Nektarin Skrevet 13. september 2012 #2201 Del Skrevet 13. september 2012 Slår et slag for "The no-cry sleep solution", den har tips som kan brukes fra de er ganske små, mener jeg. Kan stikke opp og kikke litt i den senere. Du kan evt låne den av meg, Schaden. (Er den hun Misvær som har skrevet den du har? Synes hun er så fæl... ) Jeg må bare si meg enig... Flere av disse "søvn-ekspertene" i Norge, som Misvær og Naphaug får jeg frysninger av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. september 2012 #2202 Del Skrevet 13. september 2012 Det er altså andre gang på ei uke at han har sovet i over 1 time uten kontinuerlig amming! (og med det har han sovet 2x3 timer også ) så kanskje ting har løsnet her Det høres jo også ganske slitsomt ut med kontinuerlig amming for at poden skal sove... Hjelpes. Så YAY for trillesuksess! Slår et slag for "The no-cry sleep solution", den har tips som kan brukes fra de er ganske små, mener jeg. Kan stikke opp og kikke litt i den senere. Du kan evt låne den av meg, Schaden. (Er den hun Misvær som har skrevet den du har? Synes hun er så fæl... ) Jeg låner gjerne! Ja, det er Misvær som har skrevet boka, er denne.Hvis hun er helt på trynet, er det kanskje like greit å avbestille neste hovedbok også? Denne. Nå ligger småen på sofaen og slumrer litt. Tviler sterkt på at det varer så lenge, men vi trillet tur ista og da var det ikke måte på hvor upopulært det var å ligge nedi der. Måtte bare snu til slutt. Det er så dumt med sånne teite netter, fordi ungen blir helt ute av vater resten av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 13. september 2012 #2203 Del Skrevet 13. september 2012 Den siste boka du nevnte hadde jeg tenkt til å kjøpe, Schaden, men har aldri fått somlet meg til det. Skulle gjerne hatt et fint oppslagsverk med tips til litt av hvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. september 2012 #2204 Del Skrevet 13. september 2012 Var det jeg tenkte og, Alabama. men hvis dama bare er på bærtur er det jo ikke noe særlig.. Småen sover fremdeles på sofaen, selv om det virker som om han holder på å våkne. Men over en time, ikke verst. Kanskje han faktisk spiser skikkelig etterpå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 13. september 2012 Forfatter #2205 Del Skrevet 13. september 2012 Da tror jeg heller jeg ville gått for Nylander sin, egentlig. Denne. Ellers har vi de bøkene til Ulvund, men de går mer på utviklingspsykologi og sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. september 2012 #2206 Del Skrevet 13. september 2012 Takk for tips, Joyce! Har vært veldig glad i begge de to andre Nylander-bøkene mine (På vei og Mamma for første gang), så tror jeg skal teste den der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 13. september 2012 #2207 Del Skrevet 13. september 2012 (endret) Jeg har fått Gro Nylander oppi halsen og jeg orker ikke mer pjuskepjatt. Synes det er slitsomt å lese. Hun har en ovenfra-og-ned-holdning synes jeg. Og snakker som om alle gravide er så skjøre. Endret 13. september 2012 av Alabama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 13. september 2012 #2208 Del Skrevet 13. september 2012 Schaden- er du nøye med å ha det mørkt + ingen oppmerksomhet eller service på natt? Hvis baby ligger ved siden av deg og pludrer i halvannen time, må han gjøre det alene i mørket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 13. september 2012 #2209 Del Skrevet 13. september 2012 Vanligvis går nattmatingen helt knirkefritt for seg. Har det ikke helt mørkt ved mating, men det er ikke langt unna (må ha litt lys for å finne rett ende på ungen). Ellers er det lite service å få. Men han har over de siste dagene snudd på døgnet og i går var det helt ekstremt. Har heller ikke hjulpet at jeg har hatt mindre melk, men det har jeg ihvertfall funnet en potensiell forklaring på. Tanta er tilbake (så mye for fullamming og tantefri), og det kan visst påvirke produksjonen. Men prøver på nytt i kveld. Nå har i hvertfall ungen småsovd litt innimellom, så overtrøtt og grinete er. han ikke. Krysser fingrene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 14. september 2012 #2210 Del Skrevet 14. september 2012 Natta gikk litt greiere nå. Småen brukte en evighet på å sovne (halvannen time i senga mellom oss, i mørket), og da han sovna var det natta i en time før han våkna og vrælte igjen. Prøvde først å bare roe ham ned og det funka i fem minutter. Måtte deretter ty til puppen, som han sutta tre ganger på før han slokna. Logisk? Ikke spesielt. Men etter det sov han ihvertfall som "normalt" resten av natta (= tre-fire timer av gangen, før en enkel og grei mating og så sove nye tre timer). Skjønner at jeg må intensivere smokktreningen. Problemet er at småen sutter på smokken som han gjør puppen, dvs at han dytter med tunga og da smetter smokken jo rett ut igjen. Men innimellom glimter han til og holder den på plass en god stund, så det er vel håp. Denne helgen har jeg absolutt ingen planer annet enn å amme myye. Og en liten tur ut for å spore opp noe ull til småen. Det er såpass kaldt ute iblant nå at det trengs. Jeg ble forresten rådet til å hente frem voksiposen alt nå, men er ikke det litt vel i overkant for høsten? Eller er det akkurat passe, såfremt de små ikke er fullt påkledd nedi der? (som i, med yttertøy) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 14. september 2012 #2211 Del Skrevet 14. september 2012 Så bra at natta gikk bedre, Schaden! Jeg har ikke kjøpt pose engang enda jeg... Venter til vi har hatt et par vellykkede trilleturer til, for hvis ikke bærer jeg heller hele vinteren men jeg har skinn og dyne oppi nå, og ulljakke og ull-lue på gutten. Skal vogna brukes litt så vil jeg ha pose fra oktober begynner sånn ca. Samme klima som i Oslo her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 14. september 2012 #2212 Del Skrevet 14. september 2012 At (frøkna sin) søvn skulle være det som ble vanskelig når vi fikk baby hadde jeg ikke tenkt så mye på. Man hører liksom alltid om at amming kan være problematisk, og at man får sove mindre når det kommer en baby i hus. Men at det skulle bli så vanskelig å få henne til å sovne var vi nok ikke helt forberedt på. Frøkna krever byssing de fleste gangene hun skal sove på dagtid, men heldigvis ikke mer enn 5-10 minutter (og hun protesterer maks 2-3 ganger før hun sovner), men på kvelden er det fremdeles byssing i 10-20 minutter, og hun protesterer gjerne 5-6 ganger hver kveld før hun sovner for natten. Det har helt klart bedret seg, men jeg føler at jeg sitter og venter på at hun skal bli "en ny baby" (som sovner lettere og ikke krever byssing) som alle sier at de blir når de passerer 3 måneder. Jeg skjønner jo at det ikke skjer over natta, men det hadde vært kjekt om det skjedde snart Har lurt på om rutiner på kvelden kunne være til noe hjelp, men vi stresser ikke med kveldsrutiner ennå, for det virker litt umulig når frøkna ikke sover til dønn faste tider hver dag. Vi kan stå opp mellom 08 og 10 en gang, og hun kan sove 20 min til 2 timer 2-4 ganger i løpet av dagen, så det går liksom ikke an å time det. Og når hun er såpass urolig når hun skal legge seg så blir det liksom ikke noe mulighet for en kosestund hvor hun f.eks. ligger ved siden av meg i senga og synger eller leser. Hun ligger bare og kaver og begynner å skrike fordi vi ikke plukker henne opp og bysser. Kanskje har hun veldig behov for kroppskontakt, og det skal hun få, men da burde det vel holde å ligge inntil meg? Hvor gamle er de forresten når de begynner med separasjonsangst? Men når hun først sovner for natta så våkner hun bare opp 2-3 ganger for å amme og slokner igjen når hun er mett, så vi får jo i grunn nok søvn. Tror jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har hatt behov for å sove på dagtid. Og ellers har vi det bra Venter på en latter som er like rundt hjørnet og vi øver på å ligge på magen og vi er spent på når hun knekker koden med å rulle rundt. Men det kan vel ta sin tid? Må lese litt mer på utviklingsstadiene, tror jeg Vi har en lammeskinnspose som jeg brukte når jeg var liten. Skal bare få den renset. Blir deilig å ligge oppi kan jeg tenke meg Og note to self: kjøpe mer ulltøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 14. september 2012 #2213 Del Skrevet 14. september 2012 Har heller ikke kjøpt pose, men bruker en tjukk dyne i vogna foreløpig. Men nå har han egentlig vokst fra bagen, så når vi tar i bruk sportsvogndelen til uka må vi vel skaffe en pose. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 14. september 2012 #2214 Del Skrevet 14. september 2012 (endret) Jeg fikk min nye Troller Iglo i posten i dag, regner med at det blir bruk for den uti oktober en gang. Har ikke brukt annet enn ull siden fødselen vi, klarer ikke å bli fortrolig med noe annet. Haley: Hold ut, det blir bedre! Høres akkurat ut som gutten vår det der. Han begynte å lage seg rutiner på kveldstid selv i 2-3mnds alder. Ikke at han lå ved siden av meg, men at han spiste mye, ble bysset i søvn i 19-tida, og sov da lenge før han ville ha mat igjen. Sov som jenta di til morgenen, avbrutt av noen måltider (ganske mange her), men sovnet fort igjen. Er jo en slags rutine det også, om det ikke er lesing, synging og kosing involvert.. Han sov lett, og var veldig vanskelig å få lagt uten at han våknet og var klar for ny bysserunde. En dag la jeg han ned i senga og gikk for å hente noe, og når jeg kom tilbake hadde han sovna, helt uten byssing! Så det løsna faktisk nesten over natta, særlig med soving på dagen. På kvelden spiser han helt til han sovner. Vi bysser altså ikke mer . Har forresten hengevugge for dagsoving, veldig kjekk! Sitter i sofan og dytter på den litt, så sover han kjapt. Så hold ut Endret 14. september 2012 av Stinelin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 14. september 2012 #2215 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg kjøpte voksipose i dag på Babyshop. 30% rabatt i dag og i morgen (lørdag). Sparte noen hundrelapper på det! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 14. september 2012 #2216 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg har kjøpt denne her http://babycare.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=823696&b_kid=200692 på salg i vår. Har prøvd den 2 ganger da det allerede er blitt litt kjølig i lufta her. Og mini koste seg masse og holdt godt på varmen Så håper jeg fortsetter å være fornøyd med denne utover høsten/vinteren! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 14. september 2012 Forfatter #2217 Del Skrevet 14. september 2012 Jeg har sydd en høstpose som vi har brukt de siste par dagene (av en helårsdyne - syntet - skeptisk til dun siden både mannen og jeg slår ut på allergi). Har vært merkbart kjøligere nå, med rundt 10 grader. Har bare på henne tynn ull oppi, da, det har vi brukt hele sommeren. Og en tynn ullue. For første gang har hun faktisk sovet i vogna, så hun liker den visst! Men det er ikke så lenge til hun vokser ut av bagen, så da må jeg få sydd selehull i posen. Vi bærer jo uansett mest, og da går det i tynn inneull, ull-finlandshette og bæreomslag (4 season-varianten). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 15. september 2012 #2218 Del Skrevet 15. september 2012 Baaah, for noen netter vi har hatt i det siste! Mini våkner hele tiden...Surver og skriker...Og spiser ganske ofte. Om han ikke roer seg meg smokk legger jeg han til puppen... Jeg tror det enten er tenner på vei (noen med erfaringer??) eller om vi har kommet inn i et skikkelig teit spisemønster om nettene.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 15. september 2012 #2219 Del Skrevet 15. september 2012 Ara, har han økedøgn kanskje? Jeg ga småen 30ml ekstra på flaske igår kveld og plutselig sov han som "vanlig" igjen... Men her har melkeproduksjonen gått ned Nattas pumping resulterte i ynkelige 10ml fra den trøblete puppen (mot 40 normalt) , så nå prøver jeg desperat å ikke la meg stresse så det blir verre.. veldig lett Kommer til å bruke helga til mating og pumping etterpå og håper inderlig det gir resultater! Hvis ikke er det rett til legen til uka for å teste pillekur. Det er siste mulighet, ellers blir jeg nødt til å begynne med mme. Ungen kan jo ikke sulte heller! Men hadde jo håpet å kunne fullamme til vi kan introdusere annen mat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 15. september 2012 #2220 Del Skrevet 15. september 2012 Jeg har sydd en høstpose som vi har brukt de siste par dagene (av en helårsdyne - syntet - skeptisk til dun siden både mannen og jeg slår ut på allergi). Har vært merkbart kjøligere nå, med rundt 10 grader. Har bare på henne tynn ull oppi, da, det har vi brukt hele sommeren. Og en tynn ullue. For første gang har hun faktisk sovet i vogna, så hun liker den visst! Men det er ikke så lenge til hun vokser ut av bagen, så da må jeg få sydd selehull i posen. Vi bærer jo uansett mest, og da går det i tynn inneull, ull-finlandshette og bæreomslag (4 season-varianten). Jeg spør likegodt deg her jeg Hva slags symaskin må til for å kunne sy sånne ting som poser av dyner eller bæretøy? Må jeg ha en stor og kraftig maskin, eller kan jeg kjøpe en liten nybegynnermaskin? Mistenker at IKEAs symaskin kun egner seg til å sy gardiner med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå