23. september 2012 Duverden! Enda en hel natt! Trodde først at småen faktisk sovna halv ni, for han sov steintungt på fanget mitt til nærmere ti, til tross for ulike flytt. Men våknet selvsagt da jeg la ham i senga .. men gjør jo lite når han sov fra elleve til ni, med kun en halvtimes matpause kl seks :D Så fantastisk! Vi har hatt en natt der lillegutt ikke ville sove noe annet sted enn i mammas armkrok. Han våknet ca hele tiden og var misfornøyd med noe, og vi har sovet dårlig alle tre. Mannen våkner også ofte når E er våken om natta. I dag er han faktisk 16 uker. Det har gått vanvittig fort!
Schadenfreude Skrevet 23. september 2012 #2267 Skrevet 23. september 2012 Ja, disse mannfolka.. min sover så hardt at han aldri får med seg hva som skjer på natta. Men er jo forsåvidt bra for han, for han står tidlig opp når han må på job. I helgene hender det at han tar småen en times tid hvis det har vært en veldig våken natt. Ikke at det har vært et problem denne helgen... Håper småen din finner roen bedre i natt!
ViljaH Skrevet 23. september 2012 #2268 Skrevet 23. september 2012 Jeg la meg fort igår og rakk ikke finne nattøy så sov med bar overkropp. Og gjett om Småen koooste seg når han lå med kinnet mot puppen hele natten! Han kroet seg riktig, og smilte i søvne. Var i storform da han våknet, jeg våkna av en baby som lå og pludret og veivet og smilte, pratet til solstrålene som kom inn i rommet Han har dager hvor han sover mer enn andre, litt avhengig av hva vi gjør. Men i hovedsak er humøret best de dagene han sover mye, så prøver å legge til rette for det. Det er sumt å sove mye for spedbarn. 1
Schadenfreude Skrevet 24. september 2012 #2269 Skrevet 24. september 2012 Unknown: du trenger ikke være misunnelig lenger.. ikke bare ville han ha mat nå, men hadde hatt et tisseuhell (vi har ikke hatt sånne siden vi skifta bleietype).. lite blid unge som måtte skiftes på, lite blid pappa som gjøv løs på senga, lys våken unge som ikke vil sove igjen.. og det etter en allerede sutrete og frustrende kveld. Inkludert en bleielekkasje av typen "hvordan får jeg av klær og bleie nå uten å grise til hele ungen, badet og meg??!" Enkelte dager (og netter ) byr på flere utfordringer enn andre, gitt. Sånn. Sutra fra meg nå og fått ut litt aggresjon. Kanskje jeg da får sovet videre straks?
ara Skrevet 24. september 2012 #2270 Skrevet 24. september 2012 (endret) Stinelin: Jeg kjøpte "taste teaser" på apoket på fredag. Men jammen angrer jeg på at jeg ikke så linken din før nå! Den så mye mer delikat og hygienisk ut enn det nettet fra apoteket og ikke minst lettere å rengjøre! Spørs om jeg skal gå til innkjøp av en sånn isteden! God høstferie! Schadenfreude: Ikke alle netter og dager er like enkle med de små! Håper natten ble litt bedre etterhvert og at alle fikk litt søvn til slutt! Endret 24. september 2012 av ara
Nektarin Skrevet 24. september 2012 #2271 Skrevet 24. september 2012 ViljaH: så koselig! :happy: ingen start på dagen er bedre enn den du fikk i går! Schaden: uff, sånt er så slitsomt! Kanskje på tide å gå opp en bleiestørrelse? Håper du fikk sovet videre etterpå Vi har hatt lik natt som i går. Han gulpet masse i natt, og det var åpenbart et problem. Men så var mannen oppe litt med ham, og han fikk endelig bæsja (2,5 dager siden sist), og så var humøret plutselig på topp igjen! Så vi har sovet litt, mannen har tatt ham opp og han bæsja mer, og så sovna han igjen nå. Håper det var det, og at neste natt blir av typen der vi faktisk kan gjøre noe for ham når han våkner
Gjest Unknown Skrevet 24. september 2012 #2272 Skrevet 24. september 2012 Unknown: du trenger ikke være misunnelig lenger.. ikke bare ville han ha mat nå, men hadde hatt et tisseuhell (vi har ikke hatt sånne siden vi skifta bleietype).. lite blid unge som måtte skiftes på, lite blid pappa som gjøv løs på senga, lys våken unge som ikke vil sove igjen.. og det etter en allerede sutrete og frustrende kveld. Inkludert en bleielekkasje av typen "hvordan får jeg av klær og bleie nå uten å grise til hele ungen, badet og meg??!" Enkelte dager (og netter ) byr på flere utfordringer enn andre, gitt. Sånn. Sutra fra meg nå og fått ut litt aggresjon. Kanskje jeg da får sovet videre straks? Jeg er litt misunnelig fortsatt T har fått feber og det tror jeg ikke hjalp på nattesøvnen. I tillegg til å våkne ofte så var det sutring og styr hve gang han skulle sove. Blid som bare det i dag da, og sov lenge til første duppen. Bare "dumt" at M også er hjemme med feber for da fikk ikke jeg utnyttet det og sovet selv. Deilig sol i dag Hjelper definitivt på humøret
ara Skrevet 24. september 2012 #2273 Skrevet 24. september 2012 Sola gjør underverker for humøret!! Håper alle får en helig dag!
Schadenfreude Skrevet 24. september 2012 #2274 Skrevet 24. september 2012 Det ble litt søvn til slutt, heldigvis. Men det ble morgen mye tidligere enn vanlig, så det virker som om småen sover dårligere dersom det blir for mye "action" på natta. Nektarin: å gå opp en størrelse var det første jeg tenkte på . Får se an et par dager. Bleia rekker jo så langt opp på ryggen som den skal, ifølge den bleieguiden som fulgte med i en av gratispakkene, men mulig det likevel er på tide. God bedring til småttisene dine, Unknown! Nå skal vi straks på trilletur i finværet. Ha en fin dag, alle sammen!
Nektarin Skrevet 24. september 2012 #2275 Skrevet 24. september 2012 (endret) Schaden: du kan jo gå opp på natta først, og vente med dag-bleiene? Kos deg på tur Unknown: god bedring til begge barna, håper mor og far slipper unna Tydelig at det var for lite nattesøvn her i natt ja, nå har lillegutt sovet i 3 timer allerede i formiddag! Edit: det der er ikke smilene jeg la inn jo! Hva skjer?! Endret 24. september 2012 av Nektarin
Gjest Unknown Skrevet 27. september 2012 #2276 Skrevet 27. september 2012 T sin "feber" gikk over veldig fort. Usikker på om det var noe i det hele tatt. Men M er tilbake i bhg Heldigvis kunne mannen være hjemme, for det var litt travelt med en som ikke sover natten og ei som ikke sover dag. Kjenner jeg er helt avhengig av å sove minst en dupp skal jeg fungere. Nettene er fortsatt pyton, i natt litt bedre enn de siste. Men mye for mannen var så grei og tok første matingen og stod opp med T i dag tidlig så jeg fikk sove litt mer. Snille mannen Nå skal vi prøve frokostgrøt Håper vi skal få til en god matrytme snart, og at det skal påvirke nettene våre positivt!
ara Skrevet 27. september 2012 #2277 Skrevet 27. september 2012 Unknown: Jeg slet med urolige netter i flere uker, men etter at småen har begynt å få grøt på kvelden, rett før leggetid, så sover han så mye bedre. I stedenfor 5-6 oppvåkninger i løpet av en natt er han nå bare oppe 2 ganger!
evil eve Skrevet 27. september 2012 #2278 Skrevet 27. september 2012 Her går dagene i ett føles det som. Fortsatt ikke så mye soving på dagen. Hadde i det minste en fin kveldsrutine, men nå den siste uka har det bare vært krøll igjen. Legger meg samtidig med vesla 2 av 3 kvelder.. Men har ei glad og fornøyd frøken på dagtid selvom hu ikke sover så mye.
Gjest Unknown Skrevet 27. september 2012 #2279 Skrevet 27. september 2012 Unknown: Jeg slet med urolige netter i flere uker, men etter at småen har begynt å få grøt på kvelden, rett før leggetid, så sover han så mye bedre. I stedenfor 5-6 oppvåkninger i løpet av en natt er han nå bare oppe 2 ganger! Mat holder vi på og innføre Ser ikke ut til å bli noe problem, for han gaper over alt som nærmer seg munnen Jeg må vel egentlig bare innrømme ovenfor meg selv at nå er det lite med melk i melkestasjonene og finne rutiner på mating på andre måter. Føler jeg bare klager over natt-styret, men jeg begynner å bli drittlei! (og trøtt, ikke minst). Men jeg vet også av erfaring at det går over. Var værre når M holdt på sånn, da trodde jeg at jeg aldri skulle få sove skikkelig igjen
ara Skrevet 27. september 2012 #2280 Skrevet 27. september 2012 Sånn er det med L også. Han gaper når jeg nærmer meg med grøtbollen!! Man blir litt motløs noen ganger av lite søvn, og ekstra slitsomt er det vel også for deg som har et barn til å ta vare på, selv om mannen er flink også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå