Schadenfreude Skrevet 19. august 2012 #2101 Del Skrevet 19. august 2012 (endret) Usj, jeg får helt vondt inni meg av å tenke på det. Syns det var ille nok å ikke kunne ta meg av småen i et døgn etter keisersnittet! Å la babyen ligge alene så mye er bare fælt. Endret 19. august 2012 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 20. august 2012 #2102 Del Skrevet 20. august 2012 I dag er ikke helt dagen.. småen var litt mer styrete enn vanlig i natt, og det ble halvannen time ammin (med en halvtimes byssepause, altså to timer totalt ) før han sovnet igjen. og da bare for en time, før det ble en ny time med amming.. Trøtt, sliten og blå i dag. Føles som om jeg aldri skal få sovet en hel natt igjen . /sutring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 20. august 2012 #2103 Del Skrevet 20. august 2012 Vi har heller ikke hatt noe særlig til dag i dag.... Ut på "shopping" (dåps-duppeditter) med mormor var kun gøy en time og så ballet det på seg med skriking, puppenekt og sovestreik. Vi fikk etter litt om og men med oss det vi skulle (og jeg rakk innom legen for "etterkontroll" - med snuppa på armen, for hverken vogna eller mormors armer dugde i dag) og når vi så kom hjem så bare det rett til sengs - i 15 minutter! Da var hun plutselig blid som ei sol, vi ammet litt, og så var det klart for mer skriking (hun var jo sikkert fremdeles stuptrøtt), så det ble en 20 minutters blund før hun våknet, nektet pupp og sutret videre.. And so on.. Hun sovnet for 20 minutter siden og jeg håper for hennes del at det blir 3-5 timer sammenhengende søvn nå for hun har nok et stort underskudd på søvn. Det er ihvertfall tydelig at for frøkna vår så avler søvn mer søvn, og motsatt. Så nå burde vel jeg være klok mamma og gå til sengs, men det frister mer med meg-tid... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 21. august 2012 #2104 Del Skrevet 21. august 2012 Uff...må være slitsomt når babyene har sånne netter og dager... Høres jo helt ekkel ut nå, men L er så snill at vi har ikke vært borti sånn som dere beskriver. Lengste skrike-riene L har hatt har vel vært i ca 5 min...Da hadde han vondt i magen. Ellers blir han bare litt streng om jeg er for treg til å slenge ut puppen eller om han har lyst på ny bleie... I dag skal vi på 3 mnd kontroll. Gleder meg til å se hvor stor han er blitt, men gruer meg masse til sprøyte...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 21. august 2012 #2105 Del Skrevet 21. august 2012 Bare vær glad du Ara Har vært på første barselgruppemøte i dag, og spurte hs der da om hun hadde noen flere ideer til hva jeg kan prøve for å få gutten min til å sove greiere. Hun mente at han fint kunne ligge og skrike i noen minutter... Vet ikke om jeg er klar for å prøve det med en 2,5 mnd gammel baby nei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 21. august 2012 Forfatter #2106 Del Skrevet 21. august 2012 Åh, sånne helsesøstre kan jeg styre meg for, jeg også, Nektarin. Har du lest "The no-cry sleep solution" av Elizabeth Pantley? Den har, som tittelen tilsier, fokus på å få barn til å sove uten gråt. Om noen få dager er det et år siden jeg startet denne tråden. Rart å tenke på at på denne tiden i fjor var Snorkfrøken et ørlite frø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 21. august 2012 #2107 Del Skrevet 21. august 2012 Ser ut til at det er småens nye rutine å være utsultet på natta. Blir to amminger, fremfor én og tidlig morgen.. Håper det går seg til. Jaggu. Jeg ligger jo litt etter, men det er snart et år siden vi fant ut at småen var på vei. Dvs at gårsdagens biffmiddag var den første på nesten ett år. Tror ikke biff har smakt så. godt før (og selvsagt skjønte småen at maten var ferdig og måtte lage litt lyd ) Et spørsmål til bæreeksperten her inne : jeg liker det elastiske sjalet, men hvis jeg skal ha noe som tilbyr like mye nærhet og samtidig bare er å "slenge" ungen oppi, finnes det.? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 21. august 2012 #2108 Del Skrevet 21. august 2012 Joyce: har hørt om bok og metode, og kjøper den nok For meg er det ett år siden vi bestemte oss for at nå skulle vi begynne å prøve, og ikke vente 1 mnd til. Helt utrolig. Og tenk, nå kommer snart 2013-tråden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 21. august 2012 #2109 Del Skrevet 21. august 2012 I morgen er det et år siden jeg testet positivt. Utrolig rart å tenke på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 22. august 2012 #2110 Del Skrevet 22. august 2012 Å, nå ble jeg litt emosjonell her! Er vel omtrent disse dagene jeg også fikk positiv test da Og nå er lillebror blitt så "stor" og fin Var forresten 6.8 kg og 64 cm på 3mnderskontrollen. Vi har litt puppenekt om dagen. Lillebror har hele tiden villet ha pupp så ofte,1 1/2- 2 timer mellom, men nå begynte han sånn på natta også, og det takler ikke ho mor! Så nå har vi hatt to dager med minst 2 timer mellom og natt til i dag gikk det mye bedre med bare 3 amminger (tror jeg..). Hittil i dag har også vært fint, ikke så mye sutring som de andre dagene og han har ikke "mast" etter pupp heller Får håpe vi klarer 2 - 3 timer mellom hver amming på dagen og minst 3 på natta. Tror det får være målet! I dag er storesøster 3 år også, så egentlig har jeg ikke tid til å sitte her Vi begynte dagen med muffins med lys, gaver og kos Herlig start på dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 22. august 2012 #2111 Del Skrevet 22. august 2012 Unknown: leste at det med hyppig amming er litt ond sirkel, fordi babyen ikke får nok av den fete ettermelken og derfor blir fortere "sulten ", uten å bli skikkelig sulten sånn at det spises skikkelig. Småen spiser også veldig hyppig, men jeg prøver fremdeles å få opp produksjonen. Men kommer til å gå inn for å øke tiden mellom hvert måltid fremover. Ellers må jeg si det var litt snodig å bli spurt om prevensjon på seksukerskontroll. Herlighet, jeg har jo hattt styring på det siden slutten av tenårene! Småen sov seks timer i et strekk i natt. Føler meg jo nesten menneske igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 22. august 2012 #2112 Del Skrevet 22. august 2012 Schaden: jeg leste motsatt, at om man ammer "hele tiden" så får ungen mer feit melk, fordi fettet sitter i melkegangene og kommer lettere om det er lite melk som skal ut Og så herlig med 6 timers søvn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 23. august 2012 #2113 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg er lykkelig over at jeg endelig klarer å logge på fra mobilen igjen!! Så nå blir det KG til ammingene <3 har en del å oppdatere meg på, etter kun smålesing innimellom (frøkna har en tendens til å våkne når jeg setter meg ved pcen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 23. august 2012 #2114 Del Skrevet 23. august 2012 Så koselig Selma_ Er noe rart med det der når man føler man endelig kan sette seg ned å gjøre noe man har lyst til...da våkner de små! hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 23. august 2012 #2115 Del Skrevet 23. august 2012 Schaden: jeg leste motsatt, at om man ammer "hele tiden" så får ungen mer feit melk, fordi fettet sitter i melkegangene og kommer lettere om det er lite melk som skal ut Og så herlig med 6 timers søvn Var her jeg leste det. Skulle visst ikke gledet meg så veldig over seks timer søvn... I natt har småen vært mer våken enn han har sovet. Og han ser ikke ut til å ville ta igjen søvnen nå på dagtid heller.. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 23. august 2012 #2116 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg leste her, og fikk altså motsatt intrykk: http://ammehjelpen.no/artikkel/160/Mest-spurte-sporsmal-om-amming#5 Ser at det gjaldt kveldsamming, vet ikke om det er forskjell fra dagamming? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Unknown Skrevet 23. august 2012 #2117 Del Skrevet 23. august 2012 Ammingen og sovingen går mye bedre bare på ett par dager I går og i dag har det vært 2-3 timer mellom hver gang, og på natta ser det ut som om han blir fornøyd med å få smokken og hjelper ikke det, så legger jeg han inntil meg og da sovner han! Krysser fingrene for at han snart våkner bare når han vil ha mat, da blir det mye søvn da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 23. august 2012 #2118 Del Skrevet 23. august 2012 Jeg leste her, og fikk altså motsatt intrykk: http://ammehjelpen.n...mal-om-amming#5 Ser at det gjaldt kveldsamming, vet ikke om det er forskjell fra dagamming? Ja. på kvelden skal man amme ofte. Da er det uansett ikke så mye av den tynne formelka, bare tykk melk som de blir mette av (og forhåpentligvis sover godt om natta av.. ikke at småen alltid har skjønt det) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 24. august 2012 #2119 Del Skrevet 24. august 2012 Nå har jeg pakket bort en haug med klær. Er nesten litt vemodig, for det er mye av det som jeg syns er veldig fint. Men ungen klarer jo knapt å rette ut beina i pysjene, så. da blir det litt ufint å tvinge det på han bare fordi hu mor syns det er så fint Har forresten alt for mye tøy! Ser ut til at jeg har kjøpt mye i 62 og ikke så mye i 68, uten at jeg har noen god forklaring på hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 24. august 2012 #2120 Del Skrevet 24. august 2012 Jeg har også måttet pakke bort masse tøy nå. De vokser så fort de små. Gutten min var 65 cm og 6120 g på 3 måneders kontrollen. Sprøyte var utrolig vondt å være med på...Stakkars lille klumpen..han skrek så sårt som jeg aldri har hørt...Heldigvis gikk det ganske fort over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå