ara Skrevet 26. august 2013 #4001 Del Skrevet 26. august 2013 Her har vi ikke hatt merkbare reaksjoner på vaksiner, men vi har ikke fått 15 måneders vaksinen enda. Skal til helsestasjonen i begynnelsen av september. Tenner derimot...... L er helt tullerusk når han skal legge seg for kvelden. Sikler og holder hele hånda inni munnen, nekter smokk, skriker og kaver. Stakkars liten. Han har aldri reagert sånn på tenner før... Har gitt en stikkpille slik at det kanskje demper smertene og beroliger gutten litt. Ellers er han godt innkjørt i barnehagen nå og koser seg stort sett :-) Det er godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 26. august 2013 #4002 Del Skrevet 26. august 2013 Småen vår ble dårlig etter den første vaksina, ellers ingen reaksjon. Nå er det ei uke siden han fikk 15 mnd-vaksine, og foreløpig går det fint. I dag har han vært alene i barnehagen for første gang, og det gikk fint. Både jeg og pappan syntes det var veldig deilig å få styre dagen helt selv, og det var veldig koselig å hente han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 27. august 2013 #4003 Del Skrevet 27. august 2013 Har ikke hatt 15mnd-vaksine ennå, men hittil har reaksjoner begrenset seg til søvnighet og litt mer sutring enn normalt. Generelt mye sutring om dagen nå. Veldig klengete unge, som vræler hvis vi går to meter unna. Gråter også ved levering, så det er ikke så moro. I tillegg tøyser han veldig med sovinga, som igjen gjør det utfordrende i barnehagen. Våkner grytidlig, må legges tidlig på formiddagen, vil ikke sove på ettermiddagen og er helt utslitt ogccranky på kvelden. Puh! Slitsomt! Håper det går seg til snart. .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 27. august 2013 #4004 Del Skrevet 27. august 2013 Lillemann fikk feber av første vaksina og feber og litt utslett av MMR som tas på 15mnd-kontrollen. Det tar 8-10 dager før man evt får reaksjon av den. Ellers trives jeg veldig godt med situasjonen vi er i mtp jobb og ingen barnehage. Jeg koser meg faktisk mer med lillemann hjemme nå enn jeg gjorde i permisjonen. Jeg får jobbet to-tre vakter i uka og får dekket mye av mitt sosiale behov der. Blir noen slitsomme dager innimellom da, som i går da jeg sovnet på vei til jobb kl 15.30. Jaja. Nå sover lillemann sin andre lur i dag siden første ble så kort. Skal snart lage litt middag før mannen kommer hjem og overtar skuta og jeg drar på jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 27. august 2013 #4005 Del Skrevet 27. august 2013 I ettermiddag kom reaksjonen på vaksina, muligens kombinert med fremmede "barnehagebasilusker". Snørret renner, feber, og sutrete gutt. Har heldigvis gått veldig greit i barnehagen i dag også, men nå blir det nok noen dager hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 27. august 2013 #4006 Del Skrevet 27. august 2013 Har vært feber etter samtlige vaksiner her. Vi har vært gjennom runde 2 med sykdom etter bhg-start, med kraftig forkjølelse og ørebetennelse. E måtte ha penicillin, men har vært i bhg igjen i et par dager. Håper på en hel uke nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 27. august 2013 Forfatter #4007 Del Skrevet 27. august 2013 Her har det også vært feber etter alle vaksiner. 15 mnd. har vi ikke tatt enda, da hun ikke var helt i form da vi var på kontroll. Skal innom til uka for å ta den. Her har det også vært sykdom etter bhgstarten. Ikke så overraskende, forsåvidt, men litt slitsomt akkurat nå siden jeg også har begynt å jobbe. Ny hverdag her på mange måter. Snorkfrøken er også fryktelig klengete på meg om dagen. Hun henger praktisk talt fast i meg fra jeg kommer hjem og til hun sovner. Mannen drar grytidlig på jobb om dagen for å kunne hente henne tidlig (14.30), sånn at hun ikke får altfor lange dager. Jeg leverer ca 7.45. Men mammasavnet er visst voldsomt, hun har jo vært vant til å være sammen med meg stort sett døgnet rundt hittil. Ikke rart det er en overgang... I slutten av september skal jeg på et seminar med jobben, spent på hvordan det går når jeg skal være borte en natt. Vi får se, vi får se... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evileve Skrevet 3. september 2013 #4008 Del Skrevet 3. september 2013 Vannkopper i hus.. Hurra for sosiale antenner angående å ta med barn med aktive vannkopper i selskap. . Jaja, blir jo ferdige med det, men syns så synd på frøkna. Er vel bare et tidsspørsmål før storesøster får det også vel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 3. september 2013 #4009 Del Skrevet 3. september 2013 Uff...God bedring, Evileve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evileve Skrevet 3. september 2013 #4010 Del Skrevet 3. september 2013 Taes imot med takk. Skikkelig mammadalt og kosete, så det er jo kos, men får ikke gjort så mye annet da. Har allerede laga klar mesteparten av dagens middag mens frøkna omsider tok seg en lur. Tomatsaus med ymse grønnsaker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 3. september 2013 #4011 Del Skrevet 3. september 2013 Ikke noe hyggelig med sykdom. Her er vi "heldigvis" bare snørrete og pittelitt feber.. Går det bra med kløing og sånn på frøkna eller er det ille? Vi får håpe det slipper taket fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evileve Skrevet 4. september 2013 #4012 Del Skrevet 4. september 2013 Er vel først nå kløinga har satt inn for fullt. Tok et bad med bakepulver i vannet igår, man prøver det man kan. Ble hvitvask etterpå. Men hu har fått så mange i hodet, der får jeg ikke smurt, helt vablete i hodebunnen stakkars :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evileve Skrevet 4. september 2013 #4013 Del Skrevet 4. september 2013 Lille frøken prikk ♥ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 4. september 2013 #4014 Del Skrevet 4. september 2013 Lille frøken prikk ♥ Stakkars liten! God bedring til frøkna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 4. september 2013 #4015 Del Skrevet 4. september 2013 Uff, stakkars liten frøken prikk! Lillemann hadde vannkopper rett før jul, men han slapp ganske billig unna. Hadde feber et par dager, ellers virket det som om han ikke klødde noe særlig. Smurte med hvitvask det første døgnet, før det eksploderte med prikker. Han fikk et par stygge sår som så ut som om de ble infiserte, men smurte med bacimycin eller noe i et par dager og så ble det bra. Vi badet han i havregryn hver kveld. Puttet havregryn i en sokk i badevannet. Vet ikke om det kanskje hjalp litt mot kløen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 4. september 2013 Forfatter #4016 Del Skrevet 4. september 2013 Har dere prøvd den "hvitvask-sprayen", evileve? Den brukte vi i hodebunnen på Turnerose da hun hadde vannkopper i vinter. Hun har mye hår, men vi fikk det til ettersom den er i sprayform. Jeg *tror* det var denne her. Vi fikk den ihvertfall anbefalt på apoteket som et "moderne alternativ" til hvitvasken. Forøvrig anbefalte apoteket Brulidine til Snorkfrøken, som hadde maaaange vannkopper i bleieområdet da hun ble prikkete. Det lindret godt, virket det som. God bedring! Vannkopper er kjedelig, men det er jo greit å bli ferdig med det... Snorkfrøken var 7 mnd da hun fikk det, ikke så moro, men nå har hun hatt det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evileve Skrevet 4. september 2013 #4017 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Joyce: Fikk hvitvask av svigerinnen min, så kan sjekke ut den sprayen, så kjekk ut Schadenfreude: Takk for det, vært en litt kjip dag for frøkna med mye kløing og hyling, mamman gleder seg til sengetid hehe.. Mohair: Greit når de er ferdig med vannkopper, håpa i det lengste at hu skulle slippe billig unna, men men, snart ferdig med nye prikker nå håper jeg Edit skrivefeil Endret 4. september 2013 av evileve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 7. september 2013 #4018 Del Skrevet 7. september 2013 Vår lille store gutt har blitt storebror! LIllebror ble født først i uka, og nå koser vi oss veldig. Mye mer enn med førstemann faktisk, føler at alt er enklere nå. Familien føles mer komplett, og jeg gleder meg til å komme i gjenge hjemme. Det rev i mammahjertet da brødrene møttes for første gang og storebror ble sår i blikket når han skjønte at noe var annerledes, men vi jobber med saken. Heldigvis er pappan superoppmerksom og forståelsesfull, og vi gjør vårt beste for å lette overgangen for storebror, så det går egentlig over all forventning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 7. september 2013 #4019 Del Skrevet 7. september 2013 (endret) Gratulerer så masse med lillebror Stinelin! )))) Hurra! Storebror er jo kjempeheldig som har fått seg lillebror, han vil nok innse det snart. Forandringer er sikkert vanskelig for disse små... Dere må ha lykke til, og gode dager! Herlig å høre at det føles så godt! Evileve: gooood bedring til søte, lille frøken Prikk. .... Her har det vært litt reaksjon på MMR, med svak feber, litt slakk og synes jeg ser svake røde utslett, men det kan liksågreit være litt "feberutslett" eller noe også. Litt mindre matlyst og slikt enn før, og våkner litt på nettene. Endret 7. september 2013 av Pasjonsblomst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 7. september 2013 #4020 Del Skrevet 7. september 2013 Vår lille store gutt har blitt storebror! LIllebror ble født først i uka, og nå koser vi oss veldig. Mye mer enn med førstemann faktisk, føler at alt er enklere nå. Familien føles mer komplett, og jeg gleder meg til å komme i gjenge hjemme. Det rev i mammahjertet da brødrene møttes for første gang og storebror ble sår i blikket når han skjønte at noe var annerledes, men vi jobber med saken. Heldigvis er pappan superoppmerksom og forståelsesfull, og vi gjør vårt beste for å lette overgangen for storebror, så det går egentlig over all forventning. Gratulerer så mye, Stinelin!! Klart det blir en overgang for storebror, men det går seg nok fort til skal du se!! Lykke til videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå