Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2012

*Joyce*

Anbefalte innlegg

Trenger man egentlig så mye ekstra da? Er det ikke snakk om et. par brødskiver, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg venter også på bestilt beco.

Jeg prøver å holde igjen på spisinga. Forrige svsk gikk jeg ned i vekt, og opp i ammeperiode. Motsatt av resten av verden.. Så nå prøver jeg å unngå å legge på meg. Har nok melk så trenger ikke mer mat nå. Sist var jeg veldig sulten støtt, og turte ikke knipe maten da produksjonen var litt lav

Ellers er jeg veldig sliten denne uka. Tilvenning til storbarnsavd i bhg med storebror, jeg og baby er med. Hjem tidlig, passe to unger resten av dagen. Så klesvask og husarbeid til kvelds, og amming og hveselyder pga slim om natta. Sovnet på sofaen i tre timer etter middag ikveld! Imorgen skal pappaen være med i bhg. Baby ble full av inntrykk av å være i bhg, ble urolig utover ettermiddag og ville bare ligge på puppen og kose mamma. Sov dårlig i natt pga forkjøla, og sov som en stein mye av dagen idag. Mye inntrykk som skal fordøyes for liten tass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg spiser omtrent som før. Spiser til jeg er mett. Synes det er vanskelig å spise mer eller mindre. Har nok melk og går sakte ned i vekt.

Ellers har jeg fått så vondt i knærne. Har vært stiv i kroppen i noen uker nå, kjent vondter både i korsrygg, nakke og håndledd, men knærne er skikkelig vonde nå. :snurt: Har ikke tenkt på at det kan ha noe med svangerskapet å gjøre, men googlet litt og fant ut at noen får såkalt ammegikt. Håper ikke jeg skal ha vondt resten av ammeperioden!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn knirk i skjelettet selv, mest i knærne og resten av beina. Antok atdet hadde noe med svangerskapet å gjøre, men likefullt plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser som en hest, er megasulten hele tiden. Veit ikke om det har noe å si for melkeproduksjonen, men melka står bokstavelig talt i veggen når han slipper puppen. Prøver å spise sundt da, og jeg har ikke lagt på meg, men desverre heller ikke tatt av noe.

Man skal vente med alkohol til 6 uker etter fødselen har jeg lest. Jeg og mannen kjøpte en kartong rødvin tidlig i juli, og den er tømt nå :sjenert: Men har bare vært et lite glass om kvelden altså. Plutten sovner hver dag i 19-20 tiden og sover da til minst kl 0200, så det har ikke vært nødvendig med flaske enda så i måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg har drukket et kvart glass vin et par ganger etter at lillemann har lagt seg, men har ikke fått helt smaken på det enda. Er nok litt redd for at han våkner og må ha mat. Klarer nok å nyte det mer når han blir litt større. :Nikke: Savner det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Unknown

Jeg har nok drukket ett par flasker med vin allerede, jeg. Har ikke vært noe særlig på vin før, men nå nå vi har veranda, så kommer lysten til å sitte ute med ett glass i hånden hver gang det er sol. Ikke så ofte altså, ett par ganger i mnd :tongue: Litt mer nå når vi har hatt ferie :)

Når det kommer til mat, så må jeg inn igjen i rutinene jeg laget meg da jeg gikk gravid. Glemmer å spise på dagen og så spiser jeg alt jeg finner på kveldene. Ble nok litt mye svenskegodt i ferien, "heldigvis" er alt tomt nå, så nå kanskje vekten fortsetter nedover litt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I juni, de dagene det faktisk var pent, hadde jeg veldig lyst på et glass vin, men da var småen ennå på innsiden. Har ikke følt det store behovet etter det, så jeg kan fint vente litt til.

Ellers må jeg gjenta at jeg elsker bæresjalet! Vi bruker vogna kun til trilleturer, shopping skjer med ungen på magen. Og det ser ut til å fascinere andre barn. Stadig er det noen som gjør store øyne, som ei jente i dag, cirka fire-fem år . Hun var så nysgjerrig at jeg satte meg ned på huk for at hun skulle få se. Kom jo knapt opp igjen (hersens stive. knær ) , men jenta syns det var stas. Måtte ihvertfall fortelle mammaen at "det var en BABY inni der!" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr! Småen fikk akkurat nattmaten sin og sovnet med puppen i munnen. Antagelig var jeg vel alt for fornøyd med hvor greit matinga gikk i natt, for da jeg flyttet på ungen fant jeg en gigantisk våt flekk på undersiden .. hurra! Jeg skiftet på ungen, som selvsagt våknet, mens mannen skiftet på senga vår. Prøver så å bysse ungen, og han leverer et stk gigagulp midt mellom puppene mine. Grrr!

(Er forøvrig andre gang han har gulpa, totalt på en måned )

Jaja, et stk lysvåken baby, en ny haug skittentøy og to trøtte og frustrerte foreldre. Spent på å se når vi får sove videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg må le litt, men jeg synes synd på deg, altså! :fnise: Jeg har bare lagt et håndkle over om det blir søl på laken. Så sover jeg videre. Kanskje det var litt godt for ham å få opp gulpen? Jeg legger forresten alltid en gulpefille under puppen når lillemann spiser, for hvis (når) han slipper når melka kommer igang, så blir det så mye søl. Samme hvis han sovner med puppen i munn også.

Edit: håper dere sovna igjen. :klem:

Endret av Alabama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halv seks sovna'n.. fint for mannen, siden han måtte opp kl seks uansett (han halvsov mens jeg puppa småen på nytt altså ). Likevel var det morgen igjen kl åtte som vanlig. Og duverden hvor sint småen kan bli når jeg prøver å få han til å sovne igjen da :fnise:

Har forresten håndkle under ungen og meg i senga, men nå altså også tisselaken..

Jeg skylder forresten på liberobleiene. Syns stadig det er lekkasjer rundt beina med de. Egentlig foretrekker jeg jjo pampers, men mannen hadde kjøpt libero fordi de kosta en femmer mindre.

Småen ser ut til å insistere på å sove oppå meg nå om dagen. Lurer på om det har noe medat det bare er oss to på dagtid nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Du må huske på å dra ut det ytterste sperrelaget. Om det vender innover blir det søl. Husk å fortelle det til ivrige bestemødre som vil skifte bleie også.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør vanligvis det, ja. Mulig det gikk litt fort i svingene midt på natta, men tror kanskje småen har litt for pinglete bein for libero..

I dag har han vært veldig flink til å spise. Ser ut til at puppen har tatt hintet, og det er jeg mildt sagt overlykkelig over :D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har han vært veldig flink til å spise. Ser ut til at puppen har tatt hintet, og det er jeg mildt sagt overlykkelig over :D

Kjempebra! Du skal se det går seg til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg hatt en skikkelig solstråle her hjemme! Utrolig morsomt å se at småen nå begynner å smile TIL oss når vi smiler til han, at det ikke bare kommer tilfeldige smil. Han gliser fra øre til øre og kommer med små gledeshyl. Det begynner å bli gøy når vi leker med ham, tydeligvis.

Nå som puppen er mer med, har jaggu ungen begynt å gulpe også. Får nok mat, ja...

Det er så gøy å se utviklingen hans, nærmest fra dag til dag. Gøy OG spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er så herlig!! Og de forandrer seg og utvikler seg hele tiden...rekker nesten ikke å få det med seg. Tiden går jo så fort.. Her er det nok latterbrøl like rundt hjørnet...Lillemann hikster når vi tuller med han..gleder meg til å høre hvordan latteren hans er!!wub.png

Endret av ara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så gøy med hvordan de utvikler seg ja! Å lo høyt for første gang for en uke siden, men har bare ledd en to-tre ganger siden. Men han ler mye "uten lyd", hvis dere skjønner. I dag rullet han fra rygg til mage :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er så vidunderlige de små nurkene våre! Utviklingen er enorm og det er utrolig fasinerende å følge med fra dag til dag! Frøkna vår kniper litt igjen på det ene øyet når hun smiler og ser skikkelig lur ut :rodmer:

Ting er i ferd med å gå seg til og det er veldig deilig. Har jo vært ganske mange uker med byssing og skriking fra 20 - 01 pga luftsmerter/kolikk, og oppvåkning etter 2-5 minutter (slik at vi ofte la henne både 4, 5, og 6 ganger på kvelden, og aller helst i vår seng eller i vogna. Vugga var lite populær), men nå har hun sovnet mellom 21.30 og 23 (i vugga si!) de siste dagene, og det uten altfor mye byssing. Lite skriking er det også, og når hun skriker er det mest "Jeg vil ha kos" og ikke "Jeg har vondt i magen". Godt for henne, og godt for oss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare 2 dager mellom guttene våre, Dorey! Men din virker litt tidligere ute med både latter og rulling fra rygg til mage. Jeg la L på magen i dag og han vippet seg liksom over til siden, men ikke helt rundt.. Er det noe spesielt du gjør for å få han til å gjøre det? Eller bare skjedde det av seg selv? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig individuelt med når de gjør sånne ting, så vidt jeg har fortstått er nesten alt normalt. Han lå bare under babygymmen, også plutselig lå han på magen. Han har rullet over på siden en del ganger før da, men tror vel ikke det var bevisst ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...