Haley Skrevet 15. august 2012 #2081 Del Skrevet 15. august 2012 Mon tro om vi har en grevling i taket? Frøken Fryd synes ihvertfall det er noe interessant der oppe og hun både smiler og prater til taket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dorey Skrevet 15. august 2012 #2082 Del Skrevet 15. august 2012 Det er ofte mange spennende ting i taket her også åpenbart Vi bader hver 3. dag, og pluttis elsker det. Men han er for lang for badebalja (Ikea) da... Her soves det med BH og ammeinnlegg, blir ekkel og svett, men ellers blir det melkesøl overalt. Gleder meg til å sove naken igjen, men samtidig er det jo det koseligste i verden å amme da! I dag var vi på fødselssamtale på sykehuset med overlegen som utførte ks. Det var utrolig godt å snakke igjennom forløpet, og få ut det jeg har gått og tenkt på. Det var visst ingen åpenbar grunn til at han ikke kom ut, men smalt bekken/stort barn og dårlige rier (pga induksjon) ble trukket frem. I tillegg sa hun at Å hadde vært så stor at hun hadde tenkt at det var godt han ble tatt med ks. Jeg kan få ks glatt neste gang, noe jeg føler som en stor lettelse. Hun mente at det var stor sansynlighet for gjentakelse av fødselsforløpet også neste gang. Føles som om en stor bør er tatt av skuldrene mine nå, og jeg kan tilogmed se for meg et barn til, noe jeg ikke kunne i dag morges. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 15. august 2012 #2083 Del Skrevet 15. august 2012 Dorey: så bra med samtale! Hvordan gikk du frem for å få det? Legen som opererte meg snakket med meg samme dag, men da var jeg jo helt i rska.. Men fint å høre at det hadde noe for seg! Haley: forrige natta våknet jeg av at jeg drømte at et spøkelse angrep meg. ikke er jeg spesielt redd for eller tror på sånt,men da jeg i halvsøvne skiftet på ungen. som stirret på et punkt ut i lufta over skulderen min,var det litt guffent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 15. august 2012 #2084 Del Skrevet 15. august 2012 Vi bader nesten hver kveld, det er iallefall ambisjonen. Så i realiteten 4-5 ganger i uka. Babyen svetter en del så vasker hele han med klut morgen og kveld (kveld i badet eller på stellebord). Foreløpig er han så liten at han bader i servanten. Jeg vasker den godt først, kunne godt tenke meg sånn plastbit de la oppi på sykehuset. Vi får vel prøve baljen snart også. Han har vært med i dusjen en gang. Vi bader fordi det er fin avslutning på dagen, ikke fordi babyen ellers ikke blir ren. Godt for han å kjenne det varme vannet rundt seg. Jeg bruker ikke så mye olje enda da han har fin fet hud selv. Og jeg liker bestemt ikke når babyer har klissete hår, så tar alltid olje oppi etter å ha vasket håret med klut og rent vann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 16. august 2012 #2085 Del Skrevet 16. august 2012 En liten heads up: Milker har salg på ammetøy nå. Bestilte meg nettopp en kjole og en håndfull gensere. Kan bli litt kaldt med bare amme-t-skjorter utover høsten.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma_ Skrevet 16. august 2012 #2086 Del Skrevet 16. august 2012 Her blir det bading omtrent annenhver dag. Enten i balje, eller hun blir med i dusjen koooselig! Jeg sover med vanlig singlet, og har gulpeklut over den andre puppen under amming. Fungerer fint for meg Jeg har "funnet på" en genial løsning når det gjelder ammeklær! Har tatt en vanlig singlet med tynne stropper, klippet av stroppene bak og sydd en liten løkke av stroppene foran (klippe av resten). Løkke fester jeg rundt spenna på amme-bhen. Det blir som en tubetopp, men festet til bhen. Da er det bare å hekte av både singlet og bh i en sleng når jeg skal amme funker supert for meg, kan gå med hva jeg vil over (likergodt tunikaer), og så slipper jeg å vise fram halve magen når jeg drar tunikaen/toppen opp for å amme inspirert av "undercover mama", samme type singlet, bare veldig mye dyrere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ara Skrevet 16. august 2012 #2087 Del Skrevet 16. august 2012 Vi bader også nesten hver kveld.. Det er liksom en del av kveldsrutinene også elsker han det. Når kroppen hans treffer vannet så smiler han fra øre til øre. Helt herlig! Også blir han veldig trøtt av badingen så det er fint når det nærmer seg leggetid. Bruker en liten dråpe olje i vannet. Håret blir ikke klissete av det.. Her soves det med amme-bh og innlegg. Jeg har fortsatt mektig produksjon og noe annet funker ikke for meg. Gleder meg til den dagen jeg kan legge meg med puppene frie! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 16. august 2012 #2088 Del Skrevet 16. august 2012 Schadenfreude: Grøss, det hørtes litt guffent ut, ja! Mannen har fleipet med at det kanskje er frøknas avdøde oldeforeldre hun ser Hvordan er Milker-klærne i størrelse? I forhold til H&M f.eks.? Smart tips om ammesinglet, Selma! Vanlige singleter til sånt bruk får man jo for en slikk og ingenting på H&M Uff, i natt drømte jeg at jeg kjørte med frøkna i framsetet - uten bilstol! Hun bare lå på setet og sov! Og så gikk jeg inn på butikken uten henne og plutselig ble det oppstandelse i butikken fordi noen hadde "glemt igjen" babyen sin ute i bilen.. Og det var selvsagt meg Reddet meg unna situasjonen, men på vei hjem møtte jeg en politibil og de kjente tydeligvis igjen reg.nr. på bilen, så jeg fortet meg hjem før de fikk snudd og kommet etter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 16. august 2012 #2089 Del Skrevet 16. august 2012 Har bare bestilt et par kjoler der før, og de var normale i størrelsen. Dvs, den ene var stor, men da sto det i beskrivelsen at den var det. Småen har begynt å totte! Så nå er det iherdig forsøk på å få ham til å ta smokk isteden . Vil helst slippe å venne av ungen med tommel, den er nemlig litt verre å legge igjen i skattekista til Sabeltann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 16. august 2012 #2090 Del Skrevet 16. august 2012 Men man slipper vel ikke unna toll og moms? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 16. august 2012 #2091 Del Skrevet 16. august 2012 (endret) I teorien ikke, nei.. Så det bør man jo ta med i beregningen. Akkurat nå er jeg så lei av å knapt ha noe å ha på meg at jeg ga litt beng Småen er slitsom i dag. Nekter å sove noe annet sted enn oppå meg, så jeg har knapt kommet meg på do.. sitter i sofaen og ser på a baby story isteden og håper mannen kommer hjem snart. Tar forresten alle amerikanere keisersnitt? Virker som det er normen, ikke unntaket... Edit: snakker om sola. Der dukka det opp regning fra UPS i posten på fortolling for klærne jeg bestilte i forrige omgang... Endret 17. august 2012 av Schadenfreude Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 16. august 2012 Forfatter #2092 Del Skrevet 16. august 2012 Milker trekker fra dansk moms, i det minste. 25%. Veldig fornøyd med de ammeklærne jeg har derfra. Jeg tror prosentandelen som tar KS i USA er veldig høy, ja. 32,8 i 2010, iflg denne siden. Skummel drøm, Haley! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nektarin Skrevet 17. august 2012 #2093 Del Skrevet 17. august 2012 Jeg er utrolig glad jeg ikke fødte i USA... Der er jo naturlig fødsel unntaket, og ikke normalen. Er ganske skremmende at det blir mer vanlig her også å fremskynde prosessen med drypp etter kortere og kortere tid. Er litt glad jeg forventer styrtfødsel neste gang, da slipper jeg sannsynligvis medikamenter. I dag har vi vært hos manuellterapeuten... Hun fant ingenting galt. Da er det ihvertfall sjekket ut av saken! Gutten min sovner fortsatt bare når vi ligger og ammer i senga, eller kjører bil. Testet igjen i ettermiddag om han kunne sovne i vogna, og gikk turen da han begynte å bli trøtt. Det endte med at han sovna 5 sekunder etter at jeg la ham ved puppen i senga. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 17. august 2012 #2094 Del Skrevet 17. august 2012 Schaden: kan du titte på regninga og se om du må betale moms og toll eller bare moms? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. august 2012 #2095 Del Skrevet 17. august 2012 Det er himla dårlig spesifisert. Men ser ut til å være 150 i fortollingsgebyr og bare moms ellers, for det var nøyaktig 25% av summen. Fikk pakka med tøyet jeg bestilte på døra i dag. Det var imponerende kjapt! Genserne var nydelige. Veldig myke og deilige. Litt varme foreløpig, men blir fine å ha til høsten . .Tror jeg skal ut og kjøpe billige singleter sånn at jeg kan teste Selmas konsept og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alabama Skrevet 17. august 2012 #2096 Del Skrevet 17. august 2012 Hmm, da hørtes det jo veldig bra ut. Leste noe om at klær som var produsert i EU/EØS ikke var tollbelagt. Og det var jammen rask levering! Lurer på om jeg skal legge inn en bestilling i morra. Får bare håpe det fortsatt ligger på postkontoret når jeg kommer fra ferie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 17. august 2012 #2097 Del Skrevet 17. august 2012 Er UPS, de leverer på døra. Avtale med en nabo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schadenfreude Skrevet 19. august 2012 #2098 Del Skrevet 19. august 2012 Tålmodighetsprøve i dag.. hvorfor må familiemedlemmer, gjerne av den forrige generasjonen, fortelle meg hvordan jeg skal gjøre ting? Eller ikke minst, fortelle meg hva babyen min vil? (Ja, du som har sett babyen to ganger kan nok lese ham bedre enn meg, som har vært sammen med ham døgnet rundt etter at han ble født .. ) *mumlemumle* Jeg skjemmer visst bort babyen fordi jeg ikke lar ham ligge og skrike. Og ved å gi småen masse kroppskontakt, det er nemlig bedre de lærer seg å ligge alene.. Det verste er at det er nytteløst åprøve å motsi dem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Joyce* Skrevet 19. august 2012 Forfatter #2099 Del Skrevet 19. august 2012 Tålmodighetsprøve i dag.. hvorfor må familiemedlemmer, gjerne av den forrige generasjonen, fortelle meg hvordan jeg skal gjøre ting? Eller ikke minst, fortelle meg hva babyen min vil? (Ja, du som har sett babyen to ganger kan nok lese ham bedre enn meg, som har vært sammen med ham døgnet rundt etter at han ble født .. ) *mumlemumle* Jeg skjemmer visst bort babyen fordi jeg ikke lar ham ligge og skrike. Og ved å gi småen masse kroppskontakt, det er nemlig bedre de lærer seg å ligge alene.. Det verste er at det er nytteløst åprøve å motsi dem.. Usj ja, husker det der fra da Turnerose var liten. Nå tror jeg de har gitt meg opp. Bestemor (min, altså) var helt ekstrem, og mente jeg burde gjøre som hun hadde lært på 50-tallet - la baby ligge alene i babysenga, uten bleie, men med tøy og tisselaken under, og bare ta dem opp og skifte underlaget ifbm mating hver tredje time. Og hun lurer på hvorfor jeg ikke har det strøkent her hjemme til enhver tid... Man må bare la det gå inn det ene øret og ut det andre. Nikke og smile og gjøre det motsatte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 19. august 2012 #2100 Del Skrevet 19. august 2012 Jeg har prøvd å forklare at virkningen av å la dem ligge og skrike, er ikke at de blit tålmodige og ubortskjemte, men at de lærer at det ikke nytter å rope på mamma for hun gidder ikke komme. Så slutter de å rope. Men etter å ha prøvd en gang, kom jeg til at det er for slemt. De var jo også glade i ungene sine. Ofte tror jeg det er noe de har sagt til hverndre i generasjoner for å rettgjøre at tiden ble brukt på haugen av husarbeid, og ikke dulling med spedbarn.. De hadde ikke tid til det før. Min mor liker å skryte av at hennes barn aldri var noe problem å legge, og sov hele natta uten å skrike. Men - hennes barn lå jo en uke på babyrommet på sykehuset og skrek ettet sin mamma før hjemkomst, og fikk se henne 20 min hver tredje time. De (vi) hadde lært at det ikke nyttet før hjemkomst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå