Pasjonsblomst Skrevet 18. september 2013 #4061 Del Skrevet 18. september 2013 Uff- skal si det er mye smitte i disse barnehagene! Jeg synes det er litt vanskelig å forholde seg til- litt sånn: vi burde vel ha kommet lengre i 2013? Angående vinterdress: Vi har Reima vårdress, og vurderer vel også Reima vinterdress. Blir 80 eller 86, NEI jeg ble ikke mye klokere av svarene fra dere ) Trenger også hjelp til mellomlagsklær: Hva trenger man? Er fleece bra eller er det bare ull som gjelder? (heller mest mot ull, men de ser jo litt smarte ut de fleecegreiene også.. liker at det glidelås og slikt i jakkene). - heldress i ull til å ha under parkdressen? -ullgenser? til forskjellig -ulljakke - til å ha under jakke eller dressen, og fin til å regulere varmen? Noe å anbefale? Merke og kvalitet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 18. september 2013 #4062 Del Skrevet 18. september 2013 Ull er gull Jeg har elsk for ull. Og T har en ulljakke fra Devold som er helt lik type fleecejakke, nå bruker vi den til alt og hele tiden. Ellers er strikk veldig fint på viteren, eller nøstebarn sin ullfleece Og tynne ulldresser til høst og til soving Men de fleste i vår barnehage bruker fleece, og jeg tror det er nok like bra og billigere M har f.eks sikkert 5 fleecedresser (jakke/bukse) for det er så lett å gi i gave. Og jeg tror at ho nesten har i bruk alle. Hadde nok ikke hatt råd til 5 ulldresser Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 18. september 2013 #4063 Del Skrevet 18. september 2013 Pasjon: vi har alt du lister opp Har plukket med meg alt mulig på salg det siste året, arvet litt og mistet litt oversikten... I barnehagen nå har vi en tynn ulljakke (janus tror jeg), en hel ulldress og en hel fleecedress. Men jeg er litt usikker på hva som trengs, for her slo været så plutselig om i løpet av et par dager. Henger liksom ikke helt med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 18. september 2013 #4064 Del Skrevet 18. september 2013 (endret) Vi satser på ull i stedet for fleece, men siden småen bare krabber enda sliter han veldig på underdelene, så jeg er litt knipen på de beste ullklærne inne frem til han begynner å gå. Her er det ikke særlig kaldt enda, og varmt inne i barnehagen, så det går greit uten ull på underkroppen når han er inne. Ute har han ullstrømpis, mellomlag i ull, og parkdress over. Og han er så liten at 80 er romslig. Edit: Haha, Schaden! Endret 18. september 2013 av Stinelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 19. september 2013 #4065 Del Skrevet 19. september 2013 Her har vi også både ull og fleece i barnehagen. Jeg har ikke ytret noe ønske om hva de skal kle L i , men i går hadde de tatt på han fleece under parkdressen og var god og varm. Her er det ikke så mye mer enn 8-10 grader i løpet av dagen nå..Synes allerede det begynner å bli kjølig og gruer meg som hvert år til miunusgradene kommer Frysepinne, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 19. september 2013 #4066 Del Skrevet 19. september 2013 Vi satser på ull i stedet for fleece, men siden småen bare krabber enda sliter han veldig på underdelene, så jeg er litt knipen på de beste ullklærne inne frem til han begynner å gå. Her er det ikke særlig kaldt enda, og varmt inne i barnehagen, så det går greit uten ull på underkroppen når han er inne. Ute har han ullstrømpis, mellomlag i ull, og parkdress over. Og han er så liten at 80 er romslig. Edit: Haha, Schaden! Stinelin, jeg er så nysgjerrig på hvor stor lillebror var da han ble født!! Går det bra i den nye tilværelsen som 2 barnsmor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 19. september 2013 #4067 Del Skrevet 19. september 2013 Stinelin, jeg er så nysgjerrig på hvor stor lillebror var da han ble født!! Går det bra i den nye tilværelsen som 2 barnsmor? Han var bare nesten 4kg, og jeg som var skremt etter vekstestimeringen som mente han skulle bli nesten 4,5 ved termin. Visste jo at de kunne ta feil, men man gruer seg jo litt ekstra ved tanken på at ungen er stor. Det går veldig fint! Minsten er roligere enn storebror var som nyfødt, og storebror er bare snill og skal kose babyen hele tiden. Er nok litt mer sutring nå enn tidligere, men det er frustrasjon over at jeg ikke kan løfte, ved adskillelser ol. Tror han ble mer stressa av bhg-start og at vi reiste bort enn at han fikk søsken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 20. september 2013 #4068 Del Skrevet 20. september 2013 (endret) Min har reima parkdress etter storebror i str 80, og den begynner å bli knapp. Han er ganske stor. Storebror brukte den tidlig vår også, men det ække sjans for denne gutten. Så jeg har et halvt øye oppe etter parkdress str 86 el 92, litt avhengig av om han må ha ny i høst eller til våren. Håper å kunne gå for 92. Jeg kjøpte reima dun vinterdress i fjor på salg, som han brukte litt på senvinteren. Stor såklart, men han rørte seg ikke så mye da. Den er 86 tror jeg, må sjekke. Endret 20. september 2013 av ViljaH Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. september 2013 #4069 Del Skrevet 20. september 2013 Jeg blir gal av skohandling. De teite, teite skoa er jo like dyre som voksensko, men kan sikkert bare brukes en måned! Har bestilt vintersko (kavat defender) i 22 nå, Småen bruker 21. Men ble plutselig i stuss om han egentlig burde hatt 23 for å vokse i. Kjøpte et par på barnas hus-outleten (kamik?) i 24 fordi de så så små ut. Poden er ca 12,5 cm i foten nå, tror jeg. Dockboots i 22 har vi og, de er veldig store. Det er vel egentlig bare jeg som er gjerrig og kjip, jeg vil ha skikkelige saker, men liker ikke å betale masse for ting som barebbrukes en kort stund. Klær er liksom greiere sånn, der kan ermer brettes opp og man kan strekke varigheten litt. I dag kom det forresten plutselig "neimen! " da han fikk se seg selv i speilet Antrekket falt visst i smak. Hvor lenge sover deres på dagtid nå? I bhg går det gjerne en totimers lur, men han vekkes etter det, så jeg vet ikke hvor mye lenger han ville sovet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 20. september 2013 #4070 Del Skrevet 20. september 2013 Hahaha, Schaden L sover ca 2 timer i barnehagen og det er det eneste han sover i løpet av en dag nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 20. september 2013 #4071 Del Skrevet 20. september 2013 Lillemann sover som regel mellom 1 og 1,5 t på dagen, men har begynt å våkne før 05 om morran! Slitsomt!!! Apropos sko så er jeg enig i at det er fryktelig dyrt, men vi har kun hatt et par ordentlige sko pluss sandaler til lillemann hittil. De skoene vi kjøpte på våren har holdt helt til nå. Må nok ha nye sko snart som er litt varmere. Er det ikke sånn at foten vokser omtrent 1,5 cm i året? Jeg vil ihvertfall ha store nok sko neste gang til at det er plass til ullsåle eller sokker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 20. september 2013 #4072 Del Skrevet 20. september 2013 Husker ikke hvor mange cm de vokser i året, men mener å ha hørt (og erfart) at det er ca 2 størrelser. Vi har akkurat byttet ut første-skoene med gore-tex joggesko, og snart er det vintersko. Hva tenker dere om "cherroxer"? Husker ikke om vi hadde det til M da ho var så liten, de må da være ekle, store og klumpete? M har det og bruker de når det er slapseføre ute. Heldigvis har vi visst kjøpt alt for store sko til henne i fjor, eller at foten har vokst lite siste året, for hennes vintersko passer ennå Så da har vi bare en unge å tenke på! T sover en gang om dagen. 1-3 timer, jo mer jo bedre! Hvorfor vekker de han Schaden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 20. september 2013 #4073 Del Skrevet 20. september 2013 Frøken Fryd sover 1,5-2 timer i barnehagen, uten å bli vekket. Og det er kun én dupp (begynner å bli en stund siden hun kuttet ned til bare én), så hun er ganske klar for senga når klokka er 18-18:30. En smule frustrerende med dyre ting som varer så kort tid, men produsentene/butikkene vet vel at vi unner barna våre det beste og dermed betaler den prisen de setter. "Ond" sirkel. Men nå vokser de ikke lenger like raskt m.t.p. klær, men de sliter kanskje mer siden de er i barnehagen og sånt? Dyrt å ha barn er det, men når man først har én så kan jo det meste av utstyr og klær (ikke sko) brukes til eventuelle søsken senere Vi må kjøpe vintersko til frøkna om ikke så altfor lenge, og sikkert nye tøfler til å ha inne når det blir litt kaldere for det er veldig gulvkaldt i barnehagen og nå har hun sandaler. Og ellers har vi hatt et par førstegangssko, et par joggesko når hun vokste ut av førstegangsskoene, og et par i goretex (som vi kjøpte istedenfor støvler, men så mente barnehagen at hun måtte ha støvler også, så da ble det det også ). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. september 2013 #4074 Del Skrevet 20. september 2013 Mohair: de må visst ha to par sånn at de kan bytte på om noe blir vått, fikk jeg høre. Vi har et par litt tettere sandaler vi har brukt hjemme frem til nå. Har også et par sko vi har tatt i bruk nå, pluss dockbootsene som bor i barnehagen. Får se hva vi trenger etter hvert. Syns forsåvidt det er greit å ha et sett hjemme og et i barnehagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 20. september 2013 #4075 Del Skrevet 20. september 2013 Endelig en fordel med gutt som er seint utviklet! Småen går ikke enda, og bruker bare fotposer ute enda. Han sover som regel en-tre timer på formiddagen, og kanskje en time på ettermiddagen (avhenger av lengden på formiddagshvilen). Han sover visst bedre jo eldre han blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 20. september 2013 #4076 Del Skrevet 20. september 2013 Min sover ca 2 timer på dagen i bhg. De legges etter lunsj, og vekkes til fruktmåltid kl 14, om de ikke har våknet selv. Jeg vil han skal få med seg måltidet så har bedt dem vekke, og da er han i godtchumør + sovner til kvelds rundt 19. Jeg prøver å ha færre ting, men god kvalitet. Jeg har to ulldresser til mellomlag, en tjukk ullfleece og en tynn ullfrotte, begge nøstebarn. Storebror brukte ullfrottedressen i 3 år! Nå har lillebror overtatt den. Greit at dressen koster 4-500 når den brukes så mye. Jeg har et regnsett, en parkdress, en vinddress (ikke helt nødvendig, arv fra storebror, men veldig digg nå på fine tørre høstdager!) og så vinterdress. Stort sett ett par gode sko pr størrelse/sesong. De blir aldri våte, selv om de sitter i søledammer, takket være fenomenalt utetøy til barn som finnes nå. Så trenger ikke enormt med skift. Regntøyet er backup for parkdress, og motsatt. Har nylig kjøpt en slik prinseull?frotteull? ulljakke fra janus med glidelås, og den er virkelig bra nå om dagen. Fin under yttertøy også når man bare trenger et tynt lag og hel dress blir for mye. Koster vanligvis 399 men obs hadde tilbud til 199. Var også 40% på pierre robert ullundertøy på obs for et par uker siden, hele hylla var raket tom...hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 21. september 2013 #4077 Del Skrevet 21. september 2013 Mohair: all sympati med foreldre til ekstreme morgenfugler Det er først nå at vår sover lengre enn fem og det bare den siste uka... Hvor lenge det varer, tør jeg ikke tenke på. Går sånt i perioder, tro? Nylig var det jeksler på vei ut og da var det ekstremt ille. Haley: han vekkes av samme grunn som hos ViljaH. Og fordi de tok det veldig bokstavelig da de spurte hvor lenge han sov hjemme og jeg svarte. Ååårgh, vi var akkurat ferdig med snørring og så er det på'n igjen etter to dagers opphold. Det er ikke spesielt gøy å tørke grønn guffe av en unge som oppfører seg som om du prøver å ta livet av ham, men det går jo søren meg ikke to minutter før MINE klær er gnidd inn med snørr! (det var greit hjemme i perm, men litt småkjipt på kontoret og ute med kontakter) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 21. september 2013 #4078 Del Skrevet 21. september 2013 Huff, snørr igjen her også. Og hysterisk unge når snørrfilla nærmer seg Stakkars små.. Øyekatarren er i alle fall på vei bort nå og det er bra. Han ser ikke ut som en zombie lenger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 21. september 2013 #4079 Del Skrevet 21. september 2013 Snørr her også gitt, men blid gutt! Han her begynner å bli veldig grei med sovinga, *bank i bordet*. I går sov han sein etteriddagslur, og la seg ikke før nærmere kl.20. Men så sov han hele natta og til nesten 8.30 i morges! Han våkner gjerne tidlig, men når pappan går inn og legger seg med han sover de videre sammen. Så får jeg og minsten sove (eller amme) i fred i dobbeltsenga, helt topp start på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evileve Skrevet 21. september 2013 #4080 Del Skrevet 21. september 2013 Kjøpte viking gore tex sko til begge jentene da det var 2 for 1 på vintersko hos skoringen. Liker å benytte meg av tilbud når jeg kan, for pengene flakser avgårde i superfart :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå